  • 11. Data: 2014-06-04 21:45:26
    Temat: Re: Samyang - co sądzicie o obiektywach?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-06-04 20:14, Mariusz [mr.] pisze:

    > To były zakupy wysyłkowe, czy w lokalnym sklepie?

    Wysyłkowe, ale sklep jest lokalny w miejscu wysyłki :-)

    > A jeśli wariant nr 2: rozważałeś w ogóle opcję przetestowania na
    > miejscu przed zakupem?

    Owszem, rozważałem lecz nie wytropiłem tego obiektywu w pobliżu.

    Marek

  • 12. Data: 2014-06-04 21:47:04
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-06-04 21:24, JD pisze:

    > Tak, zdaję sobie sprawę, że na taki pokaz wyselekcjonowali szkła.

    Ok, Miałem wobec tego pecha do serii. Liczę na to, że po wymianie będzie
    ok. Serwis obiecał sprawdzić go przed wysyłką abym po raz trzeci wtopy
    nie miał.

    Marek

  • 13. Data: 2014-06-04 22:23:27
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <lmnspp$hat$1@node2.news.atman.pl>,
    Marek <p...@s...com> wrote:

    > Pamiętam, że z tym pokrowcem walczysz. Chodzi Ci o taki skóropodobny jak
    > w oryginale Samyang daje?
    Nie, taki juz jeden mam. Pisalem wyraznie w osobnym watku.

    > Czy może bardziej w formie torby?
    Torby?
    Raczej nie. Chodzi mi o solidnie wykonany futeral na ten obiektyw.
    Najchetniej LowePro, bo CCS juz robia.
    --
    TA

  • 14. Data: 2014-06-04 22:25:26
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <lmnsus$hat$2@node2.news.atman.pl>,
    Marek <p...@s...com> wrote:

    > Taki pokrowiec?
    >
    > http://allegro.pl/jjc-jp-25-pokrowiec-na-obiektyw-i4
    265692543.html

    Nie, nie.
    A swoja droga - drozyzna straszna.
    --
    TA

  • 15. Data: 2014-06-04 23:36:35
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-06-04 22:25, T...@s...in.the.world pisze:

    265692543.html

    > Nie, nie.
    > A swoja droga - drozyzna straszna.

    Bardziej miałem na myśli formę a nie egzemplarz. Co do "solidnych"...
    nie wiem jakie masz potrzeby, ale może lepiej jakiś plecak fotograficzny
    z boczną kieszenią na aparat? Pozwala on na szybki dostęp do sprzętu bez
    zdejmowania plus miejsce na wiele akcesoriów: lampy, obiektywy itp. No i
    jest wygodniejszy do noszenia niż spadająca torba. Bierzesz co chcesz a
    resztę w chacie zostawiasz. Wszelkie futerały zbędne się stają.

    Marek

  • 16. Data: 2014-06-05 01:30:45
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek" <p...@s...com> wrote:

    > Wysyłkowe, ale sklep jest lokalny w miejscu wysyłki :-)

    Hmm, może mają jakieś walnięte sztuki i wysyłają każdemu, póki komuś
    nie będzie chciało się odesłać, albo wykorzystają czyjąś niewiedzę, kto
    uzna, że "najpewniej tak musi być"...

    Opisujemy tu czasem "jakość" niektórych serwisów, to i ich pochwal,
    co to za sklep... :)

    [mr.]

  • 17. Data: 2014-06-05 07:16:45
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <lmo3hj$pep$1@node1.news.atman.pl>,
    Marek <p...@s...com> wrote:

    > Bardziej miałem na myśli formę a nie egzemplarz.
    Ale dokladnie taki woreczek jest w komplecie z Samyangiem.
    Po co mi drugi?

    > Co do "solidnych"...
    > nie wiem jakie masz potrzeby,
    No wlasnie potrzebuje solidnego.

> [...]
    > jest wygodniejszy do noszenia niż spadająca torba. Bierzesz co chcesz a
    > resztę w chacie zostawiasz. Wszelkie futerały zbędne się stają.

    Mam inne zdanie.
    --
    TA

  • 18. Data: 2014-06-05 08:04:01
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Co sądzicie o jakości produktów?

    > Pozdrawiam
    >
    > Marek

    gdyby oceniac caloksztalt produkcji , to jednak blizej dolnej polki niz gornej. ale
    sa rodzynki - np 35 mm czy fisheye.

    ja fisheya kiedys dosyc dokladnie pomierzylem. w srodku pola MTF na b. wysokim
    poziomie - jak dobrych stalek. pomiar na brzegach nie bardzo ma sens, ale jakis
    wyjatkowych bledow nie ma.
    mechanicznie jest obiektyw calkiem normalny , nie ma sie wrazenie tandetnego
    wykonania , choc do najlepszych tez nie nalezy - ale zdecydowanie jest epszy od wielu
    plastikowych obiektywow znanych marek.

    obiektyw calkiem dobrze skorygowany , ze stosunkowo jak na FE mala AC mniejsza niz w
    3 razy drozyzc obiektywach canona lub sigma.
    b . salbe powloki przeciwodblaskowe , niekiedy przykro psujace obraz flary w
    systuacji , ghdy w innych obiektywach flar by nie bylo.
    Ogolnie optycznie na poziomie porownywalnym z kazdym innym drogim FE - podpiety pod
    FF daje b. dobry obraz .
    problemem moze wystpc dla niektorych matryc w konkretnych aparatch jak one
    wspsolpracuja z tym obiektywem czyli jak mikrosoczewki pzyjmuja swiatlo poadajace
    stosunkowo plasko , gdyz o calkowitej telecentrycznosci mowic nie mozna.

    slyszy sie glosy o niestarannym lub wadliwym montazu , ale to zdecydowana mniejszosc.
    wiekszosc uzytkownikow jest z obiektywu zadowolona.
    Dzikei samowi fisheye trafil pod strzechy.
    Na pewno nie znajduje powodu , zeby komukolwiek odradzac zakup tego obiektywu , wrecz
    przeciwnie - posiada dobry stosunek jakosci do ceny.
    Zdjecia wymagaja nieco wiekszego podostrzenia w trakcie obrobki , w skali 100% widac
    juz slabosci , ale w sumie jest dobrze . w skali ocen szkolnych za mechanike dalbym
    dobrze , za optyke - tez dobrze. Obiektyw nie porywa , ale na pewno nie rozczarowuje
    , nie nelazy do najtrwalszych , ale nie jest to zakup na cale zycie. Alternatywnie za
    znaczaco wieksze pieniadze kupuje sie porownywalna praktycznie , lub tylko minimlanie
    lepsza optyka. Brak AF nie jest wada , byc moze nawet zaleta - gdyz w FE uklad af ma
    trudne warunki pomiarowe , a wiec i bledy lubia byc znaczace. Trzeba starac sie
    nastawic tak dokladnie jak mozna odleglosc na pierscieniu podleglosci - ale wystarcza
    oszasownie odleglosc " na oko". O nastwie odleglosci na hiperfoclna to lepiej
    zapomniec.

  • 19. Data: 2014-06-05 11:29:32
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-06-05 07:16, T...@s...in.the.world pisze:

    > Ale dokladnie taki woreczek jest w komplecie z Samyangiem.
    > Po co mi drugi?

    Bo mogłeś zgubić / zniszyć np. Nie wiem jakie masz intencje przecież.

    > No wlasnie potrzebuje solidnego.

    Niestety nie pomogę bo temat trudny. Ten obiektyw jest niestandardowy
    więc i tak sugerowałbym przymiarkę przed zakupem. Widziałem w pobliskim
    EuroAGD parę takich futerałów. Sugerowałbym zajrzeć tam plus dobry sklep
    fotograficzny.

    Marek

  • 20. Data: 2014-06-05 11:36:55
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-06-05 01:30, Mariusz [mr.] pisze:

    > Hmm, może mają jakieś walnięte sztuki i wysyłają każdemu, póki komuś
    > nie będzie chciało się odesłać, albo wykorzystają czyjąś niewiedzę, kto
    > uzna, że "najpewniej tak musi być"...

    Cholera wie... Nie dojdę ich polityki. Jednakże na plus jest to, że mnie
    ostrzegali iż może nie być różowo. Na minus, że dopiero po wymianie na
    drugą sztukę, która była mniej - ale również wadliwa.

    > Opisujemy tu czasem "jakość" niektórych serwisów, to i ich pochwal,
    > co to za sklep... :)

    Oto link do sklepu i produktu:

    http://fotozakupy.pl/obiektyw/samyang-8-mm-f-3-5-asp
    herical-if-mc-fish-eye-cs-ii,9355s