eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Samochod na sprezone powietrze
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 35

  • 31. Data: 2010-11-08 13:24:26
    Temat: Re: Samochod na sprezone powietrze
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.11.2010 13:05, Sebastian Kaliszewski pisze:

    >> Są jeszcze superkondensatory - do zastosowań miejskich IMHO
    >> wystarczające.
    >
    > To to IMHO podeprzyj liczbami :)

    A konkretnie? Które liczby masz na myśli? Pojemność? Cenę? Szybkość
    samorozładowywania?

    >> Ze sprężonym powietrzem jest problem w naszym klimacie - w chłodniejsze
    >> dni wymiennik ciepła będzie miał tendencję do oblodzenia.
    >
    > To jest pikuś. Ze sprężonym powietrzem problem jest taki, że skądś
    > energię na sprężenie trzeba wziąć. A z racji nędznej sprawności potrzeba
    > jej o rząd wielkości więcej niż do samochodu na baterie.

    Ta nędzna sprawność to Ci się chyba bierze z tego, że ciepło powstające
    przy sprężaniu traktujesz jako odpad?

    Fakt, to będzie problem, zwłaszcza że bardzo by się przydało przy
    rozprężaniu...


  • 32. Data: 2010-11-08 13:57:16
    Temat: Re: Samochod na sprezone powietrze
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Sebastian Biały wrote:
    > On 2010-11-04 15:37, Tomasz Pyra wrote:
    >> A gdybyś sam to chciał sprężać, to już wychodzi gorzej niż
    >> akumulatory elektyczne
    >
    > Jaka jest wydajnośc procesu? Chodzi o to ile energii elektrycznej
    > włożonej ląduje potem na kołach. Tam jest duzo po drodze elementów na
    > których tracimy i chciałbym wiedziec tak napwde czy mówimy o sprawności
    > około 70% czy około 20% *całego* procesu.


    Mniej. Pojedyncze procenty.

    rzędu 20% to ma silnik benzynowy pracujący niezbyt daleko od optymalnego
    obciążenia. Albo wykonany z nowoczesnych materiałów wysokotemperaturowy
    silnik parowy.

    To ma pojedyncze procenty sprawności choćby z racji niższej temperatury.

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)


  • 33. Data: 2010-11-09 14:01:48
    Temat: Re: Samochod na sprezone powietrze
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 07 Nov 2010 17:06:51 +0100, kogutek napisał(a):

    >> On Sun, 07 Nov 2010 04:54:22 +0100,  kogutek wrote:
    >> >Przy laminowaniu nie ma żadnych barier związanych z kształtem.
    >>
    >> Ale jest przy zbiornikach cisnieniowych. Musza byc kule, walce, stozki,
    >> toroidy .. nie moze byc plaskich scianek
    >>
    > Jak by w historii techniki wszyscy konstruktorzy i technolodzy myśleli
    > kategoriami ze ojce tak robili i było dobrze to by samolotów nie było bo
    Jakiekolwiek zdeterminowanie by nie istnialo wsrod konstruktorow, praw
    fizyki nie przeskocza.

    Jak policzylem, 50-litrowa butla powietrza dla cisnienia 300 barow
    magazynuje jakies 2,42kWh przy zalozeniu, ze silnik realizuje idealny
    izotermiczny proces, co daje jakies 15km zasiegu. Realnie uzyskasz polowe
    z tego. To moze byc dobra zabawka, ale nie uzyteczny samochodzik.


    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski


  • 34. Data: 2010-11-09 18:28:57
    Temat: Re: Samochod na sprezone powietrze
    Od: z <z...@g...pl>

    Jaroslaw Berezowski pisze:

    > Jak policzylem, 50-litrowa butla powietrza dla cisnienia 300 barow
    > magazynuje jakies 2,42kWh przy zalozeniu, ze silnik realizuje idealny
    > izotermiczny proces, co daje jakies 15km zasiegu. Realnie uzyskasz polowe
    > z tego. To moze byc dobra zabawka, ale nie uzyteczny samochodzik.
    >
    >

    Możesz spróbować policzyć w złotówkach koszt przejechania kilometra
    łącznie z ceną pojazdu, kompresorów itd w porównaniu z takim samym
    kosztem pojazdu na baterie?
    A może się okaże że mimo że mało wydajne to opłacalne?

    z


  • 35. Data: 2010-11-09 18:42:57
    Temat: Re: Samochod na sprezone powietrze
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    "z" <z...@g...pl> wrote in message
    news:ibc0cr$3la$1@inews.gazeta.pl...
    > Jaroslaw Berezowski pisze:
    >
    >> Jak policzylem, 50-litrowa butla powietrza dla cisnienia 300 barow
    >> magazynuje jakies 2,42kWh przy zalozeniu, ze silnik realizuje idealny
    >> izotermiczny proces, co daje jakies 15km zasiegu. Realnie uzyskasz polowe
    >> z tego. To moze byc dobra zabawka, ale nie uzyteczny samochodzik.
    >>
    >>
    >
    > Możesz spróbować policzyć w złotówkach koszt przejechania kilometra
    > łącznie z ceną pojazdu, kompresorów itd w porównaniu z takim samym kosztem
    > pojazdu na baterie?

    Juz policzono i to z kiepskim wynikiem dla tego wynalazku:

    http://iopscience.iop.org/1748-9326/4/4/044011/fullt
    ext



    Pozdrawiam
    Kamil

strony : 1 ... 3 . [ 4 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: