eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody"Samoładujące elektryczne napędy hybrydowe"
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 53

  • 41. Data: 2020-03-16 08:11:07
    Temat: Re: Here's the problem with electric cars
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2020 08:05:05 +0100, Cavallino napisał(a):
    > W dniu 16-03-2020 o 07:15, J.F. pisze:
    >> Dnia Sun, 15 Mar 2020 23:36:26 +0100, Cavallino napisał(a):
    >>>>> www.motorauthority.com/news/1127239_here-s-the-probl
    em-with-electric-cars
    >>>> jaka jest sprawnosc (lub zasiegi) takich aut wterenie gorzystym ?
    >>>
    >>> Zależy - pod górkę słaba, z górki bardzo dobra, lepsza niż czegokolwiek
    >>> innego (bo się ładuje podczas zjazdu).
    >>
    >> A jak sie naladowalo na parkingu w gorach, to co sie dzieje ?
    >
    > Nic, naładowana bateria dalej się nie ładuje.

    A rezystory hamowania ma ? :-)

    >> Hamulce sie przegrzewaja, czy falownik ?
    >> Bo w menu chyba nie ma opcji "naladuj do 90%" ?
    >
    > Zależy od modelu, bywa że jest.
    > Częściej do 80 niż 90.
    > To samo dotyczy ładowarek/wallboxów - często też można tez poziom ustawić.

    Te wallboxy to jakies dedykowane ?
    Bo skad zasilacz mialby wiedziec na ile pojazd naladowany ... jakis
    uniwersalny interfejs wymyslili ?


    J.


  • 42. Data: 2020-03-16 09:22:26
    Temat: Re: Here's the problem with electric cars
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, March 16, 2020, 8:11:07 AM, you wrote:

    [...]

    >> Zależy od modelu, bywa że jest.
    >> Częściej do 80 niż 90.
    >> To samo dotyczy ładowarek/wallboxów - często też można tez poziom ustawić.
    > Te wallboxy to jakies dedykowane ?
    > Bo skad zasilacz mialby wiedziec na ile pojazd naladowany ...

    Zasilacz dostaje polecenia od logiki baterii a nie na odwrót.

    > jakis uniwersalny interfejs wymyslili ?

    Niestety, nie jeden :(


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 43. Data: 2020-03-16 10:05:11
    Temat: Re: Here's the problem with electric cars
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-03-2020 o 08:11, J.F. pisze:
    > Dnia Mon, 16 Mar 2020 08:05:05 +0100, Cavallino napisał(a):
    >> W dniu 16-03-2020 o 07:15, J.F. pisze:
    >>> Dnia Sun, 15 Mar 2020 23:36:26 +0100, Cavallino napisał(a):
    >>>>>> www.motorauthority.com/news/1127239_here-s-the-probl
    em-with-electric-cars
    >>>>> jaka jest sprawnosc (lub zasiegi) takich aut wterenie gorzystym ?
    >>>>
    >>>> Zależy - pod górkę słaba, z górki bardzo dobra, lepsza niż czegokolwiek
    >>>> innego (bo się ładuje podczas zjazdu).
    >>>
    >>> A jak sie naladowalo na parkingu w gorach, to co sie dzieje ?
    >>
    >> Nic, naładowana bateria dalej się nie ładuje.
    >
    > A rezystory hamowania ma ? :-)

    A trochę jaśniej, o co chodzi?

    >
    >>> Hamulce sie przegrzewaja, czy falownik ?
    >>> Bo w menu chyba nie ma opcji "naladuj do 90%" ?
    >>
    >> Zależy od modelu, bywa że jest.
    >> Częściej do 80 niż 90.
    >> To samo dotyczy ładowarek/wallboxów - często też można tez poziom ustawić.
    >
    > Te wallboxy to jakies dedykowane ?

    Tak - dedykowane do ładowania elektryków.
    Obstawiam że każde evse (bo to de facto nie są ładowarki) za 1000 zł (w
    Chinach) ma podobne konfiguracje.

    > Bo skad zasilacz mialby wiedziec na ile pojazd naladowany

    Evse to nie zasilacz, to interfejs do komunikacji z samochodem, więc
    dużo wie,
    Oprócz tego tylko podaje prąd.

    O reszcie decyduje komputer w samochodzie, a do ładowania służy de facto
    ładowarka wbudowana w samochodów.

    Nie dotyczy oczywiście szybkich złącz DC - tam sterowanie jest bardziej
    z zewnętrznej ładowarki.
    Ale też czasem na nich idzie ustawić maks. poziom ładowania.


  • 44. Data: 2020-03-16 13:43:08
    Temat: Re: Here's the problem with electric cars
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:r4nfg6$5o8$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 16-03-2020 o 08:11, J.F. pisze:
    > Dnia Mon, 16 Mar 2020 08:05:05 +0100, Cavallino napisał(a):
    >> W dniu 16-03-2020 o 07:15, J.F. pisze:
    >>>>>>> www.motorauthority.com/news/1127239_here-s-the-probl
    em-with-electric-cars
    >>>>>> jaka jest sprawnosc (lub zasiegi) takich aut wterenie gorzystym
    >>>>>> ?
    >>>>
    >>>>> Zależy - pod górkę słaba, z górki bardzo dobra, lepsza niż
    >>>>> czegokolwiek
    >>>>> innego (bo się ładuje podczas zjazdu).
    >>>
    >>>> A jak sie naladowalo na parkingu w gorach, to co sie dzieje ?
    >>
    >>> Nic, naładowana bateria dalej się nie ładuje.
    >
    >> A rezystory hamowania ma ? :-)

    >A trochę jaśniej, o co chodzi?

    Oprocz tego, ze pod gore duzo mocy trzeba, to silnik spalinowy pomagal
    tez hamowac z gorki.

    A jak pojade na narty, naładuje na parkingu, i przyjdzie pare km
    zjezdzac z gory ...
    -baterie energii nie przyjma, bo pelne,
    -hamulce ... a nie wstawili tam jakis malych, bo przeciez hamujemy
    regeneracyjnie ?

    No i ciekaw jestem, co z tego wyjdzie.
    W zimie to co prawda mozna nagrzewnice uruchomic, a w lecie klime.

    >>> Bo w menu chyba nie ma opcji "naladuj do 90%" ?
    >>> Zależy od modelu, bywa że jest.
    >>> Częściej do 80 niż 90.
    >>> To samo dotyczy ładowarek/wallboxów - często też można tez poziom
    >>> ustawić.
    >
    >> Te wallboxy to jakies dedykowane ?

    >Tak - dedykowane do ładowania elektryków.
    >Obstawiam że każde evse (bo to de facto nie są ładowarki) za 1000 zł
    >(w Chinach) ma podobne konfiguracje.

    >> Bo skad zasilacz mialby wiedziec na ile pojazd naladowany

    >Evse to nie zasilacz, to interfejs do komunikacji z samochodem, więc
    >dużo wie,
    >Oprócz tego tylko podaje prąd.

    >O reszcie decyduje komputer w samochodzie, a do ładowania służy de
    >facto ładowarka wbudowana w samochodów.

    I taki e-golf czy Tesla ow evse maja ?

    >Nie dotyczy oczywiście szybkich złącz DC - tam sterowanie jest
    >bardziej z zewnętrznej ładowarki.
    >Ale też czasem na nich idzie ustawić maks. poziom ładowania.

    Na nartach ... raczej byl podlaczyl pod gniazdko na parkingu, niz
    zjezdzal po godzinie auto odstawic od ladowarki ... albo podstawic.
    I to gniazdko nie musi byc mocne, bo ma pare godzin do dyspozycj ...

    J.


  • 45. Data: 2020-03-16 13:55:39
    Temat: Re: Here's the problem with electric cars
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-03-2020 o 13:43, J.F. pisze:

    >>> Bo skad zasilacz mialby wiedziec na ile pojazd naladowany
    >
    >> Evse to nie zasilacz, to interfejs do komunikacji z samochodem, więc
    >> dużo wie,
    >> Oprócz tego tylko podaje prąd.
    >
    >> O reszcie decyduje komputer w samochodzie, a do ładowania służy de
    >> facto ładowarka wbudowana w samochodów.
    >
    > I taki e-golf czy Tesla ow evse maja ?

    Evse to coś co Ty nazywasz zasilaczem, albo ładowarką, a de facto nimi
    nie jest.
    Każdy elektryk ładowany z gniazdka 230V ma taki.

    >
    >> Nie dotyczy oczywiście szybkich złącz DC - tam sterowanie jest
    >> bardziej z zewnętrznej ładowarki.
    >> Ale też czasem na nich idzie ustawić maks. poziom ładowania.
    >
    > Na nartach ... raczej byl podlaczyl pod gniazdko na parkingu, niz
    > zjezdzal po godzinie auto odstawic od ladowarki ... albo podstawic.
    > I to gniazdko nie musi byc mocne, bo ma pare godzin do dyspozycj ...

    A inni klienci hotelu mogą mieć na ten temat inne zdanie.
    Albo Ty jak przyjechałeś po nich. ;-)


  • 46. Data: 2020-03-16 14:52:09
    Temat: Re: Here's the problem with electric cars
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:r4nt0a$c8a$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 16-03-2020 o 13:43, J.F. pisze:
    >>>> Bo skad zasilacz mialby wiedziec na ile pojazd naladowany
    >>> Evse to nie zasilacz, to interfejs do komunikacji z samochodem,
    >>> więc dużo wie,
    >>> Oprócz tego tylko podaje prąd.
    >
    >>> O reszcie decyduje komputer w samochodzie, a do ładowania służy de
    >>> facto ładowarka wbudowana w samochodów.
    >
    >> I taki e-golf czy Tesla ow evse maja ?

    >Evse to coś co Ty nazywasz zasilaczem, albo ładowarką, a de facto
    >nimi nie jest.
    >Każdy elektryk ładowany z gniazdka 230V ma taki.

    Ale pisales, ze to interfejs do komunikacji, wiec ciekaw jestem -
    ujednolicony, czy kazdy sobie interfejs skrobie.
    I nie ma szans na scianie ustawic "ładuj do 80%", a przynajmniej nie
    dal wszystkich typow.

    >>> Nie dotyczy oczywiście szybkich złącz DC - tam sterowanie jest
    >>> bardziej z zewnętrznej ładowarki.
    >>> Ale też czasem na nich idzie ustawić maks. poziom ładowania.
    >
    >> Na nartach ... raczej byl podlaczyl pod gniazdko na parkingu, niz
    >> zjezdzal po godzinie auto odstawic od ladowarki ... albo podstawic.
    >> I to gniazdko nie musi byc mocne, bo ma pare godzin do dyspozycj
    >> ...

    >A inni klienci hotelu mogą mieć na ten temat inne zdanie.
    >Albo Ty jak przyjechałeś po nich. ;-)

    IMO - latwiej zainstalowac zwykle gniazdka z licznikami na parkingu
    niz jakąs superladowarke.

    Na poczatek wystarczy 1% miejsc, potem 5%, 10% ...

    A moze nawet bez licznikow - gniazdko 16A, 8h pradu wliczone w cene
    biletu na parking :-)

    J.




  • 47. Data: 2020-03-16 17:51:42
    Temat: Re: Here's the problem with electric cars
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-03-2020 o 14:52, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:r4nt0a$c8a$1$C...@n...chmurka.net...
    > W dniu 16-03-2020 o 13:43, J.F. pisze:
    >>>>> Bo skad zasilacz mialby wiedziec na ile pojazd naladowany
    >>>> Evse to nie zasilacz, to interfejs do komunikacji z samochodem, więc
    >>>> dużo wie,
    >>>> Oprócz tego tylko podaje prąd.
    >>
    >>>> O reszcie decyduje komputer w samochodzie, a do ładowania służy de
    >>>> facto ładowarka wbudowana w samochodów.
    >>
    >>> I taki e-golf czy Tesla ow evse maja ?
    >
    >> Evse to coś co Ty nazywasz zasilaczem, albo ładowarką, a de facto nimi
    >> nie jest.
    >> Każdy elektryk ładowany z gniazdka 230V ma taki.
    >
    > Ale pisales, ze to interfejs do komunikacji, wiec ciekaw jestem -
    > ujednolicony, czy kazdy sobie interfejs skrobie.

    Ujednolicony.
    Evse od bmw będzie Ci ładowało nissana.

    > I nie ma szans na scianie ustawic "ładuj do 80%", a przynajmniej nie dal
    > wszystkich typow.

    Dla wszystkich nie - pisałem o warunkach brzegowych, nawet dla zwykłych,
    (ale nieco droższych niż std z samochodu) evse przenośnych.


    > IMO - latwiej zainstalowac zwykle gniazdka z licznikami na parkingu niz
    > jakąs superladowarke.

    Zwykłe gniazdka na parkingu całkowicie mijają się z celem.'
    Już lepiej słupki np. 11 kW, koszt pewnie zbliżony, a efektywność kilka
    razy lepsza.


  • 48. Data: 2020-03-16 18:19:27
    Temat: Re: Here's the problem with electric cars
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:r4oaqt$j2r$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 16-03-2020 o 14:52, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    >>>> I taki e-golf czy Tesla ow evse maja ?
    >>> Evse to coś co Ty nazywasz zasilaczem, albo ładowarką, a de facto
    >>> nimi nie jest.
    >>> Każdy elektryk ładowany z gniazdka 230V ma taki.
    >
    >> Ale pisales, ze to interfejs do komunikacji, wiec ciekaw jestem -
    >> ujednolicony, czy kazdy sobie interfejs skrobie.

    >Ujednolicony.
    >Evse od bmw będzie Ci ładowało nissana.

    https://youtu.be/wlA6oEi4moU?t=100

    To evse, czy jakis VAG-standard ?

    Czy trzeba miec ze soba zestaw kabli :-)
    >> IMO - latwiej zainstalowac zwykle gniazdka z licznikami na parkingu
    >> niz jakąs superladowarke.

    >Zwykłe gniazdka na parkingu całkowicie mijają się z celem.'
    >Już lepiej słupki np. 11 kW, koszt pewnie zbliżony, a efektywność
    >kilka razy lepsza.

    Ja potrzebuje ~130km, to ile to bedzie - 15-20kWh ?
    6h ladowania 3kW w sam raz starczy, a wiecej mocy wrecz nie trzeba :-)

    Ale niech sobie bedzie 11kW, miejmy nadzieje, ze pradu do wyciagow
    narciarskich nie zabraknie :-P

    J.


  • 49. Data: 2020-03-16 18:36:31
    Temat: Re: Here's the problem with electric cars
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-03-2020 o 18:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:r4oaqt$j2r$1$C...@n...chmurka.net...
    > W dniu 16-03-2020 o 14:52, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
    >>>>> I taki e-golf czy Tesla ow evse maja ?
    >>>> Evse to coś co Ty nazywasz zasilaczem, albo ładowarką, a de facto
    >>>> nimi nie jest.
    >>>> Każdy elektryk ładowany z gniazdka 230V ma taki.
    >>
    >>> Ale pisales, ze to interfejs do komunikacji, wiec ciekaw jestem -
    >>> ujednolicony, czy kazdy sobie interfejs skrobie.
    >
    >> Ujednolicony.
    >> Evse od bmw będzie Ci ładowało nissana.
    >
    > https://youtu.be/wlA6oEi4moU?t=100
    >
    > To evse,

    To czyli co?
    Bo nie wiem o co pytasz konkretnie.

    To mi wygląda na wtyczkę Type-2, pytanie co jest z drugiej strony, w
    każdym razie to z drugiej strony to jest właście evse,
    Niezależnie od tego, czy jest to wallbox, słupek AC, czy przenośne evse
    wkładane do gniazda 230V lub innego.



    >czy jakis VAG-standard ?

    Nie - gniazdo Type 2 to standard ogólnoświatowy.

    Wszystko co podłączasz między gniazdkiem 230v a samochodem to evse.
    Kwestia nazewnictwa tylko i faktycznie spełnianej funkcji.

    Wrzuć sobie to słowo w google.

    >
    > Czy trzeba miec ze soba zestaw kabli :-)

    Zależy gdzie się podłączasz.
    1. Jak do gniazda 230V to musisz mieć evse zakończone wtyczką Schuko
    (czyli std).
    2. Jak to słupka z gniazdem Type2 to musisz mieć kabel Type2->Type2.
    3. Jak to wollboxa z kablem Type2 to nie musisz mieć niczego, kabel jest
    zakończony odpowiedią wtyczką.
    4. Jak do ładowarki AC, to patrz punt 3.
    5. Jak do wallboxa z gniazdem Type 2 to patrz punkt 2.
    6. Jak do gniazda o innym standardzie, to musisz mieć odpowiednie
    przejściówki.

    Okablowanie z p.1 i p.2 ma każdy samochód elektryczny, ale nie wszystkie
    w standardzie.

    >>> IMO - latwiej zainstalowac zwykle gniazdka z licznikami na parkingu
    >>> niz jakąs superladowarke.
    >
    >> Zwykłe gniazdka na parkingu całkowicie mijają się z celem.'
    >> Już lepiej słupki np. 11 kW, koszt pewnie zbliżony, a efektywność
    >> kilka razy lepsza.
    >
    > Ja potrzebuje ~130km, to ile to bedzie -  15-20kWh ?
    > 6h ladowania 3kW w sam raz starczy

    Ale w samochodzie zazwyczaj jest evse 10A, czyli 6 h nie wystarczy.


  • 50. Data: 2020-03-18 10:00:44
    Temat: Re: Here's the problem with electric cars
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    J.F. pisze:
    >
    > Oprocz tego, ze pod gore duzo mocy trzeba, to silnik spalinowy pomagal
    > tez hamowac z gorki.
    >
    > A jak pojade na narty, naładuje na parkingu, i przyjdzie pare km
    > zjezdzac z gory ...
    > -baterie energii nie przyjma, bo pelne,

    jak poprawnie zrobiona instalacji to nie przyjmą

    > -hamulce ... a nie wstawili tam jakis malych, bo przeciez hamujemy
    > regeneracyjnie ?

    hamulce powinny wytrzymać ten jeden zjazd be zproblemu, ale

    >
    > No i ciekaw jestem, co z tego wyjdzie.
    > W zimie to co prawda mozna nagrzewnice uruchomic, a w lecie klime.
    >

    każdy silnik fazowy będzie sam hamował jak mu się zewrze fazy, jak np
    2/3 to słabo a jak 3/3 to już bardzo mocno
    oczywiście jeśli producent takie coś przewidział :)



    --
    Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
    Avast.
    https://www.avast.com/antivirus

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: