eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody"Samoładujące elektryczne napędy hybrydowe"Re: Here's the problem with electric cars
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c139-193.icpne
    t.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Here's the problem with electric cars
    Date: Mon, 16 Mar 2020 10:05:11 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <r4nfg6$5o8$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <5e5a3d10$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e6660d2$1$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e678ef8$1$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e6e57b9$1$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <r4lvoe$1sr2$1@gioia.aioe.org> <r4mal9$jp9$1$Cav@news.chmurka.net>
    <i1595lk9l6w7.iojcflb7ss7i$.dlg@40tude.net>
    <r4n8f0$2br$1$Cav@news.chmurka.net>
    <f...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: c139-193.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 16 Mar 2020 09:05:10 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c139-193.icpnet.pl:85.221.139.193";
    logging-data="5896"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.5.0
    Content-Language: pl
    X-Antivirus-Status: Clean
    In-Reply-To: <f...@4...net>
    X-Antivirus: Avast (VPS 200315-0, 15.03.2020), Outbound message
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2673529
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 16-03-2020 o 08:11, J.F. pisze:
    > Dnia Mon, 16 Mar 2020 08:05:05 +0100, Cavallino napisał(a):
    >> W dniu 16-03-2020 o 07:15, J.F. pisze:
    >>> Dnia Sun, 15 Mar 2020 23:36:26 +0100, Cavallino napisał(a):
    >>>>>> www.motorauthority.com/news/1127239_here-s-the-probl
    em-with-electric-cars
    >>>>> jaka jest sprawnosc (lub zasiegi) takich aut wterenie gorzystym ?
    >>>>
    >>>> Zależy - pod górkę słaba, z górki bardzo dobra, lepsza niż czegokolwiek
    >>>> innego (bo się ładuje podczas zjazdu).
    >>>
    >>> A jak sie naladowalo na parkingu w gorach, to co sie dzieje ?
    >>
    >> Nic, naładowana bateria dalej się nie ładuje.
    >
    > A rezystory hamowania ma ? :-)

    A trochę jaśniej, o co chodzi?

    >
    >>> Hamulce sie przegrzewaja, czy falownik ?
    >>> Bo w menu chyba nie ma opcji "naladuj do 90%" ?
    >>
    >> Zależy od modelu, bywa że jest.
    >> Częściej do 80 niż 90.
    >> To samo dotyczy ładowarek/wallboxów - często też można tez poziom ustawić.
    >
    > Te wallboxy to jakies dedykowane ?

    Tak - dedykowane do ładowania elektryków.
    Obstawiam że każde evse (bo to de facto nie są ładowarki) za 1000 zł (w
    Chinach) ma podobne konfiguracje.

    > Bo skad zasilacz mialby wiedziec na ile pojazd naladowany

    Evse to nie zasilacz, to interfejs do komunikacji z samochodem, więc
    dużo wie,
    Oprócz tego tylko podaje prąd.

    O reszcie decyduje komputer w samochodzie, a do ładowania służy de facto
    ładowarka wbudowana w samochodów.

    Nie dotyczy oczywiście szybkich złącz DC - tam sterowanie jest bardziej
    z zewnętrznej ładowarki.
    Ale też czasem na nich idzie ustawić maks. poziom ładowania.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: