  • 1. Data: 2019-10-24 09:59:53
    Temat: Schemat elektryczny
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Zepsuł mi się jeden z zamków - nie działało otwieranie i zamykanie czy to
    z pilota czy to z przycisku w samochodzie.

    Podjechałem do elektryka, ten w 3 minuty zlokalizował usterke na wiazce,
    zlutował i zrobione.

    Ale naszła mnie ciekawośc.

    W kostce do zamka sa 4 przewody.

    Na chłopski rozum jeden to sterowanie plusem otwierania / zamykania.
    Drugi to pewnie masa.
    A trzeci to pewnie jakas masa sygnalizujaca czy drzwi sa otwarte.
    A czwarta?

    Szukałem schematu w googlach pod hasłem: schemat elektryczny zamek ducato
    ale nie widze nic odpowiadajacego.

    Interesuje mnie to bo chetnie bym sobie dodatkowy przycisk dorobił który
    by udawał ze drzwi są zamkniete w razie potrzeby bo fiat nie przewidział
    opcji zamykania przedniej kabiny przy otwartych tylnich drzwiach.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 2. Data: 2019-10-24 10:42:13
    Temat: Re: Schemat elektryczny
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > W kostce do zamka sa 4 przewody.

    GND, otwórz, zamknij (czyli wsuń lub wysuń dźwignię), sygnał z mastera
    (siłownika znajdującego się przy zamkach z kluczykiem), że ktoś zamknął
    lub otworzył zamek kluczem.

    > Interesuje mnie to bo chetnie bym sobie dodatkowy przycisk dorobił który
    > by udawał ze drzwi są zamkniete w razie potrzeby bo fiat nie przewidział
    > opcji zamykania przedniej kabiny przy otwartych tylnich drzwiach.

    nie wiem czy zrozumiałem - chcesz mieć możliwość zamknięcia kabiny
    centralnym jak masz otwartą pakę? to musisz w balona zrobić czujnik
    zamknięcia tylnych drzwi (szukaj przycisku czarnego koloru przy
    zawiasach - tam bym zaczął szukać).

  • 3. Data: 2019-10-24 10:44:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-10-24 o 09:59, Budzik pisze:
> [...]
    > by udawał ze drzwi są zamkniete w razie potrzeby bo fiat nie przewidział
    > opcji zamykania przedniej kabiny przy otwartych tylnich drzwiach.

    Szukaj na hasło siłownik master - slave.
    Ciebie interesuje master.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2019-10-24 18:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

> [...]
    > centralnym jak masz otwartą pakę? to musisz w balona zrobić czujnik
    > zamknięcia tylnych drzwi (szukaj przycisku czarnego koloru przy

    Tak, dokładnie. Bok mam dokładnie tak oszukany - tam jest taki mały
    bolec.
    Ale w tylnim zamku czujnik jest gdzies w srodku w zamku - reaguje na
    reczne klikniecie zapadka w zamku.
    Pomyslałem ze skoro to sterowanie z masy to dorobię sobie przycisk i w
    razie potrzeby bede go właczał dajac ta oszukana mase.
    tylko nie wiem czy dobrze mysle ze tak to działa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 5. Data: 2019-10-24 18:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > GND, otwórz, zamknij (czyli wsuń lub wysuń dźwignię), sygnał z
    > mastera (siłownika znajdującego się przy zamkach z kluczykiem), że
    > ktoś zamknął lub otworzył zamek kluczem.

    Czyli w jednym bedzie plus na otwarcie a w drugim plus na zamkniecie? Ok,
    myslałem ze to działa na zmiane ale chyba rzeczywiście nie miałoby to
    sensu.
    A sygnał zamkniecia to po prostu masa?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 6. Data: 2019-10-24 20:39:48
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 24.10.2019 o 18:59, Budzik pisze:
    > Ale w tylnim

    Jakim?
    Myślałem, że pierwszym poście to przypadek ale jednak nie.

    --
    Czarek

  • 7. Data: 2019-10-24 21:44:16
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2019-10-24 o 18:59, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Czyli w jednym bedzie plus na otwarcie a w drugim plus na zamkniecie? Ok,
    > myslałem ze to działa na zmiane ale chyba rzeczywiście nie miałoby to

    szukam informacji o ducato. Może też być zamiana polaryzacji.

  • 8. Data: 2019-10-24 22:29:20
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jakim?
    > Myślałem, że pierwszym poście to przypadek ale jednak nie.

    Zamiast przygryzać - popraw go.

  • 9. Data: 2019-10-24 22:31:25
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ale w tylnim zamku czujnik jest gdzies w srodku w zamku - reaguje na
    > reczne klikniecie zapadka w zamku.

    To zdejmij osłonę drzwi i zobacz czy tam kabelek nie wychodzi (jeden).
    Wtedy sobie możesz go po prostu na stałe załączyć czy odłączyć

    > Pomyslałem ze skoro to sterowanie z masy to dorobię sobie przycisk i w
    > razie potrzeby bede go właczał dajac ta oszukana mase.
    > tylko nie wiem czy dobrze mysle ze tak to działa.

    Jak będziesz miał niedomknięte drzwi, to może ci się zamek nie zamknąć i
    się o tym nie dowiesz.

  • 10. Data: 2019-10-24 22:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...