  • 31. Data: 2012-11-14 19:51:45
    Temat: Re: SSD a pagefile
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-11-14, o godz. 18:49:23
    Michal Kawecki <k...@o...px> napisał(a):

    > Nie wiem skąd bierzesz swoje rewelacje, ale jakby było tak jak piszesz
    > to SSD od dawna królowałby we wszelkich macierzach dyskowych, w
    > których wymaga się głównie wydajności. A tymczasem "normalne" dyski
    > SSD - takie dla luserów - w ogóle nie są oferowane do zastosowań SAN.
    > Kiedyś widziałem też statystykę jasno wykazującą niewielką trwałość
    > tych napędów w takich zastosowaniach.

    Są oferowane. Tylko jak na wiosnę pytałem przedstawiciela NetApp-a czy
    stosują SSD w macierzach i ile one wytrzymują to dostałem odpowiedź że
    nie znaleźli modelu dysku który by wytrzymał w ich macierzach dłużej
    niż 10-11 miesięcy pracy. Przy czym tyle osiągały egzemplarze które
    pracowały najdłużej. Dlatego oferowali do przyspieszenia własne
    rozwiązania cache. Ale coś się zmieniło bo tydzień temu już mówili
    podczas prezentacji że część dysków w ich macierzach może być SSD. Ale
    i tak woleli własne rozwiązania jako bardziej niezawodne.

    Zdrówko

  • 32. Data: 2012-11-14 19:52:50
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-11-14, o godz. 16:36:49
    "Latet" <l...@l...pl> napisał(a):

    > Zabawne, że nie piszecię jakiej wersji Windows dotyczy ten problem
    > lub jego brak. Z tego co wiem, nowsze wersje Windows są bardziej
    > odporne na brak swapa lub jego mały rozmiar.

    Około 60% stacji ma XP. Reszta głownie Win7 64-bit. Kilka Vista 32- i
    64-bit.

    Zdrówko

  • 33. Data: 2012-11-14 19:58:36
    Od: Rafał <b...@N...gazeta.pl>

    Heraklit wrote:

    > Czy "pagefile-a" można zostawić na ssd czy korzystniej będzie go
    > umieścić na "twardym" hdd?

    przy dużej ilości RAMu nie ma to znaczenia.
    Bo nawet jesli umieścisz go na hdd, to i tak
    nie będzie on używany.

    a najlepiej to nic nie rób i zacznij swój SSD po prostu
    normalnie używać.
    Tak po miesiacu sprawdź ile twój dysk TB zapisał.
    Przlicz to na jedne dzień i jelsli ta wartość jest mniejsza
    od 10GB na dzień to spij spokojnie.
    Dysk starczy ci na jakieś 15 lat.

    Mam na myśli SSD kupiony teraz, a nie kilka lat temu.

    Przykładowo dla takiego Samsunga 830 128GB
    Producent przy zapisie 10 GB/day deklaruje 32 lata
    przy 20 GB/day 16 lat... itd.

  • 34. Data: 2012-11-14 20:05:04
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 14 Nov 2012 19:58:36 +0100, Rafał <b...@N...gazeta.pl>
    wrote:

    >Przykładowo dla takiego Samsunga 830 128GB
    >Producent przy zapisie 10 GB/day deklaruje 32 lata
    >przy 20 GB/day 16 lat... itd.

    Producent deklaruje, a na ile daje gwarancję? ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 35. Data: 2012-11-14 20:08:33
    Od: Rafał <b...@N...gazeta.pl>

    jerzu wrote:

    > Producent deklaruje, a na ile daje gwarancję? ;)

    deklaracja, a gwarancja to dwie różne sprawy.
    3 lata gwarancji to i tak bardzo dużo.

  • 36. Data: 2012-11-14 20:14:40
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 14 Nov 2012 20:08:33 +0100, Rafał <b...@N...gazeta.pl>
    wrote:

    >deklaracja, a gwarancja to dwie różne sprawy.
    >3 lata gwarancji to i tak bardzo dużo.

    U mnie dyski pracują grubo ponad 3 lata, te normalne, talerzowe. Nigdy
    nie musiałem korzystać z gwarancji, dyski szły na Allegro, kupcy byli
    zadowoleni. Kupiłem teraz budżetowego Kingstona SSD na dysk systemowy,
    bardzo jestem ciekaw ile wytrzyma.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 37. Data: 2012-11-14 20:26:56
    Od: Rafał <b...@N...gazeta.pl>

    jerzu wrote:

> [...]
    > nie musiałem korzystać z gwarancji, dyski szły na Allegro, kupcy byli
    > zadowoleni. Kupiłem teraz budżetowego Kingstona SSD na dysk systemowy,

    mój żyje już rok...
    i wykresy na HDTune sa takie same jak w chwili zakupu.
    Nie wiem, czy za rok czy dwa będe mógł powiedzieć,
    że wytrzymał, bo niebawem go sprzedam i kupie coś innego.

  • 38. Data: 2012-11-14 20:43:39
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > PRzejrzal po prostu :)

    Tak. To był mój pierwszy SSD i wtedy jeszcze wierzyłem w te "niezbędne środki
    ostrożności". Potem praktyka pokazała, że to zbędne.

    latet

  • 39. Data: 2012-11-14 20:54:13
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Przykładowo dla takiego Samsunga 830 128GB
    > Producent przy zapisie 10 GB/day deklaruje 32 lata
    > przy 20 GB/day 16 lat... itd.

    Mój Samsung z tej serii po ok. 2000 godzin pracy zapisał 1500 GB. Wychodzi ok.
    15 GB na dobę. Swap jest na dysku SSD od 3 miesięcy. System (XP) użytkowany
    normalnie, dość intesywnie. Z tym, że jest to wynik trochę zawyżony, bo przez
    pierwszy tydzień katowałem ten dysk testami. Co najmniej 300-400 GB wtedy było
    zapisane. Tak więc pewnie realna średnia to okolice 10GB/24h.

    latet

  • 40. Data: 2012-11-14 20:55:35
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > nie musiałem korzystać z gwarancji, dyski szły na Allegro, kupcy byli
    > zadowoleni. Kupiłem teraz budżetowego Kingstona SSD na dysk systemowy,

    Może paść za tydzień, za miesiac albo za 5 lat. Nie musi to mieć nic wspólnego z
    ilością zapisu danych.

    latet