  • 181. Data: 2013-05-08 08:56:31
    Temat: Re: Re: Rowerzysta spowodował wypadek, kierowcę ścigają...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 May 2013, Marek Dyjor wrote:

    > sa dwie opcje...

    ...w omawianym przypadku...

    > roweromaniak
    >
    > przed rowerem powinien biec osobnik z flagą...

    ...zostałby rozjechany przez samochód

    > motmaniak
    >
    > przed samochodem powinien biec osobnik z flagą...

    ...zostałby rozjechany przez samochód, po zderzeniu
    z rowerzystą.
    Straty człowiek sztuk jedna w każdym wypadku.

    pzdr, Gotfryd

  • 182. Data: 2013-05-08 09:21:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    A ja trochę obok - obok dyskusji nad ustaleniem "udziału
    w winie" obu stron:

    On Tue, 7 May 2013, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ja tak, Ty zapewne też tak. A on jednak nie...

    I w tym leży sedno problemu.

    IMO ten wypadek nadaje się na wzorzec - istotne jest to,
    że kierowca jechał "nie widzę to jadę", zupełnie bez
    względu na to, czy powodem było pijaństwo, gadanie przez
    telefon czy zajmowanie się dzieckiem.

    Tyle, że wg prawa jak był pijany to był groźnym przestępcą.
    To samo zresztą dotyczy rowerzysty, jak po dwu piwach
    to do pudła.
    A jak nie, to już nie - chyba Ty coś wspominałeś, że
    "madat i do domu" (zakładając że ew. szkody pokryje OC).

    Pytaniem pozostaje, czy to jest dobra metoda na zapobieganie
    jeździe "nie widzę to jadę" czy może... nie?
    Problemem nie jest samo ściganie jadących po pijaku - problemem
    jest 'wyczyszczenie sumienia' u pozostałych :>

    > Nie byłbym pewny wyników przy tak gównianym obiektywie - za dużo
    > możliwych błędów z samej optyki wychodzi.

    Prawda, trzeba by "w terenie" zmierzyć odległość dwu punktów
    i byłaby jasność.

    pzdr, Gotfryd

  • 183. Data: 2013-05-08 09:28:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 May 2013, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello johnkelly,
    >
    > Pojęcia "okoliczność łagodząca" oczywiście też nie przyjmujesz
    > do wiadomości.

    Moment, ale "wyjaśnienia przyczyn wypadku" (rzeczywiscie,
    oślepienie przez słońce mogło być składową) bym nie utożsamiał
    z okolicznością... raczej obciążającą, jak już johnkelly napisał.

    Przecież (zakładając że przyczyną rzeczywiście było oślepienie)
    kierujący widzi że nie widzi - co tu jest "łagodzące"?

    To przez takie rozumowanie, w kategorii "myślałem że się zmieszczę",
    mamy sporo wypadków i zapchane w szczytach skrzyżowania.

    pzdr, Gotfryd

  • 184. Data: 2013-05-08 09:33:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 May 2013, tᴏ wrote:

    > PS. Od kiedy rowerzysta to pieszy?

    Od momentu zrzucenia z siodełka (w omawianym wypadku).
    Kierowca kończył więc wypadek z pieszym na dachu.

    pzdr, Gotfryd

  • 185. Data: 2013-05-08 09:47:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Od momentu zrzucenia z siodełka (w omawianym wypadku).
    > Kierowca kończył więc wypadek z pieszym na dachu.

    Nie zgodzę się z powyższym.

    --
    Liwiusz

  • 186. Data: 2013-05-08 10:51:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 May 2013, Liwiusz wrote:

    > Nie zgodzę się z powyższym.

    Żeby nie było, ja również :>
    Ale skoro "t" się czepia... ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 187. Data: 2013-05-08 11:59:54
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał w wiadomości

    > Ostrzegam Pana, że pisze Pan o mnie nieprawdę mając na celu pomówienie i
    > znieważenie mnie.
    > Zgodnie z art. 212 par. 2 i art.216 par.2 KK. są to czyny zabronione.

    Udawanie, ze niby zarciles mkarwanem, nic nie zmieni.

    Od dawna jestes powszechnie uznawany za idiote. Trollowac tez trzeba umiec.

  • 188. Data: 2013-05-08 12:00:54
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    On 08.05.2013 01:55, t? wrote:

    > Nie oceniaj innych po sobie, nie każdy jest Ci podobny!

    Lol, umiesz coś sam wymyślić, czy tylko ctrl+c, ctrl+v?.
    Który tekst teraz wkleisz? "ostrzegam..." czy "nie oceniaj..."? :P

    --
    live_evil

  • 189. Data: 2013-05-08 12:33:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 08 May 2013 00:57:11 +0200 osobnik zwany live_evil
    napisał:

    > Kolejny troll na miarę Arnolda B. ;-)

    a w zyciu. Arnold mimo wszystko coś potrafił.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 190. Data: 2013-05-08 12:41:50
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-05-07 23:52, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl>

    > Ja bym mu buty zabrał by nie mógł dojść do samochodu i całkiem odebrał
    > prawo posiadania butów. A latem laćków.

    Spokojnie da się jeździć bez butów. Trudno się jeździ w butach
    narciarskich. To znaczy da się jechać, tylko dużo rowerzystów by ucierpiało.

    --
    pozdrawiam
    MD