  • 31. Data: 2022-02-25 17:04:02
    Temat: Re: Samba na telefon
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/02/2022 14:04, ii wrote:
    > No tak, tyle że nie ma sensu łudzić się, że jest bezpieczny.

    Nikt się nie łudzi. To szacowanie ryzyka. Czasami nie warto, dla
    dupereli, chować ich w sejfie.

    > Znam osobiście 3 osoby, które mają telefony a nie smartfony.

    Są to osoby *już* wykluczone. Patrza kierunek bankowości elektronicznej.

  • 32. Data: 2022-02-25 17:17:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/02/2022 14:30, ii wrote:
    > Ale to wszystko do przodu idzie. Masz routery z mesh Wifi.

    Te łatwiejsze w użyciu są za 30zł. Nie ma frajera co by mesha kupował,
    przecież "działa tak samo" i nie trzeba konfigurować. Nie, panie, meshe
    są dla frajerów. To opinia zasłyszana.

    > Do pewnego poziomu da się negocjować zworką więcej niż 500mA

    Na gołym USB - nie. Tam jest koło setki mA. Do 0.5A już potrzebna
    "negocjacja" ale ona akurat jest za pomoca rezystorów, więc często
    wkłada się je we wtyczki i nie widać że w ogóle jest.

    Inna sprawa, że wiele laptopów (mój np.) potrafi *bez* negocjowania
    oddać ponad 1A, więc bywają osoby, które nie rozumieją potrzeby
    negocjowania "bo działa z laptopem". Ale z innym może nie działać.

    >, potem już
    > musi być komunikacja by zwiększyć napięcie.

    Większośc współczesnych telefonów negocjuje większe napięcia. Ładowanie
    5V to jakieś średniowiecze. Kable z dwoma pinami nic innego nie osiągną.
    Choć gdzieś widziałem informacje, że niektóre telefony traktowane
    wyższym napięciem bez negocjowania, potrafią się z niego łądowac. Nie
    pamiętam kontekstu.

    > To miedź.

    Coś koło kilograma, jak ostatni szacowałem.

  • 33. Data: 2022-02-25 18:02:20
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 25.02.2022 o 17:04, heby pisze:

    > Nikt się nie łudzi. To szacowanie ryzyka. Czasami nie warto, dla
    > dupereli, chować ich w sejfie.

    Ależ właśnie większość ludzi łudzi się i w ogóle tego ryzyka nie szacuje
    tylko przyjmuje, że jakoś to będzie. Więc piszę, że np dzisiejsza
    prawdziwa ocena, że coś jest bezpieczne, na 100% nie ostanie się. Jakie
    z tego wnioski ktoś wysnuje to zasadniczo jego prywatna sprawa.

    > Są to osoby *już* wykluczone. Patrza kierunek bankowości elektronicznej.

    Przecież oni w ogóle nie chcą korzystać z bankowości elektronicznej to
    jak mogliby zostać wykluczeni. Poza tym, na razie bankowość
    elektroniczna nie wymaga smartfona tylko telefonu. Te pieprzone SMSy do
    autoryzacji.

  • 34. Data: 2022-02-25 18:20:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/02/2022 18:02, ii wrote:
    > Ależ właśnie większość ludzi łudzi się

    Na świecie nie brakuje frajerów.

    > i w ogóle tego ryzyka nie szacuje
    > tylko przyjmuje, że jakoś to będzie. Więc piszę, że np dzisiejsza
    > prawdziwa ocena, że coś jest bezpieczne, na 100% nie ostanie się.

    Całe szczęście nikt, nawet frajerzy, nie twierdzą że 100%, przeciez nie
    są frajerami.

    > Przecież oni w ogóle nie chcą korzystać z bankowości elektronicznej

    Więc są wykluczeni nie przez telefon, tylko przez poglądy.

    > jak mogliby zostać wykluczeni. Poza tym, na razie bankowość
    > elektroniczna nie wymaga smartfona tylko telefonu. Te pieprzone SMSy do
    > autoryzacji.

    Współczesna bankowośc elektronicza jest uposledzona bez innej metody
    dostępu. To będzie tylko postępować, osoby bez smartfonów staną się
    tylko nieistotnym szumem.

  • 35. Data: 2022-02-25 19:11:42
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 25.02.2022 o 17:17, heby pisze:

    > Te łatwiejsze w użyciu są za 30zł. Nie ma frajera co by mesha kupował,
    > przecież "działa tak samo" i nie trzeba konfigurować. Nie, panie, meshe
    > są dla frajerów. To opinia zasłyszana.

    No i wtedy im słabo działa i ewentualnie zmieniają poglądy. Oczywiście
    niekoniecznie na temat użycia mesh, wystarczy że jakoś problem rozwiążą.
    Mogą np. wybrać LTE. Aż przytrafi się jakiś globalny problem i znowu coś
    tam wykombinują. Do poziomu IP się raczej nie "zniżą".

  • 36. Data: 2022-02-25 19:26:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/02/2022 19:11, ii wrote:
    > No i wtedy im słabo działa i ewentualnie zmieniają poglądy.

    Działa bardzo dobrze bez tego mesha dla frajerów.

    Pod warunkiem że nie pojawi sie nagle potrzeba użycia samby na laptopie
    w salonie. Ale zawsze można zrzucić, że na Apple by działało. Bez
    znaczenia. Niedawno starałem się wyjaśnić pewnemu osobnikowi dlaczego
    nie działa i że nie działa własnie dlatego, że ma pokryte zakresy IP i
    sieczkę w sieci. Stwierdził, że na Apple działało, więc to wina tych
    gównanych laptopów Lenovo co je dostał z roboty. Dysputy z neosuwerenem
    nie mają żadnego sensu, oni mają dyplomy, przedrostki i sojowe latte w
    abonamencie i to oni wymuszą zmiany technologiczne aby działało w
    dowolnie spieprzonej konfiguracji i było ekstremalnie bezużyteczne do
    czegokolwiek sensownego.

    > Do poziomu IP się raczej nie "zniżą".

    Niestety smb:// jest dokladnie na tym poziomie. To proto dla nerdów i
    zarządu. Dla Pana Areczka jest Google Drive.

  • 37. Data: 2022-02-25 20:02:14
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 25.02.2022 o 18:20, heby pisze:

    > Więc są wykluczeni nie przez telefon, tylko przez poglądy.

    Daruj, oni tego nie potrzebują więc po co mieliby mieć na to jakiś pogląd.

    > Współczesna bankowośc elektronicza jest uposledzona bez innej metody
    > dostępu. To będzie tylko postępować, osoby bez smartfonów staną się
    > tylko nieistotnym szumem.

    Gdzie? W sklepie? Przykładasz portfel do terminala i gotowe. Żadnego
    smartfona do tego nie potrzeba. To system płatności a nie bankowości.
    Możesz płacić kartą z którą nie jest związane żadne konto w banku.
    Sodexo i inne.

  • 38. Data: 2022-02-25 20:51:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/02/2022 20:02, ii wrote:
    > Daruj, oni tego nie potrzebują więc po co mieliby mieć na to jakiś pogląd.

    Wielu ludzi nie ma pogladu na jakieś tematy wyłacznie z powodu ignorancji.

    Wielu ludzi, którzy do dzisiaj starają się używać tradycyjnych
    telefonów, cierpi na tą samą chorobę: patokonserwatyzm. Czyli "dawniej
    nie było mi to potrzebne" i niedostrzeganiem zmian.

    Są pojedycze sztuki, takie jak ja, które używają starego nie-smart
    telefonu jako tokena zabezpieczającego. Ale do normalnych codziennych
    czynności? Bezużyteczny. SMSy wysyłam raz w miesiącu, "telefonuję" w
    tradycyjny sposób raz w tygodniu.

    Śmiało mogę powiedzieć, że wystarczyła by mi karta z samym internetem i
    usługa przekierowania "numeru" na jakiś komunikator.

> [...]
    > smartfona do tego nie potrzeba. To system płatności a nie bankowości.
    > Możesz płacić kartą z którą nie jest związane żadne konto w banku.

    Tutaj właśnie nie pojmujesz czym sa obecnie banki. Są platformą
    pozwalajacą na znacznie więcej, z uwagi na "zaufanie", często naciągane,
    przyznaje. Masz tam sprawy zdrowotne, wnioski, podpisy i inne duperele,
    niektóre krytyczne do przetrwania Andżelik z 4 bombelkami i babci
    Stanisławy z protezą stawu.

    Cięgle jeszcze można funkcjonować bez. Ale to już jest egzystencja, a za
    chwile bedzie niemożliwe, ponieważ to wygodne dla każdej strony, to jest
    obecny kierunek i nikt nie będzie płakał po paru niepełnosprytnych, że
    czegośtam nie mogą zrobić bo nie.

    To nie moja wina ani się nie cieszę, bo to wykluczy ludzi starych a i
    sporo głupich, a wygeneruje również podatności hackerskie, włamy,
    kradzieże itd. Ja to najzwyczajniej widzę i widzę rowniez to, że wiele
    osób wyklucza się na własne życzenie, bredząc coś o patokonserwatyźmie,
    choć tego oczywiście tak nie nazywają.

  • 39. Data: 2022-02-26 00:22:05
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2022-02-25 o 20:51, heby pisze:

> [...]
    > kradzieże itd. Ja to najzwyczajniej widzę i widzę rowniez to, że wiele
    > osób wyklucza się na własne życzenie, bredząc coś o patokonserwatyźmie,

    A tego że głupcy chcący postawić na swoim w dyskusji przesadzają
    i oskarżają ludzi inaczej myślacych lub z innymi potrzebami
    o wykluczenie na własne życzenie to chyba nie dostrzegasz.

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2022-02-26 08:43:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/02/2022 00:22, RadoslawF wrote:
    > A tego że głupcy chcący postawić na swoim w dyskusji przesadzają
    > i oskarżają ludzi inaczej myślacych lub z innymi potrzebami
    > o wykluczenie na własne życzenie to chyba nie dostrzegasz.

    Nie dostrzegam ludzi myślących, wykluczających się w ten sposób. Być
    może mylisz ich z ludzmi zdającymi sobie sprawę z zagrożeń. Zwyczajowo,
    nawet jesli ktoś używa starego telefonu jako tokena, to dalej ma inne
    mozliwosci funkcjonowania w naszym świecie używając innych narzędzi, lub
    mając drugi, smartfon, do rozrywki.

    Nie wszyscy patokonserwatysci to sprytni ludzie. Nikt w zasadzie.
    Niektórzy niekonserwatywni będa uzywać starszych technologii tylko po to
    aby nie być motłochem w samym środku zainteresowania hackerów.

    Innymi słowy są na świeci głupcy, którzy uważają, że znalezienie jakiejś
    grupy ludzi z problemem i dostrzeganie go oznacza że wszycy mają taki
    problem. Co zrobić, usenet.