  • 21. Data: 2012-03-01 15:17:45
    Temat: Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jini81$7ff$1@inews.gazeta.pl...

    > Hm... W górach nie mieszkam ale często muszę pokonywać kawałek gruntowej
    > drogi. Koleiny utwardzone ale notorycznie przy byle wietrzyku w zimie jest
    > zawiewana. Gabarytowo auto mi odpowiada. przeważnie będzie jeździć po
    > mieście. Ewentulanie coś co jest w miarę wysoko zawieszone i nie za
    > ciężkie-duże. Może Ford Fusion? :-)

    Dacia Sandero

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 22. Data: 2012-03-01 17:01:49
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 1 Mar 2012 13:35:52 +0100, w <jinqf4$2mu$1@inews.gazeta.pl>, "=Marcos="
    <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał(-a):

    > Jeśli dobrze pamiętam, w typowym samochodzie przy prędkości 50km/h opór
    > powietrza przekracza sumę wszystkich pozostałych oporów.

    Możliwe -- ale to dlatego, że przy tej prędkości wszystkie opory są małe.

  • 23. Data: 2012-03-01 17:03:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 01 Mar 2012 12:57:01 +0100, w <jino6i$p3q$1@inews.gazeta.pl>, z
    <z...@g...pl> napisał(-a):

    > Konkludując: 1,6 120 KM benzyna + 4x4 (takich wersji chyba najwięcej) a
    > potem się zobaczy i zagazuje :-)

    Biorąc pod uwagę zdecydowanie zawyżone ceny SX4/Sedici, to Duster może być
    lepszy wyborem.

  • 24. Data: 2012-03-01 18:46:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "=Marcos=" napisał w wiadomości

    >Jeśli dobrze pamiętam, w typowym samochodzie przy prędkości 50km/h
    >opór powietrza przekracza sumę wszystkich pozostałych oporów.

    Chyba nie, bo by wtedy spalanie przy 120 bylo znacznie wieksze niz
    przy 90.

    Ma ktos miernik chwilowego spalania i kawal poziomej drogi do
    sprawdzenia ?

    J.

  • 25. Data: 2012-03-01 19:16:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 1 Mar 2012 18:46:44 +0100, w <jiocml$1fo$1@inews.gazeta.pl>, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Ma ktos miernik chwilowego spalania i kawal poziomej drogi do
    > sprawdzenia ?

    Są wykresy w necie.

    Ja mam dla F125p ;p.

  • 26. Data: 2012-03-02 10:15:08
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 01.03.2012 r...@k...pl <r...@k...pl> napisał/a:

    > Możliwe -- ale to dlatego, że przy tej prędkości wszystkie opory są małe.

    Nie, to dlatego, że opór powietrza rośnie kwadratowo, a pozostałe (w
    przybliżeniu linniowo). I już przy tej prędkości opór powietrza zaczyna
    przeważać - a przy wyższych przeważa jeszcze bardziej.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 27. Data: 2012-03-02 10:32:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 02 Mar 2012 10:15:08 +0100, w
    <s...@k...sail-ho.p
    l>, Krzysiek Kielczewski
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Nie, to dlatego, że opór powietrza rośnie kwadratowo, a pozostałe (w
    > przybliżeniu linniowo). I już przy tej prędkości opór powietrza zaczyna
    > przeważać - a przy wyższych przeważa jeszcze bardziej.

    Jasne.
    Ale przy 50km/h opór powietrzna nadal jest niewielki.
    W sumie i tak jestem zdziwiony, że dopiero przy 50kph przewyższa inne opory.
    Widocznie naprawdę ten opór jest minimalny przy tej prędkości :).