  • 41. Data: 2023-10-22 15:45:32
    Temat: Re: Seba leciał 314km/h
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Kiedy ma ochotę?

    Nie kiedy ma ochotę, tylko kiedy inne warunki go do tego zmuszają i ma
    taką możliwość.

    > Kiedy uważa, że prawa jest bezpieczniejsza od lewej?

    Chociażby gdy na prawej jezdni coś zalega albo jest dziurawa. Nie
    zdarzyło Ci się omijać jakich przeszkód na drodze?

  • 42. Data: 2023-10-22 15:58:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/10/2023 15:34, Robert Wańkowski wrote:
    > Piezę o przypadku, że jest bezpieczna możliwość jazdy przy prawej
    > stronie jezdni.
    > I tu nie ma dowolności.

    Nawet wtedy jest dowolność.

    Kiedy masz na niego zjechać? Niezwłocznie? Bezpiecznie? W określonej
    odległości od poprzedniego manewru? Kiedy upewnisz się? Kiedy widzisz
    brak niebezpieczeństwa na prawym? Kiedy? Przepisy nie ustalają dokładnie
    kiedy to masz zrobić. Więc interpretacja jest śliska i wymaga
    rostrzygania przez sąd w każdym wypadku. Ja kiedyś zjechałem "bez
    powodu" na lewy, bo na prawym była woda w koleinie. Czy to zgodne z
    przepisami?

    I czy to "piszę o przypadku" w ogóle odnosi się do KIA z wątku?

  • 43. Data: 2023-10-22 16:05:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 22.10.2023 o 15:58, heby pisze:
    > I czy to "piszę o przypadku" w ogóle odnosi się do KIA z wątku?

    Nie, chodzi o ogólne zastosowanie tego przepisu.
    Według mnie jak jest bezpiecznie to masz jechać prawym pasem.
    Jak jest bezpiecznie jechanie lewym jest niezgodne z duchem tego przepisu.

    Robert

  • 44. Data: 2023-10-22 16:08:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/10/2023 16:05, Robert Wańkowski wrote:
    > Nie, chodzi o ogólne zastosowanie tego przepisu.
    > Według mnie jak jest bezpiecznie to masz jechać prawym pasem.

    Czy ktoś tutaj neguje to stwierdzenie?

    > Jak jest bezpiecznie jechanie lewym jest niezgodne z duchem tego przepisu.

    Czy ktoś tutaj neguje to stwierdzenie?

    "io" bezuje na wyssanej z palca informacji, że KIA nie miała powodu
    jechać lewym i dlatego jest winna. I cała dysputa w wątku wychodzi od
    tego problemu (braku)pojmowania przez io czym są fakty a czym domysły.

    Skąd Ci przyszło do głowy, że ktokolwiek myśli, że nie należy jeździć po
    prawej, jeśli można jechać po prawej?

  • 45. Data: 2023-10-22 16:09:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/10/2023 15:03, Robert Wańkowski wrote:
    > Na środkowym też go nie powinno być, jeżeli przyjmie, że nie prawy był
    > wolny.

    Skąd to założenie, że prawy był wolny?

  • 46. Data: 2023-10-22 17:01:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 22.10.2023 o 16:08, heby pisze:

    > Czy ktoś tutaj neguje to stwierdzenie?

    Miałem takie wrażenie.

    > Czy ktoś tutaj neguje to stwierdzenie?

    J.w.

> [...]
    > tego problemu (braku)pojmowania przez io czym są fakty a czym domysły.
    >
    > Skąd Ci przyszło do głowy, że ktokolwiek myśli, że nie należy jeździć po

    Może jasno nie zaznaczyłem, że nie odnoszę się do tego konkretnego
    przypadku z Kią.

    Robert

  • 47. Data: 2023-10-22 17:11:07
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 22.10.2023 o 16:09, heby pisze:

    > Skąd to założenie, że prawy był wolny?

    Teoretyczne założenie, tak jak teoretyczne, że nie miał możliwości
    jechać prawym.

    I teraz wszystko to spekulacje. Jeżeli mam szukać powodu dla którego Kia
    nie jechała prawym skrajnym, to taki, że przed chwilą kogoś wyprzedziła.
    Inne przyczyny jak dla mnie dużo mniej prawdopodobne.

    Robert

  • 48. Data: 2023-10-22 18:22:50
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 22.10.2023 o 15:14, nadir pisze:

    > Nie tak samo.
    > Jeżeli nakazuję ci iść po piwo do Biedronki, to nie zakazuję kupić
    > takiego samego piwa w Żabce.
    > A jak masz zakaz włażenia do Żabki, to masz zakaz. Koniec tematu.

    Bzdurzysz.

  • 49. Data: 2023-10-22 18:24:40
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 22.10.2023 o 15:15, heby pisze:

    > Isnieją inne powody.
    >
    > Ponadto: skąd masz pewność? Film pokazuje sytuację z której nie można
    > nic wywnioskować na temat legalności obecności KIA na lewym pasie.

    Najlepsze jest twoje wnioskowanie z d..y.

  • 50. Data: 2023-10-22 18:28:06
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 22.10.2023 o 16:08, heby pisze:
    > On 22/10/2023 16:05, Robert Wańkowski wrote:
    >

    > "io" bezuje na wyssanej z palca informacji, że KIA nie miała powodu
    > jechać lewym i dlatego jest winna. ...

    Nie, Ty bazujesz na przesłankach z d..y!