  • 51. Data: 2012-11-15 12:27:30
    Temat: Re: SSD a pagefile
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces doom3 <d...@o...pl> zwrócił błąd:

    > Odpowiadajac na pytanie watkotworcy: Zalezy ile masz ramu, im wiecej, tym
    > mniejszego swapa ustawiaj, imho robienie swapa na dysku mechanicznym troche
    > mija sie z celem, poniewaz ssd bedzie czekal na dostarczenie danych z o
    > wiele wolniejszego nosnika.

    To czy nośnik będzie o wiele wolniejszy zależy też od reszty sprzętu, o
    którym niewiele wiadomo z wątku OP. Np. jeśli będzie to nowy SSD na
    płycie z stosunkowo starym chipsetem (np. intel 965 pod procki c2d), to
    SSD może być niewiele wydajniejszy od szybkiego HDD, a może i wolniejszy
    (np. różnice rzędu +/- 10 % czyli praktycznie brak różnic).

    --
    Saiko Kila
    "We will build new ships to carry man forward into the universe, to gain

  • 52. Data: 2012-11-15 14:04:04
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 15 listopada 2012 (03:19:04) napisano:

    > Odpowiadajac na Twoje pytanie: Niestety nie umiem polecic nic innego, uzywam
    > Dataram Ramdisk 3.5.130RC24, ale szczeze przyznam, ze nie probowalem nawet
    > odpalac swapa na nim, poniewaz jak juz wyzej wyjasnilem nie czuje takiej
    > potrzeby. Znikanie ramdysku przy powyzszej wersji nigdy mi sie nie
    > przydarzylo.

    Ja próbowałem kiedyś tak działać (ze SWAPem na RAM-dysku).

    Przyspieszenie działania jest znaczne, i - gdy system się już uruchomi
    - nie sprawiało to żadnych problemów.

    Niestety, raz na kilkanaście (?) uruchomień, system
    próbował zapisywać sobie coś do SWAPa, zanim RAM-dysk zdążył się
    uruchomić. Skutkowało to długą serią bardzo "tajemniczych" komunikatów
    o błędach, po czym system i tak nie startował poprawnie i trzeba było
    komputer restartować.

    Niestety, dla drugiego użytkownika komputera było to zachowanie
    nieakceptowalne, więc zrezygnowałem z takiego rozwiązania.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 53. Data: 2012-11-15 18:51:48
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

> [...]
    >Niestety, dla drugiego użytkownika komputera było to zachowanie
    >nieakceptowalne, więc zrezygnowałem z takiego rozwiązania.

    U mnie w takiej sytuacji po prostu system tworzył sobie swapa na C: i nawet nie
    zauważałem, że nie ma go już na ramdisku.

    Znacznie bardziej dramatycznie objawia się "zniknięcie" RAM-disku jeśli jest na
    nim systemowy TEMP. Objawy mogą być najróżniejsze - np. Word praktycznie nie
    działa, albo w OutlookExpress widać tylko nagłówki i żadnej treści...

    latet

  • 54. Data: 2012-11-15 18:53:14
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > SSD może być niewiele wydajniejszy od szybkiego HDD, a może i wolniejszy
    > (np. różnice rzędu +/- 10 % czyli praktycznie brak różnic).

    Zależy w jakim teście. W testach "4KB" SSD zawsze będzie bez porównania szybszy
    od najszybszych HDD.

    latet

  • 55. Data: 2012-11-21 00:03:23
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:20121114142111.433c4b93@babcia-workstation...

    > SOA#1 - u mnie działa. Na ~200 maszynach. Sprawdziłbym dokładnie pamięć
    > komputera.

    mam 4gb win7, swap off, wszystko śmiga

    erator/

  • 56. Data: 2012-11-21 00:09:23
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@o...px> napisał w wiadomości
    > Ja tam bym dysku SSD pod swapa nie używał.

    firmy hostingowe celowo kupują SSD pod swap

    erator/

  • 57. Data: 2012-11-21 05:16:01
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 21 Nov 2012 00:09:23 +0100, zlotowinfo napisał(a):

    > Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@o...px> napisał w wiadomości
    >
    > firmy hostingowe celowo kupują SSD pod swap

    To ma sens, o ile trzymają na nim TYLKO plik swap, natomiast dane
    zapisują w bezpieczniejszym miejscu.
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 58. Data: 2012-11-22 02:24:33
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 14.11.2012 o 20:43 Latet <l...@l...pl> pisze:

    > Tak. To był mój pierwszy SSD i wtedy jeszcze wierzyłem w te "niezbędne
    > środki ostrożności". Potem praktyka pokazała, że to zbędne.
    >
    > latet

    Prosze Was, napiszcie mi, ze to prowokacja by nas rozsmieszyc w te
    pochmurne ciemne listopadowe dni :D

    Swap na RAM Disku... LOL

    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.