-
31. Data: 2010-01-21 10:01:16
Temat: Re: SUV
Od: "cztery" <r...@d...trzy>
> Jakoś jeżdżąc na przemian "zwykłymi" autami i SUVem nie stwierdziłem
> specjalnych problemów z widocznością - ba, nawet czasami jest łatwiej niż
> w
> przypadku niektórych kompaktów czy aut wyższej klasy... Tak samo przy
> zmianie pasa - zamiast wykręcać głowę za siebie wystarczy spojrzeć lekko w
> dół, bo lusterka łapią znacznie więcej.
Moze ustaw sobie lusterka.
Jezdzac octavia, corolla, aurisem czy innym C5 nigdy nie wykrecalem glowy by
spojrzec w boczne lusterko.
Faktycznie, w Lanosie byly gowniane lusterka i martwa strefa byla duza ale w
nowych autach nie znalazlem lusterek, ktore zmusilyby mnie do wykrecania
glowy.
Jezdzac szefa sluzbowym Q5 mialem zawsze stracha cofajac, gdyz z tylu nie
widac calkiem wysokich przeszkod.
>> dlaczego wysokosc siedzenia to wygoda? zeskakiwanie w dol przy wysiadaniu
>> ani
>> wygodne, ani bezpieczne.
>
> Choćby dlatego, że nie musisz kucać by wsiąść - przy SUVach z reguły nie
> trzeba się wspinać tylko właśnie wsiadasz bez specjalnych manewrów. Może
> pomyliłeś ze STARem? :)
Faktycznie, w przypadku SUVow wsiadanie i wysiadanie jest duzo wygodniejsze
niz w kompaktach.
-
32. Data: 2010-01-21 10:31:43
Temat: Re: SUV
Od: Wojtek <a...@p...pl>
Jacek Osiecki pisze:
> Dnia Wed, 20 Jan 2010 14:49:28 +0100, Tadeusz napisał(a):
>> Uzytkownik "nim" <> napisal w wiadomosci ...
>>> Z kolei dla klienta jedyna wada SUV'a sa wlasnie koszty
>>> (zakupu i eksploatacji) poza tym auto takie nie ma chyba wad.
>> alez ma:
>> - aerodynamika cegly
>> - zwykle ciasniejsze wewnatrz niz porównywalny gabarytowo sedan
>> - czesto mniej komfortowe (twardsze) niz sedany
>> - czesto glosniejsze
>> a poza tym koszty, koszty, koszty eksploatacji...
>
> Ale jak ktoś nie chce bić rekordów prędkości czy przewozić całego
> mieszkania, to doceni dużo lepszą widoczność i bardziej komfortową
> jazdę (
>
> Koszty eksploatacji? Przy podobnych silnikach SUV będzie palił 1-3 litry
> diesla na setkę więcej niż porównywalne cenowo auto z wyższego segmentu.
> Przy cenie zakupu rzędu 80-100kpln to żadna różnica.
80tys? Najtansza, gola rav4 to 95tys zl
-
33. Data: 2010-01-21 10:59:10
Temat: Re: SUV
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-01-21, cztery <r...@d...trzy> wrote:
> Jaki ma czas wyprzedzania 60-100 (IV) ew. 80-120 (V) ? :-)
A co za idiota wyprzedza na IV przy 60km/h czy na V przy 80km/h?
Krzysiek Kiełczewski
-
34. Data: 2010-01-21 12:29:08
Temat: Re: SUV
Od: Tatanka <t...@w...pl>
On 21 Sty, 10:59, Krzysiek Kielczewski
<k...@g...com> wrote:
> On 2010-01-21, cztery <r...@d...trzy> wrote:
>
> > Jaki ma czas wyprzedzania 60-100 (IV) ew. 80-120 (V) ? :-)
>
> A co za idiota wyprzedza na IV przy 60km/h czy na V przy 80km/h?
>
> Krzysiek Kiełczewski
Ja. Za idiote sie nie uwazam. Wolnossacy diesel, inaczej ciezko.
-
35. Data: 2010-01-21 12:43:18
Temat: Re: SUV
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-01-21, Tatanka <t...@w...pl> wrote:
>> > Jaki ma czas wyprzedzania 60-100 (IV) ew. 80-120 (V) ? :-)
>>
>> A co za idiota wyprzedza na IV przy 60km/h czy na V przy 80km/h?
>
> Ja. Za idiote sie nie uwazam. Wolnossacy diesel, inaczej ciezko.
Rozmawiamy o turbodoładowanych dieslach, podane biegi są dobre do jazdy
ze stałą prędkością - do wyprzedzania należy zredukować. Jak w twoim
samochodzie to nie wiem, nie jechałem.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
36. Data: 2010-01-21 13:36:24
Temat: Re: SUV
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
radxcell wrote:
> *Jacek Osiecki* wrote in <news:slrnhlep71.a9i.joshua@tau.ceti.pl>:
>> Dnia Wed, 20 Jan 2010 19:29:31 +0100, radxcell napisał(a):
>>> *Przemek V* wrote in <news:hj799k$nbi$1@nemesis.news.neostrada.pl>:
>>>> W krajach trzeciego swiata, Rosji, Ukrainie, Polsce sa i pewnie dlugo
>>>> jeszcze beda autem aspiracyjnym.
>>> trudno mi uwierzyc, ze myslacy czlowiek aspiruje do SUVa.
>>> ani to wygodne, ani komfortowe, widocznosc slaba (zwlaszcza przy
>>> wyjezdzaniu z wewnetrznej ronda), glosne przy wiekszych predkosciach i
>>> malo stabilne w krotkich skretach.
>> Widoczność o niebo lepsza niż w jakimkolwiek kompakcie, wygoda dużo większa
>> (siedzisz wyżej, dużo większe koła sprawiają że znikają dziury w drodze).
>> Po mieście jeździ się tym dużo fajniej niż jakąś wielką landarą...
>
> chyba musimy zdefiniowac widocznosc. do przodu pewnie horyzont sie oddala, wiec
> widac wiecej.
Widać więcej na zatłoczonej drodze bo widac nad innymi samochodami.
Amerykańce to nazywają "commanding view".
> ale to co robia kierowcy SUVow zeby zobaczyc czy nie zajezdzaja
> nikomu drogi przy zjezdzie z ronda jest moze niezle na gibkosc, ale skreca
> kregoslup w nieprzyjemne strony.
>
> dlaczego wysokosc siedzenia to wygoda? zeskakiwanie w dol przy wysiadaniu ani
> wygodne, ani bezpieczne.
Nie, po prostu się wysiada a nie wstaje :)
Wyskakuje to się z liftowanej terenówki na kołach >= 35" a nie z bulwarowca.
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
37. Data: 2010-01-21 15:00:39
Temat: Re: SUV
Od: "cztery" <r...@d...trzy>
>> Jaki ma czas wyprzedzania 60-100 (IV) ew. 80-120 (V) ? :-)
>
> A co za idiota wyprzedza na IV przy 60km/h czy na V przy 80km/h?
Inaczej zadam pytanie. Jaki jest najkrotszy czas przyspieszenia bez
wyrywania silnika z trzewi (czyli <1000 obrotow od odciecia) od predkosci 80
do 120 dla tego samochodu.
Bieg nie ma znaczenia.
To jak, doczekam sie odpowiedzi ?
-
38. Data: 2010-01-21 15:00:52
Temat: Re: SUV
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
Dnia Thu, 21 Jan 2010 10:31:43 +0100, Wojtek napisał(a):
> Jacek Osiecki pisze:
>> Koszty eksploatacji? Przy podobnych silnikach SUV będzie palił 1-3 litry
>> diesla na setkę więcej niż porównywalne cenowo auto z wyższego segmentu.
>> Przy cenie zakupu rzędu 80-100kpln to żadna różnica.
> 80tys? Najtansza, gola rav4 to 95tys zl
A to już nie wolno mniejszych SUVów niż RAV4 kupować? :) Są różne hyundaie,
Kie, różne mniejsze i większe suzuki, nibySUVy nissana... Są promocje,
wyprzedaże wcześniejszych roczników...
Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
I don't want something I need. I want something I want.
-
39. Data: 2010-01-21 15:22:24
Temat: Re: SUV
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-01-21, cztery <r...@d...trzy> wrote:
>>> Jaki ma czas wyprzedzania 60-100 (IV) ew. 80-120 (V) ? :-)
>>
>> A co za idiota wyprzedza na IV przy 60km/h czy na V przy 80km/h?
>
> Inaczej zadam pytanie. Jaki jest najkrotszy czas przyspieszenia bez
> wyrywania silnika z trzewi (czyli <1000 obrotow od odciecia) od predkosci 80
> do 120 dla tego samochodu.
A to już jest sensownie zadane pytanie.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
40. Data: 2010-01-21 15:42:36
Temat: Re: SUV
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
Dnia Thu, 21 Jan 2010 10:01:16 +0100, cztery napisał(a):
>> Jakoś jeżdżąc na przemian "zwykłymi" autami i SUVem nie stwierdziłem
>> specjalnych problemów z widocznością - ba, nawet czasami jest łatwiej niż
>> w przypadku niektórych kompaktów czy aut wyższej klasy... Tak samo przy
>> zmianie pasa - zamiast wykręcać głowę za siebie wystarczy spojrzeć lekko w
>> dół, bo lusterka łapią znacznie więcej.
> Moze ustaw sobie lusterka.
Martwa strefa zawsze będzie, a w SUVach lusterka są z reguły większe.
> Jezdzac octavia, corolla, aurisem czy innym C5 nigdy nie wykrecalem glowy by
> spojrzec w boczne lusterko.
By spojrzeć w lusterko - nie, ale gorzej ze sprawdzeniem czy coś Ci nie
jedzie na sąsiednim pasie tuż przy lewym tylnym kole. Zwłaszcza w C5 jest
IMHO wyjątkowo kiepsko - widoczność kiepska...
Ja jeżdżę C5 i okazjonalnie Sportagem - w tym drugim zdecydowanie w
mniejszym stopniu odczuwam fakt istnienia martwej strefy. Natomiast fakt,
przy cofaniu to niewiele widać - ale to się tyczy też wszystkich większych
samochodów - taka Primera nawet w standardzie ma kamerę bo przez tylną szybę
to nawet g* nie widać ;)
Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
I don't want something I need. I want something I want.