  • 141. Data: 2013-06-26 01:14:27
    Temat: Re: Samochod z USA?...
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2013-06-25 23:01:44 niejaki Cavallino napisał:
    > okładnie.
    > Więc warunki anormalne, a nie normalne (a o takich była mowa), nawet na
    > trasie.

    aha - czyli jazda wg przepisów to jest anormalne zachowanie?
    masz na drugie kurski?

    > BTW: na jakich autostradach jest ograniczenie do 100 km/h?

    a np na niektórych odcinkach w niemczech, na innych 120

    czasem jak jadę do polski to jedyny odcinek bez ograniczeń jest na
    berlinerringu - a tak to albo 100 albo 120

    ale nie to było tematem

    było pytanie o spalanie - stwierdzono takie przy takich warunkach jazdy
    dla mnie koniec tematu
    a sprawy wiary czy niewiary - pozostawiam dyżurnemu księdzu

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 142. Data: 2013-06-26 01:41:08
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    p0li wrote:

> [...]
    > z europejskich to coś tam mercedes i iveco motało (o transporterze
    > litościwie nie wspomnę)
    > więc zostają tylko fullsize
    > tu masz do wyboru 4 marki (gmc, chevrolet, ford, dodge)
    > 3 długości (krótka, normalna, długa)
    > i 2 wysokości (lowtop i hightop)
    >
    > silniki od 4.3 v6 przez 5.0, 5,7 v8 po 7,4 v8 (plus odmiany forda i
    > dodge)
    >
    > to wszystko pisze o poprzednich wersjach salonek (do 1996r) gdzie
    > jeszcze było używane prawdziwe drewno, gruby welur czy plusz
    > od 1997r już weszła elektronika i plastiś-fantastiś który obłazi po

    Na razie planuję max. 5 osób + sprzęt typu statywy, nagłośnienie i ew.
    elektryczny fortepian. Voyek od biedy to pociągnie po złożeniu trzeciej
    kanapy, natomiast salonki podobają mi się cholernie i, jak interes
    wypali, spróbuję w drugiej kolejności zainwestować w coś tego typu. Za
    europejskie psuje nie chcę przepłacać. Wolę wydać na paliwo i porządne,
    mineralne oleje. ;) Z innego wątku, o kamerach, widzę że powozisz
    salonką właśnie. Jak wrażenia?

    --
    Deflegmator

  • 143. Data: 2013-06-26 02:41:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-06-25 21:39, Użytkownik Artur Maśląg napisał:

    > Nieprawda. Pominę już fakt, że obecnie była mowa o aktualnych
    > rejestracjach.

    Zgadza się że o aktualnych, reszta już się nie zgadza.

    > Tak, samochód ma takie spełniać i potwierdzeniem jest wynik
    > pierwszego badania technicznego tutaj. Jak był zarejestrowany
    > 20 lat temu to obowiązują go przepisy z tamtego okresu.

    Ale to potwierdzenie bywa że jest wydawane nie do końca zgodnie
    ze stanem faktycznym i w razie kontroli nie ochroni przed
    zabraniem dowodu.

    > Napisałem wcześniej, że samochód ma spełniać nasze wymogi
    > i jak je spełnia, to dostaje dopuszczenie do ruchu.
    > Sytuacje, w których dopuszczenie dostały pojazdy nie spełniające
    > naszych norm (bez specjalnej zgody ministerstwa) mnie nie
    > interesują. Wiele osób kombinuje i później płacze, że policja
    > zła.

    Praktyka pokazuje że dostaje dopuszczenie nie zawsze spełniając.
    Ta sama praktyka pokazuje że potem drogówka potrafi za to
    dowód zabrać.

    > Czytasz czasem na co odpowiadasz?

    Czytam.

    > Będzie i czasem sprawdzają.

    A znają przepisy innych krajów z EU ? nie bardzo w to wierzę.

    Pozdrawiam

  • 144. Data: 2013-06-26 02:49:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-06-25 22:37, Użytkownik J.F. napisał:

    > Ciekawe czy za ta pania tez nie smierdzi.
    > http://www.youtube.com/watch?v=RJc5NxtoGAQ
    >
    > Albo jak ona przechodzi ten test spalin ... musi byc to niezle
    > przezycie ... dla diagnostow :-)

    To sprawdzanie spalin to albo jakiś lokalny wymysł w jakimś
    mieście albo obowiązują normy z lat produkcji. To by wyjaśniało
    dlaczego tak chętnie odnawiają wynalazki z lat 50 i 60.
    Znajomy kilka lat temu wrócił z Chicago i twierdził że w tym
    raju nie ma żadnych badań technicznych pojazdów.

    Pozdrawiam

  • 145. Data: 2013-06-26 07:03:30
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Jun 2013 18:54:21 +0200, p0li napisał(a):

    > moja obecna v-ka (5,7l) opakowana w kiosk ruchu pali w okolicach
    > 55EUR/330mil :)

    Nabijasz kieszen Gazpromowi :)

    19 l LPG (liczac po krakowskich cenach) na setke w 5.7 to nieduzo. Moj 3.8
    pali tyle samo.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 146. Data: 2013-06-26 07:15:32
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Jun 2013 23:41:08 +0000 (UTC), Deflegmator napisał(a):

    > Na razie planuję max. 5 osób + sprzęt typu statywy, nagłośnienie i ew.
    > elektryczny fortepian. Voyek od biedy to pociągnie po złożeniu trzeciej
    > kanapy,

    Kupujesz wersje na 6 osob z fotelami "kapitanskimi", jeden wyjmujesz i masz
    w ducke miejsca, a piec osob jedzie bardzo wygodnie. Oczywiscie z GMC nie
    ma co porownywac, ale to wszystko, co wymieniles, zmiesci sie z palcem w
    nosie.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 147. Data: 2013-06-26 10:19:51
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Artur Maśląg nabazgrał(a):

    > To prawda - w swoim czasie nawet Porsche miało z tym spore problemy :)

    Bo mają swojego Vipera z V8(10 nie pamiętam) więc takie Porsche to
    konkutencja i trzeba jej utrudnić wejście na własny rynek :)

  • 148. Data: 2013-06-26 10:24:28
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Artur Maśląg nabazgrał(a):

    > Silniki duże muszą spełniać te same normy co małe.

    No nie mów że jeden i drugi spełnia te same normy:
    https://en.wikipedia.org/wiki/SRT_Viper

    np. http://www.ford.pl/Technologie/ECOnetic/mdp=i1204959
    925424

  • 149. Data: 2013-06-26 10:40:44
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Tue, 25 Jun 2013 17:10:00 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Samochody z kolei powinny dać radę skręcać.
    > Niemcy takoż.

    Jechałem ostatnio za jednym, skręcał zupełnie przyzwoicie.

  • 150. Data: 2013-06-26 10:41:25
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2013-06-26 07:03:30 niejaki Maciek napisał:

    > Nabijasz kieszen Gazpromowi :)

    no nie jestem pewien - raczej jakiej szwedzkiej firmie

    > 19 l LPG (liczac po krakowskich cenach) na setke w 5.7 to nieduzo. Moj 3.8
    > pali tyle samo.

    19l to on pali na autostradzie przy 110-120kmh (powyżej 80kmh opór
    powietrza mocno winduje wynik)

    przy jeździe po krajówkach (zgodnie z przepisami) udało mi się zejść do
    ~17l :)

    no ale w mieście to i 25 łyknie

    --
    P0zdrawiam