  • 21. Data: 2012-11-14 16:25:11
    Temat: Re: SSD a pagefile
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > przy obecnych cenach ramu swap u mnie już dawno nie istnieje, bezsensem jest
    > kupowanie ssd i spowalnianie systemu swapem, jak miałem 4GB ram swap był
    > wyłączony

    Zależy od systemu. Mam 4GB ale pod 32-bit Win XP wyłączenie swapu i tak oznacza
    problemy, także jego zbyt mały rozmiar.

    latet

  • 22. Data: 2012-11-14 16:30:20
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > U mnie przy 12GB ram, pierwsze co zrobilem to ustawilem RAM DISK o wielkosci
    > 2GB i tam trzymam wszystkie "temp'y" przegladarek - przegladanie stron =
    > rakieta.
    > Druga sprawa ustawilem pagefile na SSD na 512 MB
    > Przenioslem wszystkie katalogi temp z SSD na dysk mechaniczny.

    A czemu nie do ramdisku, skoro ma aż 2 GB? Pewnei w obawie, że czasem mogłoby
    zabraknąć miejsca w temp (fakt, są programy, które lubią do systemowego TEMP
    wpakować ogromne ilości danych - ale świadomy user ten jednak rzadki problem
    wychwyci).

    Poza tym - zrobilem prawie identycznie jak opisałeś, ale wcześniej
    eksperymentowałem ze swapem w ramdisku. Okazało się, że ramdisk czasem po prostu
    pojawia się zbyt późno po starcie systemu i swap nagle ląduje na C:. Dużo
    rzadziej zdarzało się, że ramdisk w ogóle "znikał", tzn. nie pojawiał się. Wtedy
    bywały problemy z brakiem TEMP tam gdzie być powinien. Stosowałem "Dataram
    Ramdisk". Być może umiesz polecić coś lepszego?

    latet

  • 23. Data: 2012-11-14 16:32:49
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Nie da rady w ten sposob

    Da, da.
    Z tym że - wyżej opisałem - bywają problemy. Ja sie z tego rozwiązania wycofałem
    po paru miesiącach.

    latet

  • 24. Data: 2012-11-14 16:34:09
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Nie musi - napisałem we wcześniejszym poście że ~200 stacji ma
    > wyłączony i nic się nie dzieje. Jeśli Twoja stacja jest jedna to
    > sam wyciągnij wnioski. ;-)

    No to moja jest druga.
    Plus kilkanaście innych, którymi się opiekuję w pracy.

    latet

  • 25. Data: 2012-11-14 16:35:40
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Ludzie tak czy inaczej troche powariowali z tym "oszczedzaniem" SSD...

    Tak, ale nie "trochę", tylko kompletnie. To tak jakby jeździć samochodem tylko
    raz na miesiąć, lub w główne święta do kościoła, w obawie przed zużyciem opon.

    latet

  • 26. Data: 2012-11-14 16:36:49
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > no nie wiem, ja od 4 lat nie mam swapa, ani razu nie było zwiechy windy,

    Zabawne, że nie piszecię jakiej wersji Windows dotyczy ten problem lub jego
    brak. Z tego co wiem, nowsze wersje Windows są bardziej odporne na brak swapa
    lub jego mały rozmiar.

    latet

  • 27. Data: 2012-11-14 17:51:56
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Latet" napisał:

    > Nie słuchaj takich rad. To jest "wiedza" powierzchowna, na granicy
    > zabobonu.

    Hmm, czym w takim razie jest to, co napisałeś poniżej?

    > zainstalowałem ramdiska i tam umieściłem swapa.

    Litości...

    JoteR

  • 28. Data: 2012-11-14 18:46:13
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik JoteR napisał:

    > Hmm, czym w takim razie jest to, co napisałeś poniżej?

    > Litości...

    PRzejrzal po prostu :)

  • 29. Data: 2012-11-14 18:49:23
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 14 Nov 2012 14:28:18 +0100, doom3 napisał(a):

    > Ludzie tak czy inaczej troche powariowali z tym "oszczedzaniem" SSD... one
    > maja przy normalnym uzytkowaniu wytrzymac o wiele dluzej niz konwencjonalne
    > napedy, jasne ograniczona ilosc zapisow itp, ale jakby to przelozyc na os
    > czasu to nagle okaze sie, ze mtbf wyjdzie o wieeeeeeeele wiekszy niz w
    > mechanicznych.

    Nie wiem skąd bierzesz swoje rewelacje, ale jakby było tak jak piszesz
    to SSD od dawna królowałby we wszelkich macierzach dyskowych, w których
    wymaga się głównie wydajności. A tymczasem "normalne" dyski SSD - takie
    dla luserów - w ogóle nie są oferowane do zastosowań SAN. Kiedyś
    widziałem też statystykę jasno wykazującą niewielką trwałość tych
    napędów w takich zastosowaniach.
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 30. Data: 2012-11-14 19:39:38
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 14.11.2012 10:07, Bogus pisze:
    > przy obecnych cenach ramu swap u mnie już dawno nie istnieje, bezsensem jest
    kupowanie ssd i spowalnianie systemu swapem, jak miałem 4GB ram swap był wyłączony

    Właśnie wyłączając swap spowalniasz system, bo zamiast zwal-
    niać pamięć na potrzeby buforowania używanych plików zapy-
    chasz ją nieużywanymi i niepotrzebnymi chwilowo śmieciami.

    Plik wymiany w nowoczesnych systemach operacyjnych nie jest
    uzupełnieniem braków fizycznej pamięci operacyjnej, lecz
    śmietnikiem przechowującym tymczasowo dane używane co prawda
    czasem przez aplikację, lecz tak rzadko, że nie ma sensu
    cały czas marnować na to RAMu, który przecież może przecho-
    wywać ważniejsze rzeczy lub buforować system plików.

    Poza tym, większość wymian stron zachodzi nie z/do pliku wy-
    miany, ale z/do plików danych i plików wykonywalnych. Można
    o tym myśleć tak, że blokując plik wymiany blokuje się tak
    naprawdę tylko *jeden* z dziesiątków plików wymiany aktyw-
    nych w systemie, ten obsługujący pamięć anonimową.

    Ponieważ dyskusja zaczyna schodzić na systemy operacyjne,
    a szczególnie na Windows, ustawiam FUT na pl.comp.os.ms-
    -windows.winnt.

    """""""|
    | | |
    ......./