  • 111. Data: 2014-06-27 14:49:56
    Temat: Re: SZ68187
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 26 Jun 2014 12:33:53 +0200, w <logsuh$o7j$1@node2.news.atman.pl>, "Ergie"
    <e...@s...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > W Gliwicach system działa dobrze (nawet dostał kilka nagród) bo:
    > 1. Objęte nim są niemal _wszystkie_ (za wyjątkiem dwóch) skrzyżowania z
    > sygnalizacją świetlną
    > 2. Zlikwidowano tramwaje
    > 3. Jest to ponoć inny system (bierze pod uwagę dane statystyczne + czujniki
    > + kamery)

    To widocznie pkt. 2 był kluczem do sukcesu. Poniżej mój post s
    pl.regionalne.wroclaw.

    "Wczoraj miałem okazję poobserwować to skrzyżowanie jako pasażer trambaja.

    ITS z taką gorliwością przepuszcza trambaje na pl. 1 Maja, że na Rybackiej robi
    się korek autobusowo-samochodowy. Pewnie ze skomplikowanych wzorów w Zdium
    wychodzi, że generalnie się to opłaca (tak jak na Hallera/Gajowicka, gdzie
    autobusy stoją w korku, bo trambaj musi jechać).

    Problem w tym, że żarliwie przepuszczane trambaje nie mają nawet jak
    "zaparkować" na przystanku i gniją w swoim korku (a nawet na czerwonym świetle
    dla pieszych, bo jakieś przejście tam powstało).

    Reasmując sytuacja wygląda tak: autobusy i samochody stoją w korku, i trambaje
    też. Kto zyskuje to nie wiem :)."

  • 112. Data: 2014-06-27 22:31:55
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-06-27 10:22, Jaroslaw Postawa pisze:

    > Znasz Wrocław? To omijaj skrzyżowania z takimi sytuacjami. Dużo
    > ich nie ma.

    A Ty znasz wrocław ?
    Spójrz na siatkę "wodną" i przeprawy samochodowe przez nie.

    > Napisz uczciwie, że Ty olewasz, a nie że "się olewa".

    Pierdolisz jak zakonnica przed okresem. Ja napisałem, że ja
    olewam. Nie ja pisałem, że będąc we Wrocławiu obserwuje wzmożone
    olewanie czerwonego i hamowania z piskiem ... Więc spadaj cieciu.

    > tym momencie służy tylko do tego, żeby częściej, szybciej i bez
    > wychodzenia zza biurka móc przestawiać światła i wkurzać ludzi.

    Pierdolisz.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 113. Data: 2014-06-27 23:52:32
    Od: zairazki <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik zairazki napisał:
    > Użytkownik Grzegorz napisał:
    > Nie namierzę sąsiada. Kapować też nie będę. Ale nie przejdę obojętnie
    > obok postów piętnujących Grzegorza.

    Wiecie co? Przeczytałem starannie całą dyskusję. Same zdziwienia.
    Po pierwsze - temperatura dyskusji.
    Po drugie - ilość dyskutantów, choć samochodziarze dołożyli do pieca.
    Po trzecie - może jeden post z kilkudziesięciu dotyczył meritum mojej
    wypowiedzi.
    Po czwarte - pomijając głupawe docinki dyskusja skupiła się na drobnym
    szczególe mojej wypowiedzi odnośnie utraty zniżek i płacenia. Dla
    myślących inaczej: moja wypowiedź dotyczyła tolerowania
    nieprzepisowych zachowań na drodze, w szczególności jazdy na
    "ciemnopomarańczowym". Swój pogląd zilustrowałem autentycznym
    przypadkiem kolizji, ale lat temu było tyle, że to już zupełnie inna
    bajka ubezpieczeniowa, a tu masz: nieważne, że przejazd na czerwonym
    to już prawie norma, ważne czy i kto płacił za zderzenie i komu.
    Powtarzam w skrócie dla mniej kumatych: historyjka dotyczyła realnej
    sytuacji, w której jednemu się spieszyło i chciał załapać się na
    "późne zielone", i drugiemu (wypadło na mnie), który przypadkowo
    wstrzelił się na pustej drodze na zielone tak, że prawie nie musiał
    zwalniać. No i zakorkowaliśmy skrzyżowanie, a o punktualnym dojechaniu
    do celu obaj mogliśmy zapomnieć tylko dlatego, że gość z boku
    oczekiwał luzu kilku sekund od zmiany świateł do pojawienia się
    pierwszego samochodu, a ja wjechałem praktycznie z niemal zerowym
    poślizgiem czasowym od zmiany świateł. Czujecie? On jechał zakładając
    pewien luz czasowy bo do tej pory mu się udawało tak przejechać, taki
    sobie wypracował nawyk. I to był ten 101 raz, gdy się nie udało. I
    tego dotyczyła moja wypowiedź: złe nawyki za kierownicą w końcu
    doprowadzą do kolizji, dobre nawyki nie zawsze chronią przed kolizją,
    bo przecież na asfalcie mnóstwo ludzi jeździ z pogardą dla
    "idiotycznych" przepisów czy znaków drogowych. A ja nie toleruję
    tolerancji dla lekceważenia sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach.
    Podobnie jak nie akceptuję działalności niebieskich polegającej na
    złośliwym łapaniu kierowców lekceważących rzeczywiście głupio
    ustawiony znak drogowy.
    Czytając wcześniejsze posty dochodzę do wniosku, że jednak warto
    zainwestować w kamerkę. Nie po to, aby donosić na ludzi zasiadających
    za kierownicą samochodu w sytuacji, w której nie powinni nawet dotykać
    kierownicy roweru. Po to, aby po kolizji z takim gościem bez trudu
    udowodnić kto z nas dwóch jest daltonistą.
    A najbardziej rozbawił mnie ten gość, który oczekuje zniknięcia
    rowerów z jezdni. Ale to już zupełnie inna bajka...

    pozdrowionka z podtrzymaną nutką dezaprobaty dla tolerancji wobec
    "daltonistów" w tle śle
    zairazki

  • 114. Data: 2014-06-28 00:02:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Jun 2014 17:36:26 +0200, Artur Miller napisał(a):

    > z http://zdium.wroc.pl/view/document/185
    > Inteligentny System Transportu ,,ITS Wrocław"
    > Nr projektu: POIS.08.03.00-00-007/10
    > Termin realizacji:
    > Rozpoczęcie: 02.09.2008 r.
    > Zakończenie: 31.03.2015 r.
    > przez 6 lat to sie małpa w brydża nauczy grać, a to coś nie umie
    > lampkami migać dobrze...

    Z tym ze w 2008r to oni zaczeli poczatki.
    Trzeba bylo okreslic co system ma robic, sterowniki zmienic, lacznosc
    zorganizowac ... ruszyl gdzies dopiero rok temu.
    Ale rok na nauke to chyba za duzo.

    J.

  • 115. Data: 2014-06-28 15:13:41
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2014-06-27 23:52:32 +0200, zairazki <z...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > Po drugie - ilość dyskutantów, choć samochodziarze dołożyli do pieca.
    > Po trzecie - może jeden post z kilkudziesięciu dotyczył meritum mojej

    Ja wyłączyłem się z czytanbia po:

    On 2014-06-24 10:49:03 +0200, Grzegorz <b...@b...com> said:

    > Ja mam zwyczaj patrzenia, czy jadąc na zielonym ktoś mi drogi nie
    > zajeżdża. Ale to efekt setek tys km po polskich drogach. Ale np.
    > przedszkolak ???
    >
    > Smutne jest tylko to, że tam naprawdę to od ścigania takich rzeczy jest
    > policja.

    Bo skoro od tego jest policja, to trzeba zgłaszać policji.
    I już.

    --
    Bydlę

  • 116. Data: 2014-06-28 20:50:09
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-06-28 00:02, J.F. pisze:

    > Z tym ze w 2008r to oni zaczeli poczatki.
    > Trzeba bylo okreslic co system ma robic, sterowniki zmienic, lacznosc
    > zorganizowac ... ruszyl gdzies dopiero rok temu.
    > Ale rok na nauke to chyba za duzo.

    no ale 5 lat na zdecydowanie w jaki sposób ma sie uczyć, to też chyba
    niemało?

    choć z drugiej strony... jakiś czas temu rozkminiałem praktycznie temat
    "tiry na tory". lektura historii tejże usługi zdradziła, ze istniało
    konsorcjum (jaka dumna nazwa) złożone z PKP Cargo, firmy X (producenta
    wagonów) oraz firmy Y (nie wiem po co), które w ciągu 3 lat (!)
    opracowało koncepcję (!) przewozów kombinowanych w PL. 3 lata na to,
    zeby ustalić co wozić, czym wozić i jak. Taki mamy klimat :)

    no to możliwe, ze w 5 lat ... opracowali koncepcję ;)

    a.

  • 117. Data: 2014-06-28 22:18:46
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-06-28 20:50, Użytkownik Artur Miller napisał:

> [...]
    > zeby ustalić co wozić, czym wozić i jak. Taki mamy klimat :)
    >
    > no to możliwe, ze w 5 lat ... opracowali koncepcję ;)

    Firma Y miała układy i mogła wprowadzić nakaz wożenia koleją,
    tak jak było za komuny. Bo jedyny problem to taki że TIR przelatuje
    przez nasz piękny kraj w dwa lub jeden dzień. A skład towarowy PKP
    w pięć dni lub więcej.

    Pozdrawiam

  • 118. Data: 2014-06-29 03:06:25
    Temat: Re: SZ68187 [coraz bardziej OT]
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-06-28 22:18, RadoslawF pisze:

> [...]
    > tak jak było za komuny. Bo jedyny problem to taki że TIR przelatuje
    > przez nasz piękny kraj w dwa lub jeden dzień. A skład towarowy PKP

    Słubice - Terespol = 14 do 14.5h. Wliczane do przerwy w pracy kierowcy.
    Zjeżdża z pociągu i jedzie dalej.

    Medyka - Zgorzelec nie sprawdzałem, bo Katowice-Krakow jest w stanie wora.

    @

  • 119. Data: 2014-06-29 08:50:25
    Od: Grześ <b...@b...com>

    Hello Bydlę !:

    > Bo skoro od tego jest policja, to trzeba zgłaszać policji.
    > I już.

    I już zgłoszone. Żeby taka jazda nawykiem już nie była.

    Swoją drogą nie przypuszczałem, że aż tylu trolli się w ten wątek włączy

    @zairazki :

> [...]
    złośliwym łapaniu kierowców lekceważących rzeczywiście głupio ustawiony znak drogowy.

    Popieram, ale :

    Mam dziwne wrażenie, że teraz policja będzie pracować .... na filmach z
    kamer przysyłanych do nich !!! Można i tak ... :-D !!! Niektóre kamerki
    mają GPSa i mierzą prędkość, dość dokładnie !

    Pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 120. Data: 2014-06-29 09:29:45
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Sun, 29 Jun 2014 08:50:25 +0200, Grześ napisał(a):

    > Mam dziwne wrażenie, że teraz policja będzie pracować .... na filmach z
    > kamer przysyłanych do nich !!! Można i tak ... :-D !!! Niektóre kamerki
    > mają GPSa i mierzą prędkość, dość dokładnie !

    Takie nagranie możne jedynie służyć do ukarania za wykroczenie typu
    przekroczenie podwójnej ciągłej, zakaz wyprzedaznia. Raczej zapomnij o
    mandacie za prędkość, chyba że policja powoła biegłego który na podstawie
    tego filmu ją wyliczy. Chyba że masz kamerę z homologacją fotoradaru ;)

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]