eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody"Rower pojawił się nagle"
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 206

  • 131. Data: 2017-10-10 09:41:57
    Temat: Re: OT: "Rower pojawił się nagle"
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-10-10 o 09:19, Shrek pisze:
    > W dniu 10.10.2017 o 09:09, cef pisze:
    >
    >> Takich skrzyżowań jest sporo.
    >> Po prostu potok aut z danego kierunku
    >> jest większy albo tak przebiega główna droga krajowa.
    >> Problem jest raczej w tych 50%.
    >
    > Przeczytaj jeszcze raz, bo wygląda na to, ze ty jesteś w tych 50%;)

    Nie bardzo wiem o co Ci chodzi,
    ja w ogóle nie widzę problemu w tych sytuacjach,
    bo jak działają światła, to nie zwracam w ogóle uwagi na znaki.
    (ale wiem, że są co stają przed każdym "STOP" nawet jak zielone jest)
    Chodzi mi o pozostawienie takiego oznakowania, ze względu
    na jakieś cechy komunikacyjne, że gdy świateł nie ma,
    to jest łatwiej jeździć np drogą główną.


  • 132. Data: 2017-10-10 09:49:05
    Temat: Re: OT: "Rower pojawił się nagle"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2017 o 09:41, cef pisze:

    >>> Takich skrzyżowań jest sporo.
    >>> Po prostu potok aut z danego kierunku
    >>> jest większy albo tak przebiega główna droga krajowa.
    >>> Problem jest raczej w tych 50%.
    >>
    >> Przeczytaj jeszcze raz, bo wygląda na to, ze ty jesteś w tych 50%;)
    >
    > Nie bardzo wiem o co Ci chodzi,

    O to że przebieg tej drogi krajowej by się zmieniał gdy wyłącza się
    sygnalizację świetlną:P

    > Chodzi mi o pozostawienie takiego oznakowania, ze względu
    > na jakieś cechy komunikacyjne, że gdy świateł nie ma,
    > to jest łatwiej jeździć np drogą główną.

    Ale wiesz, że nie mówimy o sytuacji gdy "swiateł nie ma"?

    Shrek


  • 133. Data: 2017-10-10 10:02:20
    Temat: Re: OT: "Rower pojawił się nagle"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-10 o 09:08, Shrek pisze:

    > A dlaczego miałoby mu to tak utrudniać życie tylko w nocy przy małym ruchu?

    Bo w ciągu dnia bilans korzyści, że autobus może wjechać na skrzyżowanie
    bez zatrzymywania się jest ujemny.

    > I z tego co pamiętam uczą - jako taką ciekawostkę, o której za chilę
    > zapomnisz bo nijak ma się do rzeczywistości, w której takie kwiatki nie

    Nie mierz wszystkich swoją miarą :)

    > występują (a przynajmniej nie powinny). Podaj z pamięci w jakiej

    Występują, dopóki nie zobaczyłem, że tak wielu analfabetów samochodowych
    tego nie rozumie, nie widziałem w takich znakach niczego dziwnego.


    >> Skoro są światła, to postępuje słusznie. Znaki obowiązują jak świateł
    >> nie ma.
    >
    > Trochę dyskusyjne, czy słusznie czy nie, bo oni tych znaków po prostu
    > nie zauważają - a mógł być przecież jednak jakiś istotny, również przy

    Jesteś pewien, że mówimy o kierowcach?

    >> To, że bez świateł jedzie się po znakach, a nie na rympał, to chyba
    >> nie test na inteligencję?
    >
    > Na obrazku z testu na IQ światła działają.

    Dlaczego uznałeś, że musisz mnie o tym poinformować?

    --
    Liwiusz


  • 134. Data: 2017-10-10 10:05:51
    Temat: Re: OT: "Rower pojawił się nagle"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-10 o 09:49, Shrek pisze:
    > W dniu 10.10.2017 o 09:41, cef pisze:
    >
    >>>> Takich skrzyżowań jest sporo.
    >>>> Po prostu potok aut z danego kierunku
    >>>> jest większy albo tak przebiega główna droga krajowa.
    >>>> Problem jest raczej w tych 50%.
    >>>
    >>> Przeczytaj jeszcze raz, bo wygląda na to, ze ty jesteś w tych 50%;)
    >>
    >> Nie bardzo wiem o co Ci chodzi,
    >
    > O to że przebieg tej drogi krajowej by się zmieniał gdy wyłącza się
    > sygnalizację świetlną:P

    Przebieg drogi się nie zmienia. Nie używaj argumentów z dupy.


    >> Chodzi mi o pozostawienie takiego oznakowania, ze względu
    >> na jakieś cechy komunikacyjne, że gdy świateł nie ma,
    >> to jest łatwiej jeździć np drogą główną.
    >
    > Ale wiesz, że nie mówimy o sytuacji gdy "swiateł nie ma"?

    Gdy światła są, to światła regulują ruch, i jest dobrze. Gdy świateł nie
    ma, to łatwiej jest, jeśli droga z pierwszeństwem "skręca". Nie wiem
    czym tu się onanizować. Takie rozmyślania u starych kierowców - dziwne.



    --
    Liwiusz


  • 135. Data: 2017-10-10 12:39:29
    Temat: Re: "Rower pojawił się nagle"
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-10-09 o 19:14, Shrek pisze:
    > 1 - rowerzystę czasem trudno dostrzec,
    > 2 - większość nawet nie próbuje się za nimi rozglądać.
    >
    > Shrek

    Dlatego tak ważne jest prawidłowe oświetlenie WSZYSTKICH użytkowników
    drogi. Jeśli już zdecydowaliśmy się na świecenie w dzień :-)

    z


  • 136. Data: 2017-10-10 12:50:37
    Temat: Re: OT: "Rower pojawił się nagle"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2017 o 10:02, Liwiusz pisze:

    >> A dlaczego miałoby mu to tak utrudniać życie tylko w nocy przy małym
    >> ruchu?
    >
    > Bo w ciągu dnia bilans korzyści, że autobus może wjechać na skrzyżowanie
    > bez zatrzymywania się jest ujemny.

    Za to w ciągu nocy, gdzie autobus przejedzie średnio licząc sześć razy
    na dobę po opustoszałym skrzyżowaniu nagle robi się na tyle dodatni, że
    warto ryzykować pierwszeństwo Schrodingera. Nie kombinuj - taki układ ma
    na tyle mało sensu, że w praktyce nie występuje (i dobrze), przynajmniej
    nie w sposób trwały.

    >> I z tego co pamiętam uczą - jako taką ciekawostkę, o której za chilę
    >> zapomnisz bo nijak ma się do rzeczywistości, w której takie kwiatki nie
    >
    > Nie mierz wszystkich swoją miarą :)

    Akurat ja znałem rozwiązanie tej zagadki. Tylko nijak mi to nie pomoże,
    jak wjedzie we mnie ktoś kto nie znał (a i takie przypadki były, również
    na tej grupie, będącej jak ktoś słusznie niegdyś zauważył "poniekąd
    elitą"). Ogólnie widzę u ciebie nadmierną wiarę we własną wiedzę i
    umiejetności na drodze. Zwykle ci co wydzwaniają się właśnie takim
    zestawem cech wyróżniają - nawet po fakcie:P

    >> występują (a przynajmniej nie powinny). Podaj z pamięci w jakiej
    >
    > Występują, dopóki nie zobaczyłem, że tak wielu analfabetów samochodowych
    > tego nie rozumie, nie widziałem w takich znakach niczego dziwnego.

    To dawaj trzy linki do google maps w jednym mieście - skoro występują,
    to nie powinieneś mieć z tym problemu. Jeśli gdzieś występują, to na
    ogół wyglądają zupełnie inaczej (jest ciągłość pasów na drodze głównej,
    co powoduje, że przebieg drogi głównej nie zmienia się w zależności od
    "dzaiałania" świateł) i to jest zupełnie inna sytuacja.

    >> Trochę dyskusyjne, czy słusznie czy nie, bo oni tych znaków po prostu
    >> nie zauważają - a mógł być przecież jednak jakiś istotny, również przy
    >
    > Jesteś pewien, że mówimy o kierowcach?

    Tak - przykład jednego, który zobaczył światła i na znaki już nie miał
    potrzeby patrzeć masz w poście otwierającym wątek. I potem zasnanawiał
    się skąd wziął się rowerzysta.

    >>> To, że bez świateł jedzie się po znakach, a nie na rympał, to chyba
    >>> nie test na inteligencję?
    >>
    >> Na obrazku z testu na IQ światła działają.
    >
    > Dlaczego uznałeś, że musisz mnie o tym poinformować?

    Dlatego, że widocznie masz IQ za niskie, żeby zrozumieć że problem nie
    leży w sytuacji gdy światła nie dziają, a wtedy jak działają. Albo
    udajesz, co bardziej prawdopodobne, bo o brak inteligencji akurat ciebie
    bym nie posądzał.

    Shrek


  • 137. Data: 2017-10-10 12:58:12
    Temat: Re: OT: "Rower pojawił się nagle"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-10 o 12:50, Shrek pisze:
    > W dniu 10.10.2017 o 10:02, Liwiusz pisze:
    >
    >>> A dlaczego miałoby mu to tak utrudniać życie tylko w nocy przy małym
    >>> ruchu?
    >>
    >> Bo w ciągu dnia bilans korzyści, że autobus może wjechać na
    >> skrzyżowanie bez zatrzymywania się jest ujemny.
    >
    > Za to w ciągu nocy, gdzie autobus przejedzie średnio licząc sześć razy
    > na dobę po opustoszałym skrzyżowaniu nagle robi się na tyle dodatni, że
    > warto ryzykować pierwszeństwo Schrodingera. Nie kombinuj - taki układ ma
    > na tyle mało sensu, że w praktyce nie występuje (i dobrze), przynajmniej
    > nie w sposób trwały.

    Nie używaj słów, których znaczenia nie znasz. Stanu kota Schredingera
    nie znamy przed zmierzeniem układu, a tu pierwszeństwo znamy przed
    wjazdem na skrzyżowanie.


    >> Występują, dopóki nie zobaczyłem, że tak wielu analfabetów
    >> samochodowych tego nie rozumie, nie widziałem w takich znakach niczego
    >> dziwnego.
    >
    > To dawaj trzy linki do google maps w jednym mieście - skoro występują,
    > to nie powinieneś mieć z tym problemu. Jeśli gdzieś występują, to na
    > ogół wyglądają zupełnie inaczej (jest ciągłość pasów na drodze głównej,
    > co powoduje, że przebieg drogi głównej nie zmienia się w zależności od
    > "dzaiałania" świateł) i to jest zupełnie inna sytuacja.
    >

    Aha, czyli występują, czyli dowodów nie muszę podawać :)

    Co do ciągłości pasów - masz rację, tak to zwykle wygląda, i dobrze
    jest, jeśli tak jest. Czyli jak widzisz, można zrobić takie skrzyżowanie
    bezpiecznie.

    To, co było na obrazku, to tylko test, i bardzo dobrze, że nie jest on
    "łopatologiczy", bo pozwala odsiać debili aspirujących na prawo jazdy -
    taki jest cel testu.

    > Tak - przykład jednego, który zobaczył światła i na znaki już nie miał
    > potrzeby patrzeć masz w poście otwierającym wątek. I potem zasnanawiał
    > się skąd wziął się rowerzysta.

    Czy zatem uważasz, że nie można stawiać znaków ustąp pierwszeństwa na
    skrzyżowaniu ze światłami, bo jak światła nie będą działać, to ktoś...
    spojrzy na światła - ??? - już się pogubiłem w twoich wymysłach.

    >>>> To, że bez świateł jedzie się po znakach, a nie na rympał, to chyba
    >>>> nie test na inteligencję?
    >>>
    >>> Na obrazku z testu na IQ światła działają.
    >>
    >> Dlaczego uznałeś, że musisz mnie o tym poinformować?
    >
    > Dlatego, że widocznie masz IQ za niskie, żeby zrozumieć że problem nie
    > leży w sytuacji gdy światła nie dziają, a wtedy jak działają. Albo
    > udajesz, co bardziej prawdopodobne, bo o brak inteligencji akurat ciebie
    > bym nie posądzał.

    Czy mam też uważać, że jak mam czerwone i drogę z pierwszeństwem, to
    "niepomijalnie istotny" odsetek kierowców jednak uzna, że mogą jechać na
    czerwonym?

    --
    Liwiusz


  • 138. Data: 2017-10-10 13:06:15
    Temat: Re: OT: "Rower pojawił się nagle"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2017 o 10:05, Liwiusz pisze:

    >> O to że przebieg tej drogi krajowej by się zmieniał gdy wyłącza się
    >> sygnalizację świetlną:P
    >
    > Przebieg drogi się nie zmienia. Nie używaj argumentów z dupy.

    No skoro przebieg pierwszeństwa jest inny dla "działania" świateł a inny
    dla niedziałania, a argumentem za takim rozwiązeniam jest "przebieg
    krajówki" to widać krajówka musi ten przebieg zmieniać. Bo jeśli nie, to
    rozsądniej jest żeby przebieg pierwszeńtwa był taki sam dla działania
    jak i niedziałania świateł i takie rozwiązanie jest rzeczywiście
    spotykane, tylko nie ma nic wspólnego z sytuacja z rysunku.

    > Gdy światła są, to światła regulują ruch, i jest dobrze. Gdy świateł nie
    > ma, to łatwiej jest, jeśli droga z pierwszeństwem "skręca".

    Również gdy światła są to łatwiej jest gdy droga z pierwszeństwem
    "skręca" razem ze światłami. Inaczej jest zupełnie bez sensu, bo jakiś
    podrzędna uliczka ma pierwszeństwo przed drogą o wiekszym natężeniu ruchu,

    Shrek


  • 139. Data: 2017-10-10 13:10:25
    Temat: Re: OT: "Rower pojawił się nagle"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2017 o 12:58, Liwiusz pisze:

    >> To dawaj trzy linki do google maps w jednym mieście - skoro występują,
    >> to nie powinieneś mieć z tym problemu. Jeśli gdzieś występują, to na
    >> ogół wyglądają zupełnie inaczej (jest ciągłość pasów na drodze
    >> głównej, co powoduje, że przebieg drogi głównej nie zmienia się w
    >> zależności od "dzaiałania" świateł) i to jest zupełnie inna sytuacja.
    >>
    >
    > Aha, czyli występują, czyli dowodów nie muszę podawać :)

    NIe występują. Rozmawiamy o zupełnie absurdalnym przypadku, gdzie
    przebieg pierwszeństwa miałby się zmieniać w zależnoiści od tego ,czy
    światła działają. Takie rozwiązania w praktyce nie występują. A jak już
    to pojedyncze przypadki, naprawiane zaraz po ich nagłośnieniu po
    pierwszych dzwonach

    EOT - nie pamiętam, żebyś kiedykolwiek przyznał się, że przeciwnik może
    mieć rację, więc kończę temat. NIe musisz już odwracać kota ogonem,
    powołując się na zupełnie inny przykład niż ten, o którym rozmawiamy.

    Shrek


  • 140. Data: 2017-10-10 13:16:14
    Temat: Re: OT: "Rower pojawił się nagle"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-10 o 13:06, Shrek pisze:
    > W dniu 10.10.2017 o 10:05, Liwiusz pisze:
    >
    >>> O to że przebieg tej drogi krajowej by się zmieniał gdy wyłącza się
    >>> sygnalizację świetlną:P
    >>
    >> Przebieg drogi się nie zmienia. Nie używaj argumentów z dupy.
    >
    > No skoro przebieg pierwszeństwa jest inny dla "działania" świateł a inny
    > dla niedziałania,

    Przecież tak jest w 99% skrzyżowań ze światłami.


    > a argumentem za takim rozwiązeniam jest "przebieg
    > krajówki" to widać krajówka musi ten przebieg zmieniać. Bo jeśli nie, to
    > rozsądniej jest żeby przebieg pierwszeńtwa był taki sam dla działania
    > jak i niedziałania świateł i takie rozwiązanie jest rzeczywiście
    > spotykane, tylko nie ma nic wspólnego z sytuacja z rysunku.

    To tylko rysunek, nie ma sensu analizować, czy w tym przypadku lepiej
    jest tak, czy inaczej, bo to zmyślona sytuacja. Natomiast rysunek ma
    sprawdzać wiedzę kierowcy, i robi to w sposób bardzo dobry.

    >> Gdy światła są, to światła regulują ruch, i jest dobrze. Gdy świateł
    >> nie ma, to łatwiej jest, jeśli droga z pierwszeństwem "skręca".
    >
    > Również gdy światła są to łatwiej jest gdy droga z pierwszeństwem
    > "skręca" razem ze światłami. Inaczej jest zupełnie bez sensu, bo jakiś
    > podrzędna uliczka ma pierwszeństwo przed drogą o wiekszym natężeniu ruchu,

    Jeśli jest łatwiej, to można zrobić zielonym kierunkowym w lewo.
    Jednakże stosując takie światła na rysunku nie odsialibyśmy kandydatów
    na kierowców, którzy nie ogarniają przepisów i sytuacyj na drodze, więc
    do celów edukacyjnych i testowych pytanie z rysunku jest bardzo dobre.


    --
    Liwiusz

strony : 1 ... 13 . [ 14 ] . 15 ... 20 ... 21


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: