  • 161. Data: 2017-10-11 10:37:37
    Temat: Re: "Rower pojawił się nagle"
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-10-11 o 07:10, Shrek pisze:

    > To że
    > rowerant też niezły agregat to inna sprawa.

    Taa... Pisz tak dalej, to znajdzie się wielu, którzy Ci przyklasną i
    będą uważali, że rower MUSI stać na zielonym, bo samochody zawsze mają
    pierwszeństwo.
    Czy wszystkich kierowców samochodu skręcającego w lewo na światłach mamy
    uważać za nieprzestrzegającego przepisów? Że okoliczności (czyli skręt w
    lewo) wskazują na "możliwość odmiennego ich zachowania"?
    Nie! Skręt w lewo na skrzyżowaniu to nie jest żaden ewenement, takie
    zachowanie nie wskazuje "możliwości odmiennego zachowania". Przypatrz
    się, na każdym skrzyżowaniu pojazdy skręcają w lewo i co? I nic!
    Zatrzymują się przed pojazdami jadącymi na wprost w przeciwnym kierunku.
    To jest normalne. Skąd ja mam wiedzieć, że któryś się nie zatrzyma?
    Pojazdy ciągle skręcają w lewo na światłach i tylko niewielki ich
    procent powoduje z tego tytułu wypadki. Większości bezmyślność uchodzi
    na sucho, bo mają szczęście. A jeszcze na dodatek po przeczytaniu
    wypowiedzi w rodzaju "rowerzysta powinien stać" upewnią się, że nie
    zachowują się nagannie, bo to nie ich wina, że brakuje skrzyżowań
    bezkolizyjnych.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 162. Data: 2017-10-11 13:41:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.10.2017 o 10:37, Akarm pisze:

    > Taa... Pisz tak dalej, to znajdzie się wielu, którzy Ci przyklasną i
    > będą uważali, że rower MUSI stać na zielonym, bo samochody zawsze mają
    > pierwszeństwo.

    Ale co mnie wielu... Ja wiem co napisałem i powtórzę - winny jest
    absolutnie kierowca, a rowerant delikatnie mówiąc nieodpowiedzialny.

    I powtórzę - jezdżę na 2oo i n 4oo i jakbym postępował tak jak jeden czy
    drugi, to pewnie albo bym miał jakiegoś rowerzystę na sumieniu, albo sam
    bym się na rowerze albo motocyklu zabił albo skończył na wózku.

    > Czy wszystkich kierowców samochodu skręcającego w lewo na światłach mamy
    > uważać za nieprzestrzegającego przepisów? Że okoliczności (czyli skręt w
    > lewo) wskazują na "możliwość odmiennego ich zachowania"?

    No w tym wypadku widać było, że koleś tnie na pałę za poprzenikiem.
    Powtórzę - ani ty ani ja byśmy zapewnie tak się na przejazd nie
    władowali. Nie w sensie prędkości, bo zarówno ja, jak i ty nie mamy
    problemu wyciągnąć na rowerze trzy dyszki, jak _widzimy_ że możemy.
    Problem w tym, że on widział, że nie może a dalej ciął.

    > To jest normalne. Skąd ja mam wiedzieć, że któryś się nie zatrzyma?

    Z doświadczenia.

    >  Pojazdy ciągle skręcają w lewo na światłach i tylko niewielki ich
    > procent powoduje z tego tytułu wypadki. Większości bezmyślność uchodzi
    > na sucho, bo mają szczęście.

    Nie - większości uchodzi to na sucho, gdyż jak mi powiedzieli znajkomi
    "problemu widoczności nie ma, bo rowerzyści w nich nie wjeżdzają"

    > A jeszcze na dodatek po przeczytaniu
    > wypowiedzi w rodzaju "rowerzysta powinien stać" upewnią się, że nie
    > zachowują się nagannie, bo to nie ich wina, że brakuje skrzyżowań
    > bezkolizyjnych.

    Jak ktoś głupi albo złosliwy, to przeczyta, co chce przeczytać. Ale to
    nie powód, zeby przeinaczać fakty. Winny kierowca (i głupek, bo po
    fakcie dalej nie rozumie co się stało), a rowerzysta delikatnie mówiąc
    nieodpowiedzialny.

    Shrek

  • 163. Data: 2017-10-11 14:41:30
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-10-11 o 09:14, Liwiusz pisze:

    > Po czym wnosisz?

    Ustawienie roweru przodem do samochodu z którym się zderzył w momencie
    gdy pojawił się zza poprzedniego samochodu.
    Gdyby jechał prostopadle do osi jezdni (jak należy) prawdopodobnie
    samochód by zdołał zahamować.
    Ok. 00:27 filmu.

  • 164. Data: 2017-10-11 15:07:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-11 o 14:41, t-1 pisze:

> [...]
    > gdy pojawił się zza poprzedniego samochodu.
    > Gdyby jechał prostopadle do osi jezdni (jak należy) prawdopodobnie

    Przejrzałem film i stwierdzam, że jesteś ślepy.

    --
    Liwiusz

  • 165. Data: 2017-10-11 15:25:21
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-10-11 o 15:07, Liwiusz pisze:

    > Przejrzałem film i stwierdzam, że jesteś ślepy.

    Wręcz odwrotnie, ja widzę, ty nie.

  • 166. Data: 2017-10-11 15:32:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 10.10.2017 o 22:30, cef pisze:
    >Weź jeszcze raz spójrz sobie na obrazek o którym dyskutujemy:
    >https://img4.demotywatoryfb.pl//uploads/201708/1501
    687352_ukejs5_600.jpg

    >Takie, że twierdzisz, że to normalne, powszechne rozwiązanie, a ja
    >twierdzę, że sytuacja z dupy wzięta, zeby wymyślić głupie pytanie na
    >egzamin - brakuje tylko pytania kto nie przejedzie w tej sytyacji

    Glupie jak glupie - jesli takie skrzyzowanie moze sie przytrafic,
    chocby tylko jedno w calej Europie, to pytanie jest bardzo madre.

    >przedostatni. I że takie rozwiązanie w praktyce wogóle nie wystepuje
    >(a jeśli to to pierwszych nagłośnionych dzwonów). Innymi słowy
    >twierdzisz, że na każdej krajówce to spotkasz, a ja że spotkasz to w
    >zasadzie tylko w internetach.

    Raczej bym w miastach szukal.
    Ale faktycznie nie kojarze ani jednego ... co nie znaczy, ze nie ma.

    J.

  • 167. Data: 2017-10-11 15:42:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-11 o 15:25, t-1 pisze:

    > Wręcz odwrotnie, ja widzę, ty nie.

    Ja widzę, że jedzie przejazdem dla rowerów od chodnika do miejsca
    zderzenia, więc siłą rzeczy nie może to być pod prąd.

    --
    Liwiusz

  • 168. Data: 2017-10-11 15:43:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-11 o 15:32, J.F. pisze:
    > Ale faktycznie nie kojarze ani jednego ... co nie znaczy, ze nie ma.

    Już dzisiaj podawałem linka ze zdjęciem.

    --
    Liwiusz

  • 169. Data: 2017-10-11 16:23:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.10.2017 o 14:41, t-1 pisze:

    > Ustawienie roweru przodem do samochodu z którym się zderzył w momencie
    > gdy pojawił się zza poprzedniego samochodu.

    W 26 wydać jak wyjechał ze ścieżki. Nawet jakby się upierać, że tą
    ścieżką jechał pod prąd, to analiza wykazuje, ze jednak początkowo
    jechał jej prawą stroną.

    > Gdyby jechał prostopadle do osi jezdni (jak należy) prawdopodobnie
    > samochód by zdołał zahamować.

    Prawdopodobnie w dupie poprzednika, bo w niego przypierdoliłby rowerzysta.

    Shrek

  • 170. Data: 2017-10-11 16:30:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.10.2017 o 15:32, J.F. pisze:

    > Glupie jak glupie - jesli takie skrzyzowanie moze sie przytrafic, chocby
    > tylko jedno w calej Europie, to pytanie jest bardzo madre.

    Głupie jest robienie jednego (czy nawet kilkunastu) takich skrzyżowań w
    skali kraju, skoro głosów jak po nich jeżdzić jest 50/50. Podobnie jak
    skrzyżowania bez znaków ustąp. Podobno występuje dość często - podano
    kilka linków... do tego samego ronda (bodajże w Tychach).

    Liwiusz jedno podał i jest dumny - zapewne podobnie jak projektant tego
    bubla. I urzędnicy, którzy tak naprawdę to by to poprawili, jednak
    nichuja nie przyznają się, że to co spłodzono jest absolutnie bez sensu.
    Podobnie jak ci:

    https://www.google.pl/maps/@52.2598484,20.9504345,3a
    ,75y,201.33h,78.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1s28kVL1P9zAnD
    xALLPotV4g!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Zamiast usunąc te kretyńskie trójkąciki... zmienili linie na przerywaną
    (choć nie ma żadnego sensu tak jechać).

    SDhrek