  • 41. Data: 2010-01-06 19:04:31
    Temat: Re: Rowerzyści a kierowcy...
    Od: krzyśko <R...@c...barg.cy.invalid>

    Dnia Wed, 06 Jan 2010 10:15:01 +0100, Robert_J napisał(a):

    > Pomijając wszystko inne mnie najbardziej irytują rowerzyści, którzy
    > podjeżdżają na skrzyżowaniu, z prawej strony, do auta sygnalizującego
    > zamiar skrętu w prawo. A potem, jak zapali się zielone, ruszają razem z
    > autem i wpieprzają się prosto pod koła, bo przecież auto skręca w prawo,

    wkurza czy nie, ustapic mu musisz, bo skręcasz.

    A tak w ogóle, to rowerysta powinien Cie wyprzedzić z prawej i ustawic
    sie przed Toba na skrzyzowaniu.
    Dzieki temu:
    - wasze tory ruchu sie nie przecinają
    - Ty go widzisz
    - oboje szybciej i bezpieczniej zjedziecie z krzyżówki

    Do tego są właśnie śluzy rowerowe, które opisuje się w proponowanych
    zmianach przepisów.

    --
    Krzysiek

  • 42. Data: 2010-01-06 19:16:03
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 6 Jan 2010 18:04:31 +0000 (UTC), krzyśko napisał(a):

    > Do tego są właśnie śluzy rowerowe, które opisuje się w proponowanych
    > zmianach przepisów.

    Podobnie jak pasów rowerowych w jezdni - nie widzę tego na już
    istniejących drogach. Śluza jest naturalnym przedłużeniem takiego pasa
    właśnie.

    I tak OT ciekawostka z dzisiaj - jechałem na uczelnię rowerem (2x29 km).
    Oprócz 2 kierowców-idiotów niepotrafiących zachować odstępu i
    ochlapujących mnie błotem z bruzdy znajdującej się między kołami
    samochodów WSZYSCY wyprzedzali mnie albo tak żeby mnie nie ochlapać
    (prawe koło w lewej bruździe) albo wręcz całością drugim pasem. Każdy
    też potrafił poczekać te 15 sekund na możliwość wyprzedzenia (drogi
    którymi dojeżdżam wybieram tak, żeby nie były zbyt ruchliwe - mam opcję
    krajówką ale z paru powodów takich jak koniec pobocza po 5 km drogi nie
    używam jej).
    I kto mówił że zima jest zła? :)

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 43. Data: 2010-01-06 19:47:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MadMan,

    > Na tym że ten przepis o pierwszeństwie roweru i tak obowiązuje -
    > znajduje się w Konwencji Wiedeńskiej, ważniejszej od ustawy Prawo o
    > Ruchu Drogowym.

    Sprawdź, czy aby nie jest na liście wyłączeń z ratyfikacji...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 44. Data: 2010-01-06 20:06:55
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 6 Jan 2010 19:47:51 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Sprawdź, czy aby nie jest na liście wyłączeń z ratyfikacji...

    Gdzie mogę znaleźć taką listę?

  • 45. Data: 2010-01-06 20:18:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MadMan,

    > Gdzie mogę znaleźć taką listę?

    W dokumencie ratyfikującym konwencję. Po Polsce krążył tekst konwencji
    razem ze wszystkimi wyłączeniami.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 46. Data: 2010-01-06 20:26:13
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    MadMan pisze:

    > Gdzie mogę znaleźć taką listę?

    Listy możesz poszukać, ale nie znajdziesz na niej takowych zapisów :)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 47. Data: 2010-01-06 20:34:45
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 6 Jan 2010 20:18:43 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > W dokumencie ratyfikującym konwencję. Po Polsce krążył tekst konwencji
    > razem ze wszystkimi wyłączeniami.

    O, fajnie byłoby dorwać. Czy to może jeszcze gdzieś krąży? :)

  • 48. Data: 2010-01-06 20:48:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojtekk" <u...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Rower nie jest na tyle mały, aby był niezauważalny.

    Docent doktor teoretyk.
    Coraz bardziej upewniam się, że samochodu to Ty w życiu nie prowadziłeś.

    > Zauważ, że cały czas mówię o rozwiązaniu typu: ścieżka bezpośrednio
    > przylegająca do jezdni, która może być traktowana jak dotatkowy pas ruchu.

    I na każdy przypadek przebiegu ścieżki żądasz osobnych przepisów?
    Ile Ty masz lat, 15?

    Przyjmij do wiadomości, że tak się przepisów nie tworzy, muszą być
    uniwersalne.

    > Mówimy nie o wszystkich przejazdach, tylko o tych na skrzyżowaniach i o
    > samochodach skręcających w podporządkowaną. I tak muszą hamować.

    Ale nie stawać i szukać rowerzysty w zasięgu wzroku.

    > Rozumiem, jak się opluwa rowerzystów i postuluje zwiększenie przywilejów
    > dla samochodów kosztem innych to jest cacy.

    Na tej grupie tak.
    Do tego jest.

    > To prawie jak obraza uczuć religijnych. No cóż, w końcu samochód - mój bóg
    > ;-)

    Nie podoba się - nie właź tu.

  • 49. Data: 2010-01-06 20:50:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Na tym że ten przepis o pierwszeństwie roweru i tak obowiązuje -
    > znajduje się w Konwencji Wiedeńskiej, ważniejszej od ustawy Prawo o
    > Ruchu Drogowym.

    Cytat poproszę.
    Bo już przy pieszych wyszło, że nie ma sprzeczności, tylko wszystko
    interpretujecie nieprawidłowo.

  • 50. Data: 2010-01-06 20:52:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > zastanawiam sie dlaczego obowiazki kierowcy i rowerzysty maja byc takie
    > same, skoro to samochód przecina droge rowerzysty.

    Proponuję odwrócić rozumowanie, pojąć że to rowerzysta wjeżdża na jezdnię to
    będzie łatwiej.
    Jak musisz przepuścić pociąg to też się nie zastanawiasz czy jest on na łuku
    torów czy na prostej.
    Sprawdzasz, przepuszczasz i już.