  • 21. Data: 2009-03-01 09:17:11
    Temat: Re: Rozmiar rdzenia a moc ( flyback)
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    móglbys napisac maly tutorial dla innych którzy beda
    chcieli dobrac tansformator dla swojej przetwornicy
    (przynajmniej móglbys podac linki do dokumentacji)...
    ;o)

  • 22. Data: 2009-03-01 11:11:47
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Dykus wrote:

    > Poza tym, jak pisałem, obawiałem
    > się wytrzymałości elektrycznej. Obecnie mam przebicie przy 1.7kV - pojawia
    > się łuk, więc niewykluczone, że pomoże warstwa taśmy izolacyjnej nawinięta
    > na uzwojenie pierwotne (podczas badań nie było). Nie liczę co prawda na
    > 3kV, ale widzę, że można więcej. :) Pomijam wytrzymałość samej taśmy. ;)

    Przejdz sie do pierwszej lepszej przewijalni silnikow i popros o 20cm
    estrofolu. Uzyj to do izolacji warstw (kilkadziesiat um grubosci i
    kilka(nascie) kV izolacji). Wersja drozsza - mylar.

    --
    Jerry1111

  • 23. Data: 2009-03-02 14:25:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello entroper,

    Monday, March 2, 2009, 3:26:30 PM, you wrote:

    > niektóre źródła twierdzą, że nawet o połowę.

    Są takie, które twierdzą, że czterokrotnie...
    http://schmidt-walter.eit.h-da.de/snt/snt_eng/snteng
    6a.pdf strona 5.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 24. Data: 2009-03-02 14:26:30
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > izolacyjnej jak poprzednio?

    niektóre źródła twierdzą, że nawet o połowę.
    BTW, uzwojenie wtórne radzę nawinąć symetrycznie względem szczeliny, tzn na
    środku karkasu.

    e.

  • 25. Data: 2009-03-02 16:46:16
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Dykus" napisał:
    > Żeby było wiadomo o czym rozmawiamy, tak było na początku:
    > http://dykus.republika.pl/grupa1/01.jpg
    > http://dykus.republika.pl/grupa1/02.jpg

    widzę że stosujesz wielożyłowe zwoje (pewnie chodzi o głebokość wnikania dla
    wyższych czestotliwosci) ale czy to trochę nie jest śmieszne?:O)
    bo przecież punkty lutownicze i ściezki drukowane są normalne więc o co
    chodzi z tą zabawą?

  • 26. Data: 2009-03-02 16:58:32
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > Są takie, które twierdzą, że czterokrotnie...
    > http://schmidt-walter.eit.h-da.de/snt/snt_eng/snteng
    6a.pdf strona 5.

    Prawdopodobnie ten optymizm wynika z zaniedbania grubości przekładki w obu
    pokazanych przypadkach. Za chwilę Kolega Dykus wykona drugi prototyp i
    będzie wiadomo :)

    e.

  • 27. Data: 2009-03-02 21:15:06
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości

    > widzę że stosujesz wielożyłowe zwoje (pewnie chodzi o głebokość wnikania >
    dla wyższych czestotliwosci) ale czy to trochę nie jest śmieszne?:O)

    nie.

    e.

  • 28. Data: 2009-03-03 14:04:50
    Od: "h" <h...@h...he>

    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gohi8k$8hh$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > dla wyższych czestotliwosci) ale czy to trochę nie jest śmieszne?:O)
    > nie.

    To jest niecelowe.
    Za krótki ma ten drut, by się męczyć z wieloma drucikami. Inne miejsca psują
    wysiłek.

  • 29. Data: 2009-03-03 16:16:08
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "h" <h...@h...he> napisał w wiadomości

    > To jest niecelowe.
    > Za krótki ma ten drut, by się męczyć z wieloma drucikami. Inne miejsca
    > psują wysiłek.

    Zależy jaki ma RMS prądu w tym krótkim kawałku (a we flybacku może mieć
    spory). Może i jest to męczące, ale jest to jeden z lepszych sposobów na
    powiększenie "aktywnego" przekroju przewodu i poprawienie geometrii trafa
    jako całości.

    e.

  • 30. Data: 2009-03-03 16:28:17
    Od: "h" <h...@h...he>

    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gojkn3$92h$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > powiększenie "aktywnego" przekroju przewodu i poprawienie geometrii trafa

    Ogólnie oczywiście masz rację
    Niemniej w hobbystycznym zasilaczyku na rdzeniku E20 "skórka nie warta
    wyprawki".
    Analiza symulatorem rozminie się z rzeczywistością
    Problemy prawdziwe mu się zaczną jak będzie szukał wysokonapięciowych ultra
    szybkich diod i jak i "szczotek" o niewielkim spadku napięcia odpornych na
    szpile napięcia
    Jak zacznie szpile tłumić RC, po co się męczył wcześniej ?
    Jeszcze inne problemy montażowe dojdą. Nogi karkasu są takie a nie inne,
    cyna ma swój udział. Płytkę zrobi tak jak umie.