  • 151. Data: 2014-02-22 11:57:55
    Temat: Re: Rozpoczyna się rzeź
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Saturday, February 22, 2014, 9:24:44 AM, you wrote:

    [...]

    > Odbiornik GPS musi mieć sygnały z 3 satelitów dla ustalenia pozycji 2D,
    > dla 3D z większej. Liczy na zasadzie triangulacji z przesunięcia
    > czasowego. Jeśli którykolwiek z sygnałów byłby zafałszowany, to GPS
    > "bujałby w obłokach" ;)
    > Tak, jak pisałem, gdyby GPS mylił się o sekundę, to jego dokładność
    > wystarczałaby co najwyżej do podróży międzygalaktycznych.
    > Jak chcesz dyskutować dalej, to proszę o argumenty merytoryczne.

    Za dużo wymagasz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 152. Data: 2014-02-22 11:59:36
    Temat: Re: Rozpoczyna sie rzez
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Saturday, February 22, 2014, 10:34:04 AM, you wrote:

    > Nie, to juz nie jest nubira 2.0 i moje samochody 200 nie pojada.
    > Mondek przy 3500 rpm jedzie 140, a diesel duzo wiecej nie wykreci.
    > tym niemniej te 140-150 na liczniku trzymam ...

    Zdecydowanie się starzejesz...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 153. Data: 2014-02-22 12:25:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Feb 2014 11:59:36 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Zdecydowanie się starzejesz...

    Wtedy tez prywatna sierra nie osiagala 200. A jak sie cieszylem ze
    sobie prywatnej nubiry nie kupilem wczesniej :-)

    Ale ... nawet ta nubira - z wroclawia do Slubic wychodzilo ok 13l/100.
    Przy predkosci rzedu 160, bo szybciej nie bylo sensu.

    po reszcie kraju tez wychodzilo 13, po miescie wychodzilo 13 ... fakt
    ze nikt sie tam przepisow nie trzymal, a i ruch byl troche mniejszy i
    srednia nieco wieksza wychodzilo. Ale tylko nieco.

    J.

  • 154. Data: 2014-02-22 16:48:20
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-22 00:46, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "AZ" <a...@g...com>

    > Co stanie się jak każdy z satelitów zacznie nadawać inny czas ?

    Szanse na to są raczej niewielkie, skoro każdy z nich ma własny
    zegar atomowy (obecnie chyba rubidowe) i dodatkowo jest on
    monitorowany przez stacje naziemne.

    tem>

    > Z czego dokładnie mam się doszkolić ?

    Z podstaw działania takich systemów:>

  • 155. Data: 2014-02-22 17:32:44
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-21, John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:

    > Co stanie się jak każdy z satelitów zacznie nadawać inny czas ?

    Nic...

    tem>

    > Z czego dokładnie mam się doszkolić ?

    Z niczego...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 156. Data: 2014-02-22 17:33:42
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-22, John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:

    > I z tego wnioskujesz, że mógłbyś tym mierzyć czas ? Weź się zastanów.
    > Odbiornik GPS cośtam wylicza z d..y co z reguły nadaje się do nawigacji
    > samochodowej a Ty chcesz tego poważnie używać do pomiaru czasu ?

    Jednak jestes kretynem :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 157. Data: 2014-02-22 20:08:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Feb 2014 16:48:20 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    > Szanse na to są raczej niewielkie, skoro każdy z nich ma własny
    > zegar atomowy (obecnie chyba rubidowe) i dodatkowo jest on
    > monitorowany przez stacje naziemne.

    Jesli jednak stanie, to Amerykanie beda musieli to bardzo szybko
    naprawic :-)

    J.

  • 158. Data: 2014-02-22 21:04:56
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-22 20:08, J.F. pisze:
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Jesli jednak stanie, to Amerykanie beda musieli to bardzo szybko
    > naprawic :-)

    Już ich w tym głowa, żeby coś takiego nie miało miejsca, a system
    jest przed tym zabezpieczony.

    Jesteś w stanie wyliczyć prawdopodobieństwo nagłego (i niemożliwego
    do korekcji/naprawy) rozjechania się czasu 4 zegarów atomowych na
    4 satelitach (satelity mają więcej niż 1 zegar na pokładzie, a czemu 4
    to chyba jasne)?

    PS - wizytę "obcych" i ich złośliwą ingerencję pomiń na wstępie.

  • 159. Data: 2014-02-22 22:15:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Feb 2014, Adam wrote:

    > Tak, jak pisałem, gdyby GPS mylił się o sekundę, to jego dokładność
    > wystarczałaby co najwyżej do podróży międzygalaktycznych.

    Wnoszę o nieprzesadzanie.
    1 sekunda to okolice odbicia od Księzyca, więc do wycelowania w planetę
    żeby dalej kierować organoleptycznie powinno wystarczyć ;)
    Odległości "planetarne" to już skok do kwadransów, do najbliższej
    gwiazdy to już lata. Nadmierna precyzja ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 160. Data: 2014-02-22 22:16:58
    Temat: Re: Re: Rozpoczyna się rzeź
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Feb 2014, John Kołalsky wrote:

    > Co stanie się jak każdy z satelitów zacznie nadawać inny czas ?

    Niektórzy się dowiedzą, że zupełnie bez GPSa też da się żyć ;)

    pzdr, Gotfryd