  • 81. Data: 2023-10-23 12:29:10
    Temat: Re: Seba leciał 314km/h
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-10-2023 o 12:21, J.F pisze:

    > W zasadzie nakazują - patrz wyzej.
    > KIA nikogo nie wyprzedzała, wiec powinna jechac prawym.

    Tyle że nijak nie zmienia to w żaden sposób winy przy wypadku.
    To jest tylko ew. dyskusja o tym czy powinni pośmiertnie dostać mandat
    za jazdę lewym.
    Ale nawet promila winy nie przenosi.

  • 82. Data: 2023-10-23 12:29:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 Oct 2023 15:17:53 +0200, heby wrote:

    > Przepisy nakazuja jazdy przy prawiej krawędzi jezdni JEŚLI to możliwe.
    >
    > To nie to samo co obowiązek jazdy prawym pasem. Nie ma nakazu jazdy
    > prawym pasem. Jest nakaz, jeśli to możliwe.

    To teraz napisz, dlaczego było niemozliwe.

    > Możlwie blisko nie oznacza prawego pasa. Oznacza wiele rzeczy, w tym
    > nawet 7 lewy pas, jesli 6 pozostałych jest zajętych.

    Nie ma obowiązku wyprzedzania, wiec musisz sie troche bardziej
    postarac, ze wykazac, ze nie było mozliwosci jechac prawym :-)

    No dobra - nie przesadzajmy - przy wyprzedzaniu można, a nawet należy.
    Kia nikogo nie wyprzedzała.

    A wiecej powiem - "przy prawej krawedzi", to przy prawej krawedzi, a
    nie np "środkiem prawego pasa".

    > A było pusto? Skąd ten wniosek?

    Z filmu.

    J.

  • 83. Data: 2023-10-23 12:30:06
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 23.10.2023 o 08:33, heby pisze:

    > Nie mam żadnych wywodów, a jedynie dopytuję kogoś, kto ma nie tylko
    > wywody, ale i wyrok.

    Jaki wyrok, kołku? Na podstawie filmiku podałem czynniki jakie
    doprowadziły do kolizji.

    > Pofatygowałem się. Nijak z tego filmiku nie wynika dlaczego KIA była na
    > lewym. Ba, nie wynika nawet czy była.
    >
    > Istnieje rekonstrukcja, która tak sugeruje. Ale z niej nie wynika
    > dlaczego KIA zmieniałą pasy, wiec obwinianie kierowcy KIA o zachowanie
    > niezgodne z przepisami jest w tej chwili obrzucaniem gównem. Nawet jeśli
    > KIA jechała lewym niezgodnie z przepisami, to do czasu aż się tego nie
    > dowiesz, obrzucasz gównem.

    Ty kołku, masz na filmiku ślady kół z których jednoznacznie wynika, że
    nie jechała przy prawej krawędzi.

  • 84. Data: 2023-10-23 12:44:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 23.10.2023 o 12:29, J.F pisze:
    > No dobra - nie przesadzajmy - przy wyprzedzaniu można, a nawet należy.
    > Kia nikogo nie wyprzedzała.

    No tego chyba do końca nie wiemy. Czy wiemy? Ktoś pisał, że przed Kią
    coś jechała. Ale ile przed, czy wolniej?

    Robert

  • 85. Data: 2023-10-23 12:47:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 23.10.2023 o 12:29, Cavallino pisze:
    > Ale nawet promila winy nie przenosi.

    Ale ten mniej niż promil zaważał w 100% na ich życiu.

    Robert

  • 86. Data: 2023-10-23 12:54:52
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 23.10.2023 o 10:49, nadir pisze:

    > Czyli robisz gównoburzę o film od którego zaczęła się cała ta zadyma a
    > sam go nie ogarniasz?

    Jak widać ogarniam, oglądnąłem po raz kolejny i nie znajduję tego, o
    czym piszesz.

    > W sumie to mnie to nawet nie dziwi.

    A ogarniasz?

    > Bo zakazy są z zasady bezwzględne,

    Są dokładnie tak bezwzględne jak nakazy.

    > zabijać też nie wolno ale ludzie
    > jednak zabijają, ale to już inna sprawa w tej materii.

    Co to ma do rzeczy? Zakaz i nakazy mają wykluczenia.

    > Bo chujki czasem migają i mogą podawać różne okoliczności na swoją
    > obronę, na przykład że w pojeździe poprzedzającym wypaliła się żarówka
    > stop lub tablica rejestracyjna wisi na włosku i grozi odpadnięciem, ale
    > to sąd decyduje na końcu czy to było słuszne i uzasadnione, czy nie.

    Twierdziłeś, że sądy są winne a ja tu akurat żadnej winy sądu nie widzę
    bo w ogóle nie doszło do sądu.

    > Nie
    > znam tej konkretnej sprawy, więc nie wiem co tam się wydarzyło, ale
    > mruganie długimi na poprzedzający pojazd, bo mi się spieszy to jeden z
    > wyższych poziomów buractwa
    Ale już mruganie by ostrzec buractwem nie będzie. Nawet taki przepis
    mamy w prawie by migać.

    Czy blokowanie przejazdu nie jest buractwem? Zobacz, doszło do kolizji.

    > Nie ma zakazu poruszania się lewym pasem, zrozum to wreszcie.

    Znowu front zmieniasz. Było, że tylko zaniechanie czegoś wymaganego
    prawem jest penalizowane. Nie ma znaczenia czy złamałeś zakaz czy nie
    zastosowałeś się do nakazu.

> [...]
    > która modyfikacji dokonała, bo burzy w internecie wpisy te zostały
    > usunięte, więc musimy wierzyć na słowo tym, którzy to wcześniej
    > wyczaili. Ekspertyza biegłych wyjaśni bez problemu czy samochód
    > przeszedł modyfikacje czy nie. A jeżeli przeszedł, to wszelkie zmiany,
    > które nie zgadzają się z homologacją i danymi w dowodzie rejestracyjnym
    > należy zgłosić to do wydziału komunikacji, wcześniej robi się przegląd w
    > okręgowej stacji kontroli. Dopuszczam też możliwość, że w papierach
    > wszystko było prawilnie i firma ubezpieczeniowa bez zająknięcia wypłaci

    No to jak pokaże to co mam przesądzać i po co.

  • 87. Data: 2023-10-23 12:55:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ale ten mniej niż promil zaważał w 100% na ich życiu.

    W tej sytuacji owszem.
    Co nie znaczy, ze gdyby jechali prawym to jakiś inny naddźwiękowy Seba
    by w nich na pewno nie trafił.

  • 88. Data: 2023-10-23 13:19:03
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 23.10.2023 o 10:26, nadir pisze:

    > No KIA miała zapewne dużo mniej koni niż BMW, więc mogła się do
    > poprzedzającego samochodu zbliżać wolniej niż zbliżało się BMW,

    A zbliżała się w ogóle? Ja tego na filmiku nie widzę. Jak już
    wielokrotnie podkreślałem, mogę się mylić. Ale to pokaż, że się mylę.

    > ale
    > dopóki KIA była na lewym pasie to miała prawo tam być,

    No nie, jak miała być na prawym to dlatego by jednak nie być na lewym.

    > a głąb w BMW
    > zamiast migać długimi powinien użyć pedału hamulca.

    A nie użył?

    > Masz jakieś wątpliwości, że jak jadę, słusznie bądź niesłusznie lewym
    > pasem, to ty masz większe prawa do jazdy tym pasem i możesz mnie
    > poganiać długimi?

    Chyba oczywiste, że jak stwarzasz na drodze zagrożenie to należy Ci to
    uświadomić.

    > A miganie długimi to jaki przepis reguluje i co on oznacza dla innych, w
    > tym wypadku dla kierowcy KII?

    Że jest zagrożenie.

    > Z których BMW też mogło dowolnie skorzystać, bo wyprzedzanie prawą
    > stroną jest dozwolone, no ale przy 300km/h trzeba mieć więcej rozumu i
    > umiejętności niż tylko ciśnięcie prawego pedału do oporu.

    Ale, że jednym pedałem hamował a drugim "naciskał gaz do oporu"? Weź Ty
    chłopie spojrzyj realnie na to, jak było. Masz to na filmiku.

  • 89. Data: 2023-10-23 13:20:54
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 23.10.2023 o 11:33, heby pisze:

    > Przed chwilą twierdziłeś że mam i są bzdurne.

    Tak kołku, pieprzysz tutaj od rzeczy.

  • 90. Data: 2023-10-23 13:49:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/10/2023 12:29, J.F wrote:
    > To teraz napisz, dlaczego było niemozliwe.

    Nie wiadomo.

    Może było, może nie.

    Zasada domniemania niewinności sprawdza się lepiej niż zasada że winien
    jest kapelusznik.

    > Nie ma obowiązku wyprzedzania

    Wystarczy, że jest pozwolenie.

    >, wiec musisz sie troche bardziej
    > postarac, ze wykazac, ze nie było mozliwosci jechac prawym :-)

    Gdyby wprowadzić ten koncept do przepisów, lewy pas nie mógłby być
    używany. Postulujesz, że skoro nie ma obowiązku wyprzedzania i jest
    nakaz jazdy po prawej, to w zasadzie nie ma mozliwości technicznej
    znaleźć się na lewym. Sugeruje poprawić nieco logiczne myślenie. Jazda
    lewym pasem jest dozwolona z bardzo wielu powodów i nie wiemy które z
    tych powodów miały tu zastosowanie i czy w ogóle jakieś. "Nie wiadomo"
    to najlepsza odpowiedź jaką można mieć do czasu wyjaśnienia sprawy.

    > No dobra - nie przesadzajmy - przy wyprzedzaniu można, a nawet należy.
    > Kia nikogo nie wyprzedzała.

    Tego nie wiesz.

    Może wyprzedzała kolumnę pojazdów, są na filmie zarówno przed nią jaki
    za nią. Zbyt częst zamiana pasów jest równie złym pomysłem co jechanie
    non-stop lewym. Nie ma ograniczenia jak długo możesz jechać lewym,
    wyprzedzając, masz to zrobić *bezpiecznie* i tyle. Przepisy są niejasne.

    Tutaj masz przykładowe wyjaśnienie z punktu widzenia nieważnego policjanta:

    https://autokult.pl/to-zachowanie-niedorzeczne-i-nie
    bezpieczne-policjant-o-czestej-zmianie-pasa-ruchu,68
    09193867765889a

    > A wiecej powiem - "przy prawej krawedzi", to przy prawej krawedzi, a
    > nie np "środkiem prawego pasa".

    Nie.

    *MOŻLIWIE* przy prawej krawędzi.

    To oznacza wiele rzeczy, w tym jazdę na środku. Na przykłąd z uwagi na
    koleiny po tirach, wodę, krzywą jezdnię itd itp.

    > Z filmu.

    Na filmie są pojazdy przed i za KIA. Nie wiemy na jakich pasach. Nie
    wiemy w jakim odstępie (te za zapewne natychmiast zaczeły hamowanie po
    zobaczeniu zderzenia wiec z filmu nie da się tego wyliczyć). Ogólnie nic
    nie wiadomo, poza tym, że to wina KIA (przez część grupy).