-
21. Data: 2012-03-01 15:17:45
Temat: Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
news:jini81$7ff$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2012-03-01 10:36, INEAD pisze:
>> W dniu 2012-02-29 11:41, z pisze:
>>> SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
>>>
>>
>> Przemyśl czy jest sens kupować to auto, jeśli nie mieszkasz w górach. ,
>> przeniesienie napędu i silnik dość mocno hałasują, spalanie dość wysokie
>> u mnie 19.JTD w mieście pokazuje 7.5 przy umiarkowanym bucie. Bagaznik
>> do dupy, z tyłu mało miejsca. Zawiecha b. twarda - plastiki po 40kkm
>> wkurzajaco hałasują. Cena zbyt wysoka. Nowy kosztuje około 80 tysi - nie
>> muszę chyba pisać co można kupic za tę cenę ;-)
>
> Hm... W górach nie mieszkam ale często muszę pokonywać kawałek gruntowej
> drogi. Koleiny utwardzone ale notorycznie przy byle wietrzyku w zimie jest
> zawiewana. Gabarytowo auto mi odpowiada. przeważnie będzie jeździć po
> mieście. Ewentulanie coś co jest w miarę wysoko zawieszone i nie za
> ciężkie-duże. Może Ford Fusion? :-)
>
Dacia Sandero
--
Pozdrawiam,
yabba
-
22. Data: 2012-03-01 17:01:49
Temat: Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Thu, 1 Mar 2012 13:35:52 +0100, w <jinqf4$2mu$1@inews.gazeta.pl>, "=Marcos="
<marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał(-a):
> > Litości, jakie (znaczące) opory powietrza w mieście...
>
> Jeśli dobrze pamiętam, w typowym samochodzie przy prędkości 50km/h opór
> powietrza przekracza sumę wszystkich pozostałych oporów.
Możliwe -- ale to dlatego, że przy tej prędkości wszystkie opory są małe.
-
23. Data: 2012-03-01 17:03:12
Temat: Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Thu, 01 Mar 2012 12:57:01 +0100, w <jino6i$p3q$1@inews.gazeta.pl>, z
<z...@g...pl> napisał(-a):
> W dniu 2012-03-01 11:43, r...@k...pl pisze:
>
> >> Jak na 1.9 w mieście to nie jest zbyt wysokie spalanie, to jednak dość
> >> wysokie auto, więc opory powietrza całkiem spore.
> >
> > Litości, jakie (znaczące) opory powietrza w mieście...
> >
> Konkludując: 1,6 120 KM benzyna + 4x4 (takich wersji chyba najwięcej) a
> potem się zobaczy i zagazuje :-)
Biorąc pod uwagę zdecydowanie zawyżone ceny SX4/Sedici, to Duster może być
lepszy wyborem.
-
24. Data: 2012-03-01 18:46:44
Temat: Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "=Marcos=" napisał w wiadomości
>> Litości, jakie (znaczące) opory powietrza w mieście...
>Jeśli dobrze pamiętam, w typowym samochodzie przy prędkości 50km/h
>opór powietrza przekracza sumę wszystkich pozostałych oporów.
Chyba nie, bo by wtedy spalanie przy 120 bylo znacznie wieksze niz
przy 90.
Ma ktos miernik chwilowego spalania i kawal poziomej drogi do
sprawdzenia ?
J.
-
25. Data: 2012-03-01 19:16:55
Temat: Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Thu, 1 Mar 2012 18:46:44 +0100, w <jiocml$1fo$1@inews.gazeta.pl>, "J.F"
<j...@p...onet.pl> napisał(-a):
> Ma ktos miernik chwilowego spalania i kawal poziomej drogi do
> sprawdzenia ?
Są wykresy w necie.
Ja mam dla F125p ;p.
-
26. Data: 2012-03-02 10:15:08
Temat: Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
Dnia 01.03.2012 r...@k...pl <r...@k...pl> napisał/a:
>> > Litości, jakie (znaczące) opory powietrza w mieście...
>>
>> Jeśli dobrze pamiętam, w typowym samochodzie przy prędkości 50km/h opór
>> powietrza przekracza sumę wszystkich pozostałych oporów.
>
> Możliwe -- ale to dlatego, że przy tej prędkości wszystkie opory są małe.
Nie, to dlatego, że opór powietrza rośnie kwadratowo, a pozostałe (w
przybliżeniu linniowo). I już przy tej prędkości opór powietrza zaczyna
przeważać - a przy wyższych przeważa jeszcze bardziej.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
27. Data: 2012-03-02 10:32:13
Temat: Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Fri, 02 Mar 2012 10:15:08 +0100, w
<s...@k...sail-ho.p
l>, Krzysiek Kielczewski
<k...@g...com> napisał(-a):
> Dnia 01.03.2012 r...@k...pl <r...@k...pl> napisał/a:
>
> >> > Litości, jakie (znaczące) opory powietrza w mieście...
> >>
> >> Jeśli dobrze pamiętam, w typowym samochodzie przy prędkości 50km/h opór
> >> powietrza przekracza sumę wszystkich pozostałych oporów.
> >
> > Możliwe -- ale to dlatego, że przy tej prędkości wszystkie opory są małe.
>
> Nie, to dlatego, że opór powietrza rośnie kwadratowo, a pozostałe (w
> przybliżeniu linniowo). I już przy tej prędkości opór powietrza zaczyna
> przeważać - a przy wyższych przeważa jeszcze bardziej.
Jasne.
Ale przy 50km/h opór powietrzna nadal jest niewielki.
W sumie i tak jestem zdziwiony, że dopiero przy 50kph przewyższa inne opory.
Widocznie naprawdę ten opór jest minimalny przy tej prędkości :).