  • 31. Data: 2009-09-16 13:33:30
    Temat: Re: Selekcja naturalna DZIALA!!!!
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    > Nie, powodem smierci, wypadek spowodowany przez kierowce samochodu, ktory
    > wymusil pierwszenstwo przejazdu.

    rozumiem Twoj punkt widzenia, ale patrze na to troche inaczej:

    Wypadek byl spowodowany przez kierowce samochodu. Na manewr samochodu
    koles nie mial wplywu. Mial wplyw na swoja predkosc i swoje ubranie,
    gdzie opierajac sie na artykule obydwa te czynniki znaczaco zaniedbal
    na wlasne zyczenie, ergo powodem tego ze wypadek zakonczyl sie
    smiercia byl fakt poruszania sie z taka to a taka predkoscia bez
    kasku / ewentualnie innego ubrania ochronnego (tego nie ma sensu
    domniemywac, jak i tego, czy kierowca wlaczyl migacz i mial sprawne
    swiatla stop i czy byl trzezwy, bo tego po prostu nie wiemy).

    Marcepan.

    A to ze sie nie podpisuje, to dlatego, ze dla mnie bez roznicy czy
    ktos sie podpisze, KRZYSIEK, czy SYSEK, czy poda maila, czy nie.

  • 32. Data: 2009-09-16 13:39:24
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    > Przeciez sam przyznales ze byla bledna. Po co ciagniesz temat?

    jesli dobrze i precyzyjnie sie wyrazilem, to teza moja brzmi:
    Motocyklista jadac bez kasku znaczaco obnizyl swoje szanse na
    przezycie w przypadku jakiejkolwiek kolizji/wypadku na drodze,
    niezaleznie z czyjej winy by sie wydarzyla.

    To co mi uswiadomiles, to fakt, ze jadac po swojej ulicy jakis czas
    temu nie zalozylem kasku, przez co jak wyzej - znaczaco obnizylem
    swoje szanse na przezycie w przypadku wypadku.

    Jesli odniosles wrazenie ze moja teza jest inna, to przedstaw ja, bo
    albo sie wyrazilem nieprecyzyjnie, albo przeczytales co innego niz
    zostalo napisane.

    Marcepan.

    Ps. Racja, nie ma sensu sobie z tego powodu zylki pompowac.

  • 33. Data: 2009-09-16 13:41:46
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-09-16 15:24, Użytkownik BartekZX9R napisał:

    > A to czytales?
    > "Ul. Farfak w Lukowie jest prosta dluga
    > ulica,"
    > Nie zauwazyla motocykla na dlugiej, prostej drodze.

    Ludzki zmysł postrzegania jest dosyć ciekawy.
    Dostrzega to na co jest przygotowany, oznacza to że jeśli
    ktoś patrzył w poszukiwaniu nadjeżdżających świateł to
    nieoświetlonego moto mógł nie zobaczyć z odpowiedniej
    odległości. A z nieodpowiedniej już było po herbacie.

    Inna sprawa że na tej zasadzie jak ktoś na drodze patrzy
    tylko na samochody to moto nawet oświetlone też przegapi.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2009-09-16 13:48:10
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

> [...]
    >
    > Inna sprawa że na tej zasadzie jak ktoś na drodze patrzy
    > tylko na samochody to moto nawet oświetlone też przegapi.

    vide slawny eksperyment z koszykarzami na youtube'ie? Nie pamietam jak
    to zjawisko sie nazywa, ale im starszy jestem tym bardziej mnie
    zadziwia, jakie to mozliwosci ma ludzki organizm i w jakim stopniu je
    wykozystujemy.

  • 35. Data: 2009-09-16 13:49:02
    Od: gildor <m...@g...com>

    On 16 Wrz, 15:33, "f...@g...com"
    <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > domniemywac, jak i tego, czy kierowca wlaczyl migacz i mial sprawne
    > swiatla stop i czy byl trzezwy, bo tego po prostu nie wiemy).

    yyy, a gdzie jest tam napisane, że śmierć nastąpiła z powodu ciężkich
    obrażeń głowy? bo nie mogę się doczytać. ewentualnie inne ubranie
    ochronne da niewiele przy zmiażdżonej np klatce piersiowej, lub
    skręceniu karku.
    zaprzestań prosze już swych dywagacji, bo po raz kolejny czytasz, co
    nie zostało napisane.

    - gildor
    litrgixerak5

  • 36. Data: 2009-09-16 13:55:23
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

> [...]
    > skręceniu karku.
    > zaprzestań prosze już swych dywagacji, bo po raz kolejny czytasz, co

    Ano niestety nie napisali. Tak samo jak ja nie napisalem "Koles umarl,
    bo nie nalozyl kasku", prawda?

  • 37. Data: 2009-09-16 14:16:38
    Od: gildor <m...@g...com>

    On 16 Wrz, 15:55, "f...@g...com"
    <f...@g...com> wrote:

    > Ano niestety nie napisali. Tak samo jak ja nie napisalem "Koles umarl,
    > bo nie nalozyl kasku", prawda?

    pogląd, jednakowoż, forsujesz właśnie taki i proszę abyś zaprzestał. o
    ubraniu motocyklisty jest kilka wątków wyżej, tam sobie podyskutuj.

    - gildor

  • 38. Data: 2009-09-16 14:24:26
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    > pogląd, jednakowoż, forsujesz właśnie taki i proszę abyś zaprzestał. o
    > ubraniu motocyklisty jest kilka wątków wyżej, tam sobie podyskutuj.
    >
    > - gildor

    No dobra. Jak koniec - to koniec. A jesli ktos 'mlody' trafi na ten
    watek, to moze zalozy kask.

  • 39. Data: 2009-09-16 14:32:23
    Od: "Przemysław Budnicki" <a...@g...pl>

    f...@g...com <f...@g...com> napisał(a):

    > Zgaduje, ze chodzi Ci o to, ze drwie ze smierci kolesia, nie probujac
    > nawet pomyslec jak musi sie czuc jego rodzina? Czy z jakiego
    > powodu? :)

    Chyba Drutkowi chodzilo o to ze wierzysz gazetom i innym poszukawaczom sensacji...
    jechal 150, czy 200 ... 200km/h brzmi lepiej szczegolnie jak sie powolasz na
    swiadkow,
    bez swiatel ... jakby mogl je wylaczyc...
    no ale to co jest pewne to zasluzyl na smierc "wariat pieprzony"... :(

    Latwo jest byc ortodoksem dopoki jest sie teoretykiem.

    Pozdro
    P.
    (dzis probowalem wytlumaczyc mlodej damie ze zaczynac jazde od nauki na R6, bo
    taki ma chlopak, to nie najlepszy pomysl. Nie wiem czy sie udalo, ale ona tez
    nie zasluguje na wypadek i taki komentarz jak powyzej...)

  • 40. Data: 2009-09-16 14:52:40
    Od: Atlobek <a...@d...pl>

    > Ludzie odrobine rozsadku i wlalczcie myslenie , chyba , ze stajac w
    > obronie takiego idioty próbujecie usprawiedliwic wlasna; glupote; bo
    > sami tak latacie.

    ja latam czysta pindziesiat ze struna na szyi. raz przywalilem czolowo
    w tira ale chyba mialem za gruba strune (bo od basu) i mi glupiego lba
    nie ucielo. teraz smigam z ostra od fortepianu. wiem, glupi zart.

    ale wlasnie sobie przypomnialem ze jak pojechalem kupic pierwszy
    motocykl to nie mial przedniej lampy a ja nie mialem kasku. pojechalem
    nim kawalek kolo posesji pana co mi go sporzedawal i nie wiedziec
    kiedy mial na dwojce 120.
    teraz wiem ze wtedy to byla glupota. wyjechala by pani oplem i o mnie
    bbyscie pisali ze debil bez swiatla i kasku. czasami roznie w zyciu
    bywa. czy teraz bym tak zrobil? tak, ale teraz mam 8 lat
    doswiadczenia, kursy doszkalajace, ksiazki przeczytane ;)
    oczywiscie nikomu nie polecam tak jezdzic ale dobrze wiecie ze prawie
    kazdy czasami przegnie tylko wiekszosci sie na szczescie udaje.

    oby tak dalej

    pzdr

    Atlobek W-wa FAZER 600 '02
    www.bikepics.com/members/atlobek