eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 71

  • 31. Data: 2010-01-21 10:01:16
    Temat: Re: SUV
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > Jakoś jeżdżąc na przemian "zwykłymi" autami i SUVem nie stwierdziłem
    > specjalnych problemów z widocznością - ba, nawet czasami jest łatwiej niż
    > w
    > przypadku niektórych kompaktów czy aut wyższej klasy... Tak samo przy
    > zmianie pasa - zamiast wykręcać głowę za siebie wystarczy spojrzeć lekko w
    > dół, bo lusterka łapią znacznie więcej.

    Moze ustaw sobie lusterka.
    Jezdzac octavia, corolla, aurisem czy innym C5 nigdy nie wykrecalem glowy by
    spojrzec w boczne lusterko.
    Faktycznie, w Lanosie byly gowniane lusterka i martwa strefa byla duza ale w
    nowych autach nie znalazlem lusterek, ktore zmusilyby mnie do wykrecania
    glowy.
    Jezdzac szefa sluzbowym Q5 mialem zawsze stracha cofajac, gdyz z tylu nie
    widac calkiem wysokich przeszkod.

    >> dlaczego wysokosc siedzenia to wygoda? zeskakiwanie w dol przy wysiadaniu
    >> ani
    >> wygodne, ani bezpieczne.
    >
    > Choćby dlatego, że nie musisz kucać by wsiąść - przy SUVach z reguły nie
    > trzeba się wspinać tylko właśnie wsiadasz bez specjalnych manewrów. Może
    > pomyliłeś ze STARem? :)

    Faktycznie, w przypadku SUVow wsiadanie i wysiadanie jest duzo wygodniejsze
    niz w kompaktach.


  • 32. Data: 2010-01-21 10:31:43
    Temat: Re: SUV
    Od: Wojtek <a...@p...pl>

    Jacek Osiecki pisze:
    > Dnia Wed, 20 Jan 2010 14:49:28 +0100, Tadeusz napisał(a):
    >> Uzytkownik "nim" <> napisal w wiadomosci ...
    >>> Z kolei dla klienta jedyna wada SUV'a sa wlasnie koszty
    >>> (zakupu i eksploatacji) poza tym auto takie nie ma chyba wad.
    >> alez ma:
    >> - aerodynamika cegly
    >> - zwykle ciasniejsze wewnatrz niz porównywalny gabarytowo sedan
    >> - czesto mniej komfortowe (twardsze) niz sedany
    >> - czesto glosniejsze
    >> a poza tym koszty, koszty, koszty eksploatacji...
    >
    > Ale jak ktoś nie chce bić rekordów prędkości czy przewozić całego
    > mieszkania, to doceni dużo lepszą widoczność i bardziej komfortową
    > jazdę (
    >
    > Koszty eksploatacji? Przy podobnych silnikach SUV będzie palił 1-3 litry
    > diesla na setkę więcej niż porównywalne cenowo auto z wyższego segmentu.
    > Przy cenie zakupu rzędu 80-100kpln to żadna różnica.
    80tys? Najtansza, gola rav4 to 95tys zl


  • 33. Data: 2010-01-21 10:59:10
    Temat: Re: SUV
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-01-21, cztery <r...@d...trzy> wrote:

    > Jaki ma czas wyprzedzania 60-100 (IV) ew. 80-120 (V) ? :-)

    A co za idiota wyprzedza na IV przy 60km/h czy na V przy 80km/h?

    Krzysiek Kiełczewski


  • 34. Data: 2010-01-21 12:29:08
    Temat: Re: SUV
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 21 Sty, 10:59, Krzysiek Kielczewski
    <k...@g...com> wrote:
    > On 2010-01-21, cztery <r...@d...trzy> wrote:
    >
    > > Jaki ma czas wyprzedzania 60-100 (IV) ew. 80-120 (V) ? :-)
    >
    > A co za idiota wyprzedza na IV przy 60km/h czy na V przy 80km/h?
    >
    > Krzysiek Kiełczewski

    Ja. Za idiote sie nie uwazam. Wolnossacy diesel, inaczej ciezko.


  • 35. Data: 2010-01-21 12:43:18
    Temat: Re: SUV
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-01-21, Tatanka <t...@w...pl> wrote:

    >> > Jaki ma czas wyprzedzania 60-100 (IV) ew. 80-120 (V) ? :-)
    >>
    >> A co za idiota wyprzedza na IV przy 60km/h czy na V przy 80km/h?
    >
    > Ja. Za idiote sie nie uwazam. Wolnossacy diesel, inaczej ciezko.

    Rozmawiamy o turbodoładowanych dieslach, podane biegi są dobre do jazdy
    ze stałą prędkością - do wyprzedzania należy zredukować. Jak w twoim
    samochodzie to nie wiem, nie jechałem.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 36. Data: 2010-01-21 13:36:24
    Temat: Re: SUV
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    radxcell wrote:
    > *Jacek Osiecki* wrote in <news:slrnhlep71.a9i.joshua@tau.ceti.pl>:
    >> Dnia Wed, 20 Jan 2010 19:29:31 +0100, radxcell napisał(a):
    >>> *Przemek V* wrote in <news:hj799k$nbi$1@nemesis.news.neostrada.pl>:
    >>>> W krajach trzeciego swiata, Rosji, Ukrainie, Polsce sa i pewnie dlugo
    >>>> jeszcze beda autem aspiracyjnym.
    >>> trudno mi uwierzyc, ze myslacy czlowiek aspiruje do SUVa.
    >>> ani to wygodne, ani komfortowe, widocznosc slaba (zwlaszcza przy
    >>> wyjezdzaniu z wewnetrznej ronda), glosne przy wiekszych predkosciach i
    >>> malo stabilne w krotkich skretach.
    >> Widoczność o niebo lepsza niż w jakimkolwiek kompakcie, wygoda dużo większa
    >> (siedzisz wyżej, dużo większe koła sprawiają że znikają dziury w drodze).
    >> Po mieście jeździ się tym dużo fajniej niż jakąś wielką landarą...
    >
    > chyba musimy zdefiniowac widocznosc. do przodu pewnie horyzont sie oddala, wiec
    > widac wiecej.

    Widać więcej na zatłoczonej drodze bo widac nad innymi samochodami.
    Amerykańce to nazywają "commanding view".

    > ale to co robia kierowcy SUVow zeby zobaczyc czy nie zajezdzaja
    > nikomu drogi przy zjezdzie z ronda jest moze niezle na gibkosc, ale skreca
    > kregoslup w nieprzyjemne strony.
    >
    > dlaczego wysokosc siedzenia to wygoda? zeskakiwanie w dol przy wysiadaniu ani
    > wygodne, ani bezpieczne.

    Nie, po prostu się wysiada a nie wstaje :)

    Wyskakuje to się z liftowanej terenówki na kołach >= 35" a nie z bulwarowca.


    pzdr
    \SK

    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)


  • 37. Data: 2010-01-21 15:00:39
    Temat: Re: SUV
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    >> Jaki ma czas wyprzedzania 60-100 (IV) ew. 80-120 (V) ? :-)
    >
    > A co za idiota wyprzedza na IV przy 60km/h czy na V przy 80km/h?

    Inaczej zadam pytanie. Jaki jest najkrotszy czas przyspieszenia bez
    wyrywania silnika z trzewi (czyli <1000 obrotow od odciecia) od predkosci 80
    do 120 dla tego samochodu.
    Bieg nie ma znaczenia.
    To jak, doczekam sie odpowiedzi ?


  • 38. Data: 2010-01-21 15:00:52
    Temat: Re: SUV
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 10:31:43 +0100, Wojtek napisał(a):
    > Jacek Osiecki pisze:
    >> Koszty eksploatacji? Przy podobnych silnikach SUV będzie palił 1-3 litry
    >> diesla na setkę więcej niż porównywalne cenowo auto z wyższego segmentu.
    >> Przy cenie zakupu rzędu 80-100kpln to żadna różnica.
    > 80tys? Najtansza, gola rav4 to 95tys zl

    A to już nie wolno mniejszych SUVów niż RAV4 kupować? :) Są różne hyundaie,
    Kie, różne mniejsze i większe suzuki, nibySUVy nissana... Są promocje,
    wyprzedaże wcześniejszych roczników...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    I don't want something I need. I want something I want.


  • 39. Data: 2010-01-21 15:22:24
    Temat: Re: SUV
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-01-21, cztery <r...@d...trzy> wrote:
    >>> Jaki ma czas wyprzedzania 60-100 (IV) ew. 80-120 (V) ? :-)
    >>
    >> A co za idiota wyprzedza na IV przy 60km/h czy na V przy 80km/h?
    >
    > Inaczej zadam pytanie. Jaki jest najkrotszy czas przyspieszenia bez
    > wyrywania silnika z trzewi (czyli <1000 obrotow od odciecia) od predkosci 80
    > do 120 dla tego samochodu.

    A to już jest sensownie zadane pytanie.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 40. Data: 2010-01-21 15:42:36
    Temat: Re: SUV
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 10:01:16 +0100, cztery napisał(a):
    >> Jakoś jeżdżąc na przemian "zwykłymi" autami i SUVem nie stwierdziłem
    >> specjalnych problemów z widocznością - ba, nawet czasami jest łatwiej niż
    >> w przypadku niektórych kompaktów czy aut wyższej klasy... Tak samo przy
    >> zmianie pasa - zamiast wykręcać głowę za siebie wystarczy spojrzeć lekko w
    >> dół, bo lusterka łapią znacznie więcej.
    > Moze ustaw sobie lusterka.

    Martwa strefa zawsze będzie, a w SUVach lusterka są z reguły większe.

    > Jezdzac octavia, corolla, aurisem czy innym C5 nigdy nie wykrecalem glowy by
    > spojrzec w boczne lusterko.

    By spojrzeć w lusterko - nie, ale gorzej ze sprawdzeniem czy coś Ci nie
    jedzie na sąsiednim pasie tuż przy lewym tylnym kole. Zwłaszcza w C5 jest
    IMHO wyjątkowo kiepsko - widoczność kiepska...
    Ja jeżdżę C5 i okazjonalnie Sportagem - w tym drugim zdecydowanie w
    mniejszym stopniu odczuwam fakt istnienia martwej strefy. Natomiast fakt,
    przy cofaniu to niewiele widać - ale to się tyczy też wszystkich większych
    samochodów - taka Primera nawet w standardzie ma kamerę bo przez tylną szybę
    to nawet g* nie widać ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    I don't want something I need. I want something I want.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: