  • 1. Data: 2011-09-08 07:02:59
    Temat: SGS+(i9001) czy LG Swift Black?
    Od: cisiek <"xemczuk[usunto]"@poczta.onet.pl>

    Witam

    Poszukuję telefonu na androidzie do zastosowań ogólnych (rozmowy, smsy,
    nawigacja) i biznesowych (e-mail, kalendarz/organizer, przegl.
    dokumentów itd., wi-fi, możliwość podłączenia do lapka, jako przenośnego
    internetu), w gry właściwie nie gram, nie zamierzam też specjalnie
    oglądać filmów, ani teledysków. Do tego ważne są dla mnie gabaryty
    (płaski, duży ekran) i waga (mała, co dyskwalifikuje większość htc). O
    baterii nie wspominam.

    Czy ekran LG naprawdę jest taki super?

    Po odrobieniu pracy domowej, w ofercie, na którą praktycznie jestem
    zdecydowany, interesują mnie właściwie tylko te dwa modele (SGS II
    kosztuje więcej, niż chcę wydać).

    Pzdr
    cisiek

  • 2. Data: 2011-09-08 23:23:23
    Temat: Re: SGS+(i9001) czy LG Swift Black?
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 08.09.2011 09:02, cisiek pisze:

> [...]
    > oglądać filmów, ani teledysków. Do tego ważne są dla mnie gabaryty
    > (płaski, duży ekran) i waga (mała, co dyskwalifikuje większość htc). O

    Ja mam Samsung Galaxy S i9000 (i9001 różni się niewiele: szybszy
    procesor i nieco pojemniejsza bateria), żona LG Swift Black P970, więc
    masz porównanie z pierwszej ręki :)

    Poza jasnością ekranu (czyli nieco lepszą widocznością w słońcu) nie
    widzę prawie żadnych zalet LG względem i9000 (a tym bardziej i9001).
    Jeśli chodzi o wyświetlacz, to jego jasność to naprawdę nie wszystko:

    * w LG zniekształcenia kolorów na wyświetlaczu już pod kątem 30-40 stopni!

    * kolor czarny w LG też jest baaardzo jasny (w Samsungu - wyświetlacz
    super amoled - kolor czarny jest CAŁKIEM czarny: lepiej się go ogląda,
    mniej pożera baterii)

    * kończąc temat wyświetlacza - ciekawe porównanie z gsmarena.com:
    (kolejność: Samsung Galaxy S, LG Black, Samsung Galaxy S II):
    http://fkn.pl/ebe
    http://fkn.pl/ajo
    http://fkn.pl/ktg - zdjęcie to nie przesada, naprawdę pod tym kątem
    jest baaardzo źle

    * w SGS już teraz Android 2.3 (w LG zapowiadają aktualizację, ale od
    kilku miesięcy to tylko zapowiedzi)

    * szybszy procesor w Samsungu

    * moim zdaniem: lepsze wykończenie/materiały w Samsungu (tylna klapka
    LG jest taka strasznie... plastikowa; co prawda błyszczący tył Samsunga
    też nie jest rewelacyjny, ale na pewno przyjemniejszy w dotyku)

    * coś, co mnie irytuje w LG: brak możliwości wysyłania SMSów z
    polskimi znakami: telefon na siłę dba o kieszeń użytkownika (heh, to
    miało może sens 10 lat temu, teraz SMSy nie są wcale drogie) i zamienia
    polskie litery w łacińskie odpowiedniki. Nie można tego zmienić - w
    Samsungu można skonfigurować - nawet używając innego programu do
    wiadomości niż domyślny

    * z drugiej strony Samsung automatycznie przekształca SMS w MMS po
    napisaniu wiadomości przekraczającej 3 SMSy - tego też nie da się
    wyłączyć, ale można używać alternatywnych programów do obsługi SMS
    (polecam Pansi SMS). LG w ogóle nie zamienia SMSów na MMSy, chyba że
    doda się załącznik do wiadomości

    * nieco wygodniejszy fabryczny launcher w LG: domyślnie aktywna jest
    "środkowa" - czwarta strona, pozostałe ekrany są po prawej/lewej; w
    Samsungu zawsze wyświetla się strona pierwsza, więc jeśli skrót/widget
    jest na ostatniej, to trzeba dużo przesuwać

    * dioda aparatu fotograficznego w LG - w Samsungu brak

    * z drugiej strony zdjęcia w dobrym oświetleniu znaaacznie lepsze w
    Samsungu

    * fabryczna obsługa wielu gestów w LG, np. puknięcie w telefon z
    prawej/lewej by przesuwać kursor tekstowy, zmiana strony/zdjęcia w
    galerii po pochyleniu telefonu itp. - dość fajna sprawa, ale nie dla
    każdego: żona nie korzysta

    * w LG brak klawiatury Swype, do której w Samsungu przyzwyczaiłem się
    po tygodniu używania i nie wyobrażam sobie już pisać inaczej, nawet
    fizyczna klawiatura w Nokii E71 wydaje mi się teraz irytująca ;) (można
    do LG doinstalować wersję beta, ale bezużyteczną - bez obsługi polskiego
    języka, albo wersję, hm... z chomikuj.pl ;-) )

    * wbudowana pamięć w Samsungu: mój posiada 8GB pamięci wewnętrznej (są
    też wersje 16GB), a dodatkowo można także zainstalować kartę. Do LG
    raczej na pewno będziesz musiał dokupić kartę pamięci, bo dołączana w
    zestawie to tylko 2GB - kilka filmów nakręconych w jakości HD i karta
    pełna. W LG pamięć wewnętrzna to 1GB.

    Nie wiem, czy pominąłem coś istotnego, ale obydwa telefony są w sumie
    dość podobne. Wiadomo, Android :)

    LG Black jest naprawdę niezłym telefonem, więc jeśli różnica w cenie
    byłaby spora, to nie warto dopłacać do Samsunga. Jeśli jednak możesz je
    mieć w podobnej cenie, to bierz Samsunga.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 3. Data: 2011-09-09 03:35:19
    Od: cisiek <"xemczuk[usunto]"@poczta.onet.pl>

    > Nie wiem, czy pominąłem coś istotnego, ale obydwa telefony są w sumie
    > dość podobne. Wiadomo, Android :)

    A jak z baterią? Wiem, że najwięcej zależy od trybu użytkowania i
    włączonych (a zwłaszcza wyłączonych) opcji, ale jak macie je pod jednym
    dachem, to powinno się dać coś powiedzieć.

    Czy prawdą jest, jakoby w Samsungu nie dało się wyłączyć automatycznego
    łączenia z siecią? Jedna niewiasta twierdzi, że w jej SGS II "to se ne
    da" - różnicy pod tym względem być nie powinno przy A2.3 i Touchwiz3.0?!

    cisiek@[]>

  • 4. Data: 2011-09-09 05:41:06
    Od: atm <...@v...pl>

    > Czy prawdą jest, jakoby w Samsungu nie dało się wyłączyć automatycznego
    > łączenia z siecią? Jedna niewiasta twierdzi, że w jej SGS II "to se ne
    > da" - różnicy pod tym względem być nie powinno przy A2.3 i Touchwiz3.0?!

    Dlatego niewiasty sa takie fajne ;]
    Mialem SGS a teraz SGS2 i zaden z nich nie korzysta z danych
    pakietowych, tylko wifi.
    Faktem jednak jest, ze w Samsungach czesto nie pojawia sie opcja
    wylaczenia pobierania danych z sieci podczas poczatkowej konfiguracji
    telefonu i byc moze dlatego niektore osoby twierdza, ze sie nie da.

  • 5. Data: 2011-09-09 12:54:47
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 2011-09-09 05:35, cisiek pisze:

    > A jak z baterią? Wiem, że najwięcej zależy od trybu użytkowania i
    > włączonych (a zwłaszcza wyłączonych) opcji, ale jak macie je pod jednym
    > dachem, to powinno się dać coś powiedzieć.

    Ciężko porównać. Przy intensywnym używaniu obydwa z biedą wytrzymują 2
    dni. Takie czasy, kupując smartfona z tak dużym ekranem trzeba się z tym
    pogodzić :(

    Subiektywnie wydaje mi się, że Samsung jest mniej prądożerny: korzystam
    z niego intensywniej, a wytrzymuje tyle samo, co LG. Zapewne różnicę
    robi oszczędniejszy wyświetlacz oraz nowsza wersja systemu, chociaż z
    drugiej strony godzina dziennie z Angry Birds i/lub Bugs Village na
    telefonie mojej żony też swoje robią ;-)

    > Czy prawdą jest, jakoby w Samsungu nie dało się wyłączyć automatycznego
    > łączenia z siecią? Jedna niewiasta twierdzi, że w jej SGS II "to se ne
    > da" - różnicy pod tym względem być nie powinno przy A2.3 i Touchwiz3.0?!

    Oczywiście, że "se da". Być może rzeczywiście Samsung nie pytał o to
    przy pierwszym włączeniu, już nie pamiętam...

    Marek

  • 6. Data: 2011-09-20 05:24:21
    Od: cisiek <"xemczuk[usunto]"@poczta.onet.pl>

    Podrążę jeszcze (pominę obsługę w orange - co wizyta, to inna
    informacja, a na koniec telefonu (SGS+) i tak nie ma, bo przyjeżdża
    sztuka na salon, więc kolejny miesiąc na decyzje...) - jak jest z
    łapaniem zasięgu i jakością rozmów? Czytałem, że LG jakością rozmów nie
    poraża, za to Samsung gubi zasięg. A w miejscu pracy mam z zasięgiem
    poważny problem (jeszcze na SE W880i), aczkolwiek inne tel. w Orange też
    się wykładają.
    cisiek@[]>