  • 31. Data: 2012-11-28 20:29:54
    Temat: Re: Rozdzielczosc myszki do obrobki zdjec
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    ..
    > Ale ma rolkę (lub kilka).

    Rolka nie jest alternatywą dla czułości na nacisk.

  • 32. Data: 2012-11-28 20:36:24
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-28, Marek <p...@s...com> wrote:
    > podkładki, podniesieniem jej i położeniu jej na początku podkładki i
    > kontynuowaniu przesuwania.

    Dokładnie. Akceleracji nie wymyślono na złość. Akceleracja to naturalna
    rzecz, do której jesteśmy przyzwyczajeni. Po jej wyłaczeniu mysz staje
    się po prostu uciążliwa. Trzeba odrywać nadgarstek od biurka, przesuwać
    całą rękę. Zysk żaden.

    pozdrawiam,
    PK

  • 33. Data: 2012-11-28 20:39:48
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-11-28 20:12, Marek pisze:

    > Faktycznie. Stosowałeś tą opcję? Praktycznie bezużyteczna z powodu braku
    > możliwości dostosowania jej do rozdzielczości myszy, rozdzielczości
    > ekranu a i indywidualnych preferencji. Zapomniałem o jej istnieniu. Mysz
    > zachowuje się absurdalnie (przynajmniej Logitech Revolution).
    > Spowalniasz mysz = spowalniasz przyspieszenie. Przy grafice małe i
    > precyzyjne ruchy są wymagane. Skok do wyboru opcji (u mnie na drugim
    > monitorze) powinien być skokiem a nie przesuwaniem myszy do końca
    > podkładki, podniesieniem jej i położeniu jej na początku podkładki i
    > kontynuowaniu przesuwania.

    Mam wrażenie, że to jednak Ty nie korzystałeś, albo nie próbowałeś
    kombinacji różnych ustawień. Przy włączonej precyzji wskaźnika na wolne
    przejechanie kursorem z jednego końca monitora na drugi potrzebuję ok.
    15 cm ruchu myszą po podkładce, jeżeli zrobię to samo przy gwałtownym
    ruchu myszki, to wystarczy już ok. 3 cm jej ruchu po podkładce (szybkość
    wskaźnika w windowsie ustawiona na jedną kreskę poniżej najszybszego).
    Różnica między sterownikiem windowsowym a tym Logitecha polega na tym,
    że w windowsie dajesz dużą liniową prędkość wskaźnika i zaptaszasz jego
    spowolnienie przy niskich prędkościach poruszania myszą, natomiast w
    sterowniku Logitecha dajesz na odwrót. No i sterownik Logitecha daje 3
    poziomy przyspieszenia, a sterownik spod windy daje jeden poziom
    opóźnienia, ale to nie znaczy na zwykłym windowsowym sterowniku nie da
    się precyzyjnie sterować kursorem przy wolnych ruchach myszą i szybkim
    liniowym przesuwaniu.

    --
    marcin

  • 34. Data: 2012-11-28 20:42:07
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-28, quent <x...@x...com> wrote:
    > Rolka nie jest alternatywą dla czułości na nacisk.

    Oczywiście. Rolka jest znacznie lepszym rozwiązaniem przy
    retuszu czy precyzyjnej obróbce. Ma się pełną kontrolę nad
    wyglądem linii. Na tablecie na pewno bez porównania lepiej
    się maluje, tzn. dodaje coś od siebie. Łatwo uzyskać efekt
    "malarski" czy też "artystyczny".

    Poza tym szybka praca z tabletem wymaga obsługi klawiaturą,
    tzn. znajomości skrótów. Nie każdy to lubi. Są ludzie, którzy
    wolą mieć myszkę z 10 przyciskami i 3 pokrętłami, a drugą ręką
    drapać się po tyłku albo jeść kanapkę (najlepiej w odwrotnej
    kolejności :)).

    pozdrawiam,
    PK

  • 35. Data: 2012-11-28 20:51:12
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-28, mt <f...@i...pl> wrote:
> [...]
    > ruchu myszki, to wystarczy już ok. 3 cm jej ruchu po podkładce (szybkość
    > wskaźnika w windowsie ustawiona na jedną kreskę poniżej najszybszego).

    To się właśnie nazywa akceleracja. Po wyłączeniu akceleracji kursor
    pokonuje taki sam dystans na ekranie niezależnie od szybkości ruchu
    ręką (tzn. reakcja jest liniowa).

    15cm to bardzo dużo. Albo odrywasz rękę od blatu albo masz naprawdę
    ogromne dłonie. Ja na pokonanie całego ekranu potrzebuję od 2 do 6 cm.
    Ustawienia w sofcie Logitech: acceleration: low, speed: 4/10.

    pozdrawiam,
    PK

  • 36. Data: 2012-11-28 21:09:23
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-11-28 20:27, PK pisze:
    > Jeśli chcesz się pozbyć "problemów natury mechanicznej", o których
    > rozmawialiśmy" to chyba potrzebujesz myszy lewitującej, a nie laserowej.
    > :)

    eee tam, przesadzasz
    Myszki optyczne przecież nie stwarzają problemów z bezwładnością
    mechanizmu odczytywania ruchu, o których Tomasz pisze.

  • 37. Data: 2012-11-28 21:12:00
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    ..
    > Rolka jest znacznie lepszym rozwiązaniem przy
    > retuszu czy precyzyjnej obróbce.

    Jasne. Wg. Ciebie.
    Wg. mnie przy retuszu czułość na nacisk to podstawa... a tego żadna mysz nie
    ma.
    Jednak tak jak piszę... to subiektywne odczucie.

  • 38. Data: 2012-11-28 21:12:56
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-11-28 20:24, quent pisze:
    > PS
    > o pochyleniu celowo nie pisałem. Po pierwsze dlatego, że ten ficzer mają
    > tylko droższe modele, po drugie cena to już zakres dla kogoś kto będzie
    > tym nie tylko retuszował foty ;-)

    Niemniej jednak uważam podobnie - każdy jest lepszy od myszki w w/w
    zastosowaniu. Trzeba brać pod uwagę jedną rzecz: jeśli przejdziesz na
    inny komputer z myszką, to będziesz jak inwalida przy nim. Nie będziesz
    potrafił go obsłużyć :-D Miałem z tym nie lada kłopot :-D

  • 39. Data: 2012-11-28 21:20:59
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-11-28 20:39, mt pisze:

    > Mam wrażenie, że to jednak Ty nie korzystałeś, albo nie próbowałeś
    > kombinacji różnych ustawień.

    Próbowałem wielu. Dla mnie SetPoint (mimo swojej narastającej
    wadliwości) w tym względzie jest rewelacyjny. Ruch myszy wydaje się
    zgrany z oczekiwaniami. Do tego mam poligon doświadczalny całkiem
    niezły: rozdzielczość pulpitu w poziomie wynosi 3840px. W tak
    ekstremalnych warunkach kursor myszy może być bardzo precyzyjny ale
    jednocześnie ruch myszy do połowy podkładki może przemieścić kursor w
    skrajne pozycje. Tego nie potrafię uzyskać na gołym systemie.

  • 40. Data: 2012-11-28 21:29:27
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-11-28 20:51, PK pisze:
    > 15cm to bardzo dużo. Albo odrywasz rękę od blatu albo masz naprawdę
    > ogromne dłonie. Ja na pokonanie całego ekranu potrzebuję od 2 do 6 cm.
    > Ustawienia w sofcie Logitech: acceleration: low, speed: 4/10.

    Tak na marginesie: warto operować cm przy ruchu myszą i pikselami przy
    ruchu kursora.

    Jak odbierasz pracę Setpointa w zakresie sterowania ruchem kursora
    kontra to co system oferuje? Osobiście zauważam, że SetPoint gwarantuje
    poczucie komfortu ruchu wskaźnika. Jednocześnie duża precyzja ruchu i
    duże przemieszczenia w razie potrzeby. Nie wspomnę o dowolnym
    programowaniu funkcji wszystkich przycisków i to zależnie od aplikacji
    na pierwszym planie. Jak dla mnie to ideał myszy.