-
1. Data: 2012-02-28 18:20:27
Temat: SX4, Sedici - gdzie tu jest międzyosiowy mechanizm różnicowy?
Od: asdgfrf dfged <g...@g...com>
Chodzi mi o takie auta jak Suzuki SX4 albo Fiat Sedesik, 4x4. Są tam
dwa mechanizmy różnicowe, przedni w skrzyni biegów i tylny w tylnym
moście oraz sprzęgło elektromagnetyczne zlokalizowane z tyłu, między
wałem napędowym a tylnym mostem. Intryguje mnie, jaki mechanizm pełni
tam rolę trzeciego, międzyosiowego mechanizmu różnicowego? Chodzi
oczywiście o tryb jazdy "4x4 lock".
-
2. Data: 2012-02-28 19:25:02
Temat: Re: SX4, Sedici - gdzie tu jest międzyosiowy mechanizm różnicowy?
Od: " " <a...@W...gazeta.pl>
Witam serdecznie.
asdgfrf dfged <g...@g...com> napisał(a):
> ...Intryguje mnie, jaki mechanizm pe=B3ni
> tam rol=EA trzeciego, mi=EAdzyosiowego mechanizmu r=F3=BFnicowego? Chodzi
> oczywi=B6cie o tryb jazdy "4x4 lock".
Żaden. Jest na sztywno przez sprzęgło.
Pozdrawiam.
Sebastian
http://speedyelise.fora.pl
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2012-02-28 21:08:13
Temat: Re: SX4, Sedici - gdzie tu jest międzyosiowy mechanizm różnicowy?
Od: asdgfrf dfged <g...@g...com>
> aden. Jest na sztywno przez sprz g o.
Otóż to, właściwie takiej odpowiedzi się spodziewałem... Nie zdziw się
więc, że zadam pytanie nr 2: jakim więc cudem to jeździ? Przecież taki
napęd chyba powoduje ogromne obciążenia mechaniczne dla sprzęgła oraz
przekładni?
-
4. Data: 2012-02-28 21:20:57
Temat: Re: SX4, Sedici - gdzie tu jest międzyosiowy mechanizm różnicowy?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "asdgfrf dfged" napisał w wiadomości
>> aden. Jest na sztywno przez sprz g o.
>Otóż to, właściwie takiej odpowiedzi się spodziewałem... Nie zdziw
>się
>więc, że zadam pytanie nr 2: jakim więc cudem to jeździ? Przecież
>taki
>napęd chyba powoduje ogromne obciążenia mechaniczne dla sprzęgła oraz
>przekładni?
Jak wszystkie podobne: zabrania sie uzywac napedu 4x4 na suchej
jezdni, a na mokrej nie zaleca. Tylko w sniegu, blocie itp.
No i oczywiscie o opony trzeba dbac, zeby byly takie same i rowno
zuzyte. Choc w sumie, skoro sie i tak na 4x4 nie jezdzi, to po co dbac
:-)
J.
-
5. Data: 2012-02-28 21:25:47
Temat: Re: SX4, Sedici - gdzie tu jest międzyosiowy mechanizm różnicowy?
Od: Gabriel'wilk' <g...@g...pl>
W dniu 2012-02-28 21:08, asdgfrf dfged pisze:
>> aden. Jest na sztywno przez sprz g o.
>
> Otóż to, właściwie takiej odpowiedzi się spodziewałem... Nie zdziw się
> więc, że zadam pytanie nr 2: jakim więc cudem to jeździ? Przecież taki
> napęd chyba powoduje ogromne obciążenia mechaniczne dla sprzęgła oraz
> przekładni?
>
http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/4wd.html
http://www.motoforum.pl/Magazyn/200616/sx4.html
http://moto.pl/MotoPL/1,90109,7257958,4x4_bez_tajemn
ic.html
Może to coś wyjaśni
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
Oskar Wilde
-
6. Data: 2012-02-28 22:26:38
Temat: Re: SX4, Sedici - gdzie tu jest międzyosiowy mechanizm różnicowy?
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 28-02-2012 21:08, asdgfrf dfged pisze:
> Otóż to, właściwie takiej odpowiedzi się spodziewałem... Nie zdziw się
> więc, że zadam pytanie nr 2: jakim więc cudem to jeździ? Przecież taki
> napęd chyba powoduje ogromne obciążenia mechaniczne dla sprzęgła oraz
> przekładni?
Dlatego LOCK działa tylko do 60km/h
--
Pozdr. Grzymosław
-
7. Data: 2012-02-28 23:48:58
Temat: Re: SX4, Sedici - gdzie tu jest międzyosiowy mechanizm różnicowy?
Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>
W dniu 2012-02-28 21:08, asdgfrf dfged pisze:
>> aden. Jest na sztywno przez sprz g o.
>
> Otóż to, właściwie takiej odpowiedzi się spodziewałem... Nie zdziw się
> więc, że zadam pytanie nr 2: jakim więc cudem to jeździ? Przecież taki
> napęd chyba powoduje ogromne obciążenia mechaniczne dla sprzęgła oraz
> przekładni?
To jest mokre sprzęgło wielopłytkowe pozwalające na płynny rozdział
mocy między obie osie i jest przygotowane na takie obciążenia:
http://clubsx4.com/forum/showthread.php?t=2927&p=453
21#post45321
Podobne sprzęgło jest np. w Subaru z automatycznymi skrzyniami biegów,
ale tam moment obrotowy jest stale przekazywany na tylną oś bez
możliwości jej odłączenia.
T.
-
8. Data: 2012-02-29 11:41:27
Temat: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
Od: z <z...@g...pl>
SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
z
-
9. Data: 2012-02-29 11:44:47
Temat: Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Wed, 29 Feb 2012 11:41:27 +0100, w <jikvcq$l05$2@inews.gazeta.pl>, z
<z...@g...pl> napisał(-a):
> SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
Prawdę mówiąc chyba każdy jest średni, aczkolwiek nie wiem jak te
"poliftingowe".
-
10. Data: 2012-02-29 12:39:13
Temat: Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 29-02-2012 11:41, z pisze:
> SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
1.6 poliftowy jest OK, przedliftowy w sumie też:)
--
Pozdr. Grzymosław