  • 11. Data: 2013-06-24 03:36:45
    Temat: Re: Samochod z USA?...
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 23 Jun 2013 20:07:59 +0200, Lewis
    <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

    >Masz dostosować oświetlenie samochodu do naszych warunków. Osttnio
    >przerabiałem takie 2 amerykańce.
    >Przerabiasz kierunki z czerwonych na żółte i oddzielasz je od świateł
    >stop oraz dorabiasz światło przeciwmgłowe przednie.
    >Pozbywasz się obrysówek, do tego jeszcze mijania z symetrycznych na
    >asymetryczne dla ruchu prawostronnego.
    >Jedziesz na przegląd zerowy do SKP i tyle. Diagnosta robi swoje,
    >wystawia papier i won do WK.

    Dziek iza informacje. Wyglada na to ze nie jest to bulka z maslem :(

    Pytania:

    1. jakis ekspert ("eksppert"?) mowil mi ze wylot rury wydechowej musi
    byc po lewej stronie. Czy to prawda?

    2. Czy jest jakis warszat (warsztaty?) ktory zrobi to "pod klucz", to
    znaczy ja dostarcze samochod a on odda mi juz dostosowany do polskich
    przepisow?

    A.L.

  • 12. Data: 2013-06-24 03:44:58
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2013-06-24 03:36:45 niejaki A.L. napisał:
    > 1. jakis ekspert ("eksppert"?) mowil mi ze wylot rury wydechowej musi
    > byc po lewej stronie. Czy to prawda?

    a dokładnie - nie może wychodzić na prawo - może w lewo lub w tył

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 13. Data: 2013-06-24 03:53:05
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 24 Jun 2013 01:40:53 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >AL juz w USA jest i zakladam ze auto jest dobre.
    >Ale amerykanskie - nie wiem jak teraz podchodza do homologacji.
    >
    >Zawsze mozna sprobowac najpierw w Niemczech zarejestrowac.
    >
    >J.

    Dobrze zakladasz. Auto jest moje. Interesuje mnie czy sie oplaca
    wysylac do Polski biorac pod uwage wiek auta i ewentualne koszta (i
    upierdliwosc) przerobki

    A.L.

  • 14. Data: 2013-06-24 03:53:39
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 24 Jun 2013 03:44:58 +0200, p0li <p...@t...net> wrote:

    >a dokładnie - nie może wychodzić na prawo - może w lewo lub w tył

    No, to nie jest tak zle... Rura idzie do tylu...

    A.L.

  • 15. Data: 2013-06-24 06:12:34
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 23 Jun 2013 20:08:43 +0200, Lewis
    <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

    >TYLNE, przepraszam :)

    Co to jest swiatlo przeciwmglowe tylne? Nigdy o czyms takim nei
    slyszalem

    A.L.

  • 16. Data: 2013-06-24 09:37:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-06-24 03:36, Użytkownik A.L. napisał:

    > 2. Czy jest jakis warszat (warsztaty?) ktory zrobi to "pod klucz", to
    > znaczy ja dostarcze samochod a on odda mi juz dostosowany do polskich
    > przepisow?

    Kupujesz do pojazdu europejski zestaw oświetlenia i każdy warsztat
    ci to przełoży. Wstawienie samochodu do "Pana Zenka" bo on nie takie
    cuda potrafi zrobić naraża na ryzyko utraty dowodu rejestracyjnego.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2013-06-24 09:39:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-06-24 06:12, Użytkownik A.L. napisał:

    > Co to jest swiatlo przeciwmglowe tylne? Nigdy o czyms takim nei
    > slyszalem

    No mało kogo interesują wymogi konstrukcyjne samochodów.
    To takie dodatkowe i mocniejsze światło stop.
    "Światła przeciwmgłowe tylne umieszczane są niekiedy jako jedna
    dodatkowa lampa na tylnym zderzaku[9], częściej jednak znajdują
    się one w zespole lamp tylnych, nie bliżej niż 10 cm od świateł
    "stop", nie niżej niż 25 i nie wyżej niż 100 cm nad jezdnią.
    Zazwyczaj stosowane są do tych świateł żarówki P21W."

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2013-06-24 09:43:46
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-06-24 03:53, Użytkownik A.L. napisał:

    > Dobrze zakladasz. Auto jest moje. Interesuje mnie czy sie oplaca
    > wysylac do Polski biorac pod uwage wiek auta i ewentualne koszta (i
    > upierdliwosc) przerobki

    Jeśli dany model był sprzedawany w EU i są dostępny odpowiednie
    zestawy świateł to raczej opłaca się przywozić, jeśli to jakiś wyrób
    istniejący tylko za oceanem może to faktycznie być nieopłacalne.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2013-06-24 10:30:09
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-06-23 23:36, Maciek pisze:

    > Oprocz tego, co napisali przedpiscy, podobno na dniach maja wejsc jakies
    > przepisy o obowiazku posiadania homologowanych swiatel...

    Bo dotąd w Europie jeździliśmy na niehomologowanych światłach? Jedni
    mieli lampy naftowe a inni lasery???

  • 20. Data: 2013-06-24 10:40:12
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 24 Jun 2013 10:30:09 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > Bo dotąd w Europie jeździliśmy na niehomologowanych światłach? Jedni
    > mieli lampy naftowe a inni lasery???

    Nie o to chodzi. Jesli swiatla maja kolor, ustawienie i inne parametry
    takie same, jak swiatla europejskie, a roznia sie jedynie brakiem papierka
    z homologacji, to po co utrudniac ludziom zycie? Do tej pory ocenial
    diagnosta - teraz juz nie moze?

    Jesli to sie okaze prawda, to bedzie kolejny dowod na wyzszosc papierka nad
    czlowiekiem. Czyli Ujnia E. pelna geba.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał