  • 1. Data: 2011-12-07 20:23:03
    Temat: Router Asmax AR-704g pasł (wgranie softu?)
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    Kilka dni temu padł mój router (Asmax AR-704g). Ponieważ awaria zbiegła
    się z jakimiś problemami technicznymi Neostrady w mojej okolicy, a ja
    nie miałem za bardzo czasu zająć się tą sprawą sądziłem, iż źródło
    problemu leży po stronie operatora. Dopiero dzisiaj przekonałem się, że
    jest inaczej.
    Objawy wskazywały właśnie na to pierwsze. Najpierw rzuciło mi się w oczy
    to, że nie świecą diody ADSL i PPP. Dopiero potem zauważyłem, że nie
    świeci też SYS... Urządzenia w sieci nie widzą routera po numerze IP.
    Restarty nie pomagają.

    Wszystko wygląda tak, jakby działał hardware, ale system nie wstawał po
    włączeniu routera. Jakby nieudana aktualizacja firmware. Tyle tylko, że
    takowej nie robiłem...

    Otworzyłem router i widzę, że między ostatnim gniazdkiem LAN a gniazdem
    telefonicznym na PCB znajduje czteropinowe złącze. Do czego służy? Może
    to jakiś interfejs przez który można by spróbować ponownie wgrać
    oprogramowanie?

  • 2. Data: 2011-12-07 20:30:30
    Temat: Re: Router Asmax AR-704g pasł (wgranie softu?)
    Od: NoTak <g...@z...gov.pl>

    W dniu 2011-12-07 21:23, Atlantis pisze:
> [...]
    > telefonicznym na PCB znajduje czteropinowe złącze. Do czego służy? Może
    > to jakiś interfejs przez który można by spróbować ponownie wgrać

    Ja mysle ze powinienes zaczac od googla zanim go calkiem spierdolisz.

    http://www.google.pl/search?client=opera&rls=pl&q=As
    max+AR-704g&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel
    =suggest#sclient=psy-ab&hl=pl&client=opera&hs=YV4&rl
    s=pl&channel=suggest&source=hp&q=Asmax+AR-704g+recov
    ery&pbx=1&oq=Asmax+AR-704g+recovery&aq=f&aqi=&aql=&g
    s_sm=e&gs_upl=2761l4916l0l5249l9l8l0l0l0l0l229l1253l
    1.5.2l8l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=b869cba77
    1b64497&biw=1653&bih=901

  • 3. Data: 2011-12-07 20:55:15
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    W dniu 2011-12-07 21:30, NoTak pisze:

    > Ja mysle ze powinienes zaczac od googla zanim go calkiem spierdolisz.

    A myślisz, że niby co zrobiłem na samym początku? Może by tak podać
    konkretny link, zamiast całego mnóstwa przypadkowych stron wyrzuconych
    przez Google? Przyznaj się, nawet tego nie przejrzałeś, co? ;)

    Jeśli chodzi o wgrywanie softu po telnecie, to jestem ciekaw jak niby
    mam to zrobić, skoro komputery nie widzą routera w sieci po numerze IP.
    Jeśli jednak chodziło o coś innego, chętnie posłucham. ;)

  • 4. Data: 2011-12-07 21:44:58
    Od: NoTak <g...@z...gov.pl>

    W dniu 2011-12-07 21:55, Atlantis pisze:

> [...]
    > mam to zrobić, skoro komputery nie widzą routera w sieci po numerze IP.
    > Jeśli jednak chodziło o coś innego, chętnie posłucham. ;)

    Jak tego nie znalazles to mysle ze o zlaczu RS232 mozesz zapomniec bo
    uwalisz go na amen, popros kogos kto ma doswiadczenie w ozywianiu takich
    zabawek, sam nie dasz rady.

  • 5. Data: 2011-12-07 22:23:07
    Od: "Hals" <u...@v...pl>

> [...]
    > telefonicznym na PCB znajduje czteropinowe złącze. Do czego służy? Może to
    > jakiś interfejs przez który można by spróbować ponownie wgrać

    Skoro jest to złącze to być może da się coś zrobić.
    Interfejs do routera to np JTAG - trzeba będzie zrobić. Niby trywialne, ale
    różnie to bywa :-)
    Tym bardziej że Asmaxy są dość kapryśne - miałem sporo bramek VOIP tej
    firmy.
    Ogólne info (o innych sprzętach) i schemat masz pod tym adresem:
    http://www.mojehobby.net.pl/index.php?option=com_con
    tent&view=article&id=68:dsl-g604t-reanimacja&catid=6
    0:sprzt-sieciowy&Itemid=73

    Niezależnie od tego - warto spróbować wszystkich możliwości softwareowych.
    Piszesz że "Urządzenia w sieci nie widzą routera po numerze IP" - na wszelki
    wypadek tylko zapytam tylko:
    czy ustawiony jest IP kompa "na sztywno" z tej samej puli adresów?

    Kolejna rzecz - zapuść pingowanie IP routera i włącz go do zasilania -
    czasem się uda że w tej chwili jest z nim kontakt - i jest utrzymywany
    dopuki pingujesz. wtedy odpalasz przeglądarkę z jego adresem :-)

    Dodatkowo - zadzwoń na infolinię ASMAXa i spróbuj skontaktować się z działem
    technicznym - może uda Ci się trafić na bardzo zorientowanego technika.
    Mnie sie czasem udawało :-)

    A najlepiej - sprawdź czy Twoje ubezpieczenie obejmuje uszkodzenia sprzętu
    przez wyładowania atmosferyczne :-)

    Powodzenia. Hals.

  • 6. Data: 2011-12-07 22:48:48
    Od: sumar <s...@o...eu>

    NoTak:

> [...]

    s_sm=e&gs_upl=2761l4916l0l5249l9l8l0l0l0l0l229l1253l
    1.5.2l8l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=b869cba77

    Bardziej spierdolonego adresu w sensie długości się nie dało, panie "Jerzy Dąbczak"?

  • 7. Data: 2011-12-08 16:47:19
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 07.12.2011 23:23, Hals wrote:

    > Kolejna rzecz - zapuść pingowanie IP routera i włącz go do zasilania -
    > czasem się uda że w tej chwili jest z nim kontakt - i jest utrzymywany
    > dopuki pingujesz. wtedy odpalasz przeglądarkę z jego adresem :-)

    Jeśli problemem jest brak adresu IP to można spróbować dostać się po
    MAC, ale najpierw oczywiście próba resetu do ustawień fabrycznych* a w
    dalszej kolejności wgranie software po RS-ie* ostatecznie JTAG-u*.
    Cały czas zakładamy, że nie mamy uszkodzenia hardware.
    * - nie znam tego routera - nie wiem co ma i gdzie.

    Mirek.

  • 8. Data: 2011-12-08 17:45:14
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 08/12/2011 16:47, Mirek wrote:

> [...]
    > Cały czas zakładamy, że nie mamy uszkodzenia hardware.
    > * - nie znam tego routera - nie wiem co ma i gdzie.

    hmmm to ciekawe. Jakim protokolem "dostal bys sie po MAC"?

    Do watkotworcy:
    Sprawdz zasilacz czy daje nominalne napiecie (przy obciazeniu)
    Szukaj spuchnietych elektrolitów.

    c.

  • 9. Data: 2011-12-08 18:01:09
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 08.12.2011 18:45, Cezar wrote:

    > hmmm to ciekawe. Jakim protokolem "dostal bys sie po MAC"?

    Tcp-ip. To nie kwestia protokołu tylko skierowania pakietu pod właściwy
    adres. Wystarczy przypisać w tablicy ARP jakiś adres IP do tego znanego
    MAC i już.

    Mirek.

  • 10. Data: 2011-12-08 22:38:11
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 08.12.2011 19:01, Mirek pisze:

    > Tcp-ip.
    TCP/IP działa na innym poziomie. Po mac komunikuje się ethernet.

    > To nie kwestia protokołu tylko skierowania pakietu pod właściwy
    > adres. Wystarczy przypisać w tablicy ARP jakiś adres IP do tego znanego
    > MAC i już.
    I już co? Dotrze pakiet do podsystemu ethernet o ile jest on sprawny.
    Nie spodziewałbym się, że sprzęt nie obsługujący ARP nagle obsłuży
    TCP/IP więc połączenia i tak nie będzie.

    Michoo