  • 161. Data: 2014-02-22 23:52:25
    Temat: Re: Rozpoczyna się rzeź
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl>

    > Odbiornik GPS musi mieć sygnały z 3 satelitów dla ustalenia pozycji 2D,
    > dla 3D z większej. Liczy na zasadzie triangulacji z przesunięcia
    > czasowego. Jeśli którykolwiek z sygnałów byłby zafałszowany, to GPS
    > "bujałby w obłokach" ;)

    No właśnie i Ty nie wiesz czy "buja czy nie buja" bo system nie jest twój.
    Może Ci to powiedzieć system wspomagający, ale wtedy to jest nawigacja klasy
    geodezyjnej a nie turystycznej.

    > Tak, jak pisałem, gdyby GPS mylił się o sekundę, to jego dokładność
    > wystarczałaby co najwyżej do podróży międzygalaktycznych.

    Problem sekundy jest problemem na pograniczu przesyłania i wyliczania.
    Zwyjkły GPS z reguły raportuje pozycję co 1 sekundę i nie wiadomo za bardzo
    na którą chwilę ta pozycja bo ta 1 sekunda bierze się zasadniczo z 2400
    bodów a nie z tego, że co tyle nadaje GPS, czyli możesz mieć opóźnienie w
    raportowaniu pozycji tego rzędu. A jak działa przez BT to obserwuje się
    okresowe opóźnienia po 200ms. To oczywiście nie znczy, że pomiar prędkości
    wiele się będzie różnił, ale obrazuje z jakimi problemami GPS należy się
    zmierzyć. Jak z Iskrą

    > Jak chcesz dyskutować dalej, to proszę o argumenty merytoryczne.

    Do usług

  • 162. Data: 2014-02-22 23:53:39
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Z tego jak system dziala.
    > Jak sam sobie odpowiesz na zadane pytanie ... to nie bedziesz wiecej
    > glupot pisal.

    Czemu głupot. Ty nie wiesz jak ten system działa w danym momencie poza tym
    co zaobserwowałeś w przeszłości.

  • 163. Data: 2014-02-22 23:54:20
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com>

    > Jednak jestes kretynem :-)

    Ale Ty większym :-)

  • 164. Data: 2014-02-22 23:55:25
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Jesli jednak stanie, to Amerykanie beda musieli to bardzo szybko
    > naprawic :-)

    Bo ?

    Nadawali już przez wiele lat sygnał uniemożliwiający dokładną kokalizację

  • 165. Data: 2014-02-22 23:56:54
    Temat: Re: Re: Rozpoczyna się rzeź
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Niektórzy się dowiedzą, że zupełnie bez GPSa też da się żyć ;)

    Bo się da. To, że używamy go do nawigacji samochodowej nie czyni go idealnym
    systemem go pomiaru czasu. Nie mówię, że to nie działa tylko, że nie daje
    żadnej pewności.

  • 166. Data: 2014-02-23 00:02:37
    Temat: Re: Rozpoczyna sie rzez
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Wtedy tez prywatna sierra nie osiagala 200. A jak sie cieszylem ze
    > sobie prywatnej nubiry nie kupilem wczesniej :-)
    >
    > Ale ... nawet ta nubira - z wroclawia do Slubic wychodzilo ok 13l/100.
    > Przy predkosci rzedu 160, bo szybciej nie bylo sensu.
    >
    > po reszcie kraju tez wychodzilo 13, po miescie wychodzilo 13 ... fakt
    > ze nikt sie tam przepisow nie trzymal, a i ruch byl troche mniejszy i
    > srednia nieco wieksza wychodzilo. Ale tylko nieco.

    U mnie wychodzi 10/100

  • 167. Data: 2014-02-23 00:16:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Feb 2014 21:04:56 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Już ich w tym głowa, żeby coś takiego nie miało miejsca, a system
    > jest przed tym zabezpieczony.
    > Jesteś w stanie wyliczyć prawdopodobieństwo nagłego (i niemożliwego
    > do korekcji/naprawy) rozjechania się czasu 4 zegarów atomowych na
    > 4 satelitach (satelity mają więcej niż 1 zegar na pokładzie, a czemu 4
    > to chyba jasne)?

    Prawdopodobienstwo to nie, ale bledy w software sie zdarzaja i moglyby
    sie tak objawic :-)

    Chyba dostrzegam os niezgody - gdyby wszystkie/kilka potrzebnych
    satelitow przestawilo swoje zegary o tyle samo - pozycjonowanie by
    nadal dzialalo. No ale wtedy i nasze kamery by nadal dobrze mierzyly,
    z wyjatkiem pechowcow co ich zmiana akurat na pomiarowym odcinku
    zlapala.

    J.

  • 168. Data: 2014-02-23 00:34:20
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 23 lutego 2014 00:16:17 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >
    > nadal dzialalo. No ale wtedy i nasze kamery by nadal dobrze mierzyly,
    >
    > z wyjatkiem pechowcow co ich zmiana akurat na pomiarowym odcinku

    Pogodzę was. Sygnał czasu będzie z Frankfurtu z tego zegara co chyba na 77khz nadaje.
    Synchronizacja wewnętrznego generatora co minutę lub jej wielokrotność. Inna wersja
    synchronizacji to przez sieć telefonii komórkowej z jaką współpracują kamery.

  • 169. Data: 2014-02-23 11:17:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Feb 2014 15:34:20 -0800 (PST), k...@g...com
    > Pogodzę was. Sygnał czasu będzie z Frankfurtu z tego zegara co
    >chyba na 77khz nadaje.

    Do d* z taka proba. Mam taki zegarek i widze co wyczynia (jakies
    dzikie harce o 1 w nocy, zeby w koncu sie poprawnie ustawic)

    >Synchronizacja wewnętrznego generatora co minutę lub jej wielokrotność.

    A atest na wewnetrzny generator jest ? Bo tu kazda sekunda sie liczy
    :-)

    >Inna wersja synchronizacji to przez sieć telefonii komórkowej z jaką współpracują
    kamery.

    Poczekamy na piersza ciezarowke zlapana ... ale z tachografem.
    A moze tak urzadzic przejazdy grupowe, w grupach o podobnych numerach
    rejestracyjnych :-)

    J.

  • 170. Data: 2014-02-23 11:20:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Feb 2014 23:55:25 +0100, John Kołalsky napisał(a):
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Bo ?
    > Nadawali już przez wiele lat sygnał uniemożliwiający dokładną kokalizację

    Ale to byla niedokladnosc ponizej mikrosekundy :-)

    J.