  • 21. Data: 2012-01-30 16:13:34
    Temat: Re: SPAM
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    news:9049949155$20120130140459@squadack.com...
    > Dobra - dawaj kosę na sztorc i na sejm!

    Zanim młodzież pójdzie na barykady może doczyta historię?

    Kościuszko chłopom obiecał wolność.
    Chłopi pańszczyźniani z braku lepszej broni mieli takie kosy (wiele rodzin
    płaciło za jedną)
    Kiedy Ci kosynierzy stali się wolni?
    Uniwersał połaniecki nie przetrwał upadku insurekcji kościuszkowskiej i nie
    miał wpływu na sytuację chłopów.
    W Księstwie Warszawskim "zdjęto chłopom kajdany z nóg razem z butami"
    Przekazanie chłopu ziemi na własność najszybciej przebiegło w zaborze
    pruskim
    Rolnictwo wielkopolskie weszło na drogę nowoczesnych przemian.

  • 22. Data: 2012-01-30 16:34:24
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Robbo" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    > No właśnie. Gdzie jest teraz ta wolność? Ostatnio czytałem tę ceglastą

    Punkt widzenia zależy od siedzenia
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wolno%C5%9B%C4%87