  • 111. Data: 2020-10-22 21:50:39
    Temat: Re: Samochody elektryczne przyczyniaja się do zmniejszania ilości spaliniaków
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2020 o 20:56, ToMasz pisze:

    > nie trolu.

    NIe troluje.

> [...]
    > mieć w garażu podziemnym, instalacje tryskaczową przeciwpożarową za...
    > worek złota, odpowiedziałbym że nie. Bo to koszt porównywalny do
    > garażowania w osobnych garażach w okolicy. ale - jak już pisałem-
    > zapytałbym czy da sie to zrobić taniej? Oczywiście. czy spełni warunki
    > profesjonalnego systemu gaśniczego - nie. czy w poruszanym przypadku
    > spełniłby swoją rolę i zminimalizował straty - oczywiście. Jeśli będzie
    > woda w rurkach, energia elektryczna -  będzie działać. A Ty jesteś
    > wszystko wiedzący i już wiesz że nikt tego nie zrobi.

    To zrób.

    --
    Shrek

  • 112. Data: 2020-10-22 21:51:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2020 o 20:57, ToMasz pisze:

    > to może powiedz ile kosztuje instalacja tryskaczowa która spełnia wymogi
    > i  jaki jest koszt utrzymania?

    Nie wiem. Nie specjalizuje się w tryskaczówce.

    --
    Shrek

  • 113. Data: 2020-10-22 22:26:32
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 22.10.2020 o 21:15, WS pisze:

    > zraszacz ~15PLN https://allegrolokalnie.pl/oferta/tryskacz-zraszacz-
    przeciwpozarowy i dziala samoczynnie
    > elektroawor pralki ~10PLN, ale jeszcze zasilania wymaga ;)
    samoczynność - jest zaletą, ale ten zraszacz to chyba wypadł z
    ciężarówki na zakręcie. profesjonalna instalacja jest piekielnie droga.
    w utrzymaniu również.

    > Jak sie chce olac atesty itp to mozna zrobic cos sensownego w miare tanio, ale bez
    wydziwiania ;), natomiast jesli jest to prawnie wymagane to nie ma opcji na skroty...

    tak, ale technika wyprzedza przepisy o lata świetlne. PArę linijek kodu,
    a tesla która poczuje ciepło (40 stopni) o 19stej w październiku w
    warszawie, będzie wiedziała że to pożar i powinna odjechać gdziekolwiek.
    Tylko nie piszczie mi ze "ty byś chciał". nie ja tylko stwierdzam ze
    jest to możliwe. JEszcze raz. gdybym był współwaścicielem, naciągnąłbym
    każdą wspólnotę na wydatek rzędu pół procent możliwych strat, aby
    wykonać nie profesjonalną instalacje. mało tego. wiele wspólnot
    instaluje obowiązkowe czujnik gazu we wszystkich lokalach. żaden z tych
    czujników nie jest atestowany. każdy może w dowolnej chwili zadziałać
    sam, albo w przypadku ulatniania się gazu - nie zadziałać. a jednak
    ludzie się godzą na "wykrywacze" po 4 dychy. I to jest dobry wybór.

    ToMasz

  • 114. Data: 2020-10-22 22:37:41
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, October 22, 2020 at 10:26:35 PM UTC+2, ToMasz wrote:

    > samoczynność - jest zaletą, ale ten zraszacz to chyba wypadł z
    > ciężarówki na zakręcie.

    nie mam pojecia, wiecej takich da sie wygooglac... moze z demontazu?
    > PArę linijek kodu,
    > a tesla która poczuje ciepło (40 stopni) o 19stej w październiku w
    > warszawie, będzie wiedziała że to pożar i powinna odjechać gdziekolwiek.

    Obawiam sie, ze to nie jest takie proste :(
    Bateria podczas jazdy i ladowania znacznie bardziej sie nagrzewa, tesla ma chyba
    nawet aktywne chlodzenie ciecza...
    Zanim czujnik wychwyci nadmierny wzrost temperatury bedzie juz za pozno...
    Domyslam sie, ze czujniki sa wykorzystywane podczas jazdy i ladowania regulujac max.
    prad baterii, a jednak sie zapalaja...
    Nawet moja ladowarka (modelarska) ma czujnik temp, ale wcale to nie zabezpiecza przez
    zaplonem :( , wystarczy zrypane jedno ogniwo i pozar zaczyna sie gdzies w srodku... i
    juz pozamiatene

  • 115. Data: 2020-10-23 09:26:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Gdyby zamiast styropianu od strony garażu była wełna, byliby bardziej zadowoleni.
    Drobne pytanie techniczne, czym zamocować tę wełnę do stropu - jakiekolwiek tworzywa
    sztuczne ("talerzyki" itp.) odpadają.
    Wiele rzeczy się okłada wełną, np. elementy konstrukcji stalowych czy blaszane kanały
    wentylacyjne.

    -----

  • 116. Data: 2020-10-23 11:47:43
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, October 23, 2020 at 9:26:59 AM UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
    > Gdyby zamiast styropianu od strony garażu była wełna, byliby bardziej zadowoleni.
    > Drobne pytanie techniczne, czym zamocować tę wełnę do stropu - jakiekolwiek
    tworzywa sztuczne ("talerzyki" itp.) odpadają.

    Mozna kleic plyty z welny tak samo jak styropian (nie sprawdzalem atestow, sa systemy
    na sciany) np. https://allegro.pl/oferta/welna-fasadowa-rockwool-fr
    ontrock-plus-5-cm-50-mm-6692906826

    Ja u siebie w garazu przykleilem resztke plyt welnianych przeznaczonych do ocieplenia
    stropu (od gory) . ~20 lat wisi ;)
    Mozna tez zrobic sufit podwieszany na profilach stalowych + kotwy stalowe (bez kolkow
    z tworzywa) i nad nim dac dowolna welne...

  • 117. Data: 2020-10-23 15:57:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.10.2020 o 09:26, ąćęłńóśźż pisze:
    > Gdyby zamiast styropianu od strony garażu była wełna, byliby bardziej
    > zadowoleni.

    Podejrzewam, że jeśli była izolacja to wełna. Nie wiem jakie są
    przepisy, bo nie jestem architektem, ale styropeksu w garażach nie
    widziałem.

    > Drobne pytanie techniczne, czym zamocować tę wełnę do stropu -
    > jakiekolwiek tworzywa sztuczne ("talerzyki" itp.) odpadają.

    Tak jak na zewnątrz - takie plastikowe kołki - spadną od razu przy pożarze.

    > Wiele rzeczy się okłada wełną, np. elementy konstrukcji stalowych czy
    > blaszane kanały wentylacyjne.

    Jeśli masz na myśli izolację ogniową, to nie jest to po prostu "wełna".
    Kanały wentylacyjne na nawiewie czesto się izoluje, bo płynie nim ciepłe
    powietrze, powrotów nie.

    --
    Shrek

  • 118. Data: 2020-10-23 16:02:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.10.2020 o 15:57, Shrek pisze:

    > Tak jak na zewnątrz - takie plastikowe kołki - spadną od razu przy pożarze.

    Ok - są i systemy klejone - ale cudów bym nie oczekiwał:)

    --
    Shrek

  • 119. Data: 2020-10-23 16:05:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    Sa kolki metalowe.

    >Ok - są i systemy klejone - ale cudów bym nie oczekiwał:)

    Klej silikonowy ... albo do okladzin hamucowych :-)
    A jesli ta welna tak dobrze izoluje, to moze klej sie nie przegrzeje
    :-)

    A nie mozna jej na cement kleic ?

    J.

  • 120. Data: 2020-10-23 17:08:46
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-20 11:00, sirapacz wrote:
    > Jeśli samochodu to nie ma znaczenia. Jeśli hulajnoga....
    >
    > ...to producent nie dołoży do tego interesu. Co najwyżej po sądach
    > ciągać będą właściciela, który i tak się mnie wypłaci - kto ma luzem 2
    > bańki? Jednakże i tak szczerze wątpię, by dali radę udowodnić winę.

    Nie ma znaczenia czy "ma luzem".