  • 1. Data: 2011-12-05 23:50:55
    Temat: Problem z kuchenką mikrofalową Medion
    Od: vcore <0...@0...00>

    Witam,

    Od pewnego czasu mam problem z kuchenką mikrofalową firmy Medion. Przez ponad 5 lat
    działała
    bezproblemowo jednak na początku listopada zaczęła odmawiać posłuszeństwa. Sytuacja
    wygląda tak że
    kuchenka nie reaguje na przycisk rozpoczynający ,,pieczenie". To jest to czarne duże
    pokrętło:

    http://www.anatech.com.tr/content/image/urunresimler
    i/20090423104358MD10838w1.jpg

    Służy ono do ustawiania długości podgrzewania oraz jednocześnie jego rozpoczynania
    (poprzez
    wciśnięcie). Na początku myślałem że ów przycisk po prostu się zużył, jednak po
    odłączeniu mikrofali
    w celu wyniesienia jej do piwnicy, i ponownym podłączeniu (z ciekawości) zaczęła
    działać normalnie.
    Przycisk reaguje kilka razy, a potem znów przestaje...

    Pomaga ponowne odłączenie mikrofali na 15-20minut i jej włączenie, wtedy nie ma
    problemu ze startem.
    Czy wina leży po stronie pokrętła, a może innych elementów? Pewnie nie opłaca się
    tego wysyłać do
    serwisu więc chciałem zapytać jaka usterka jest najbardziej prawdopodobna - może już
    ktoś się
    spotkał z podobnym problemem.

    Sigmeo Sp. z o.o. - Agencja interaktywna

    www.sigmeo.pl / k...@s...pl
    NIP 622-276-68-17 REGON 301772480 KRS 0000389386

  • 2. Data: 2011-12-06 11:32:20
    Temat: Re: Problem z kuchenką mikrofalową Medion
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "vcore" <0...@0...00> napisał w wiadomości
    (...)
> [...]
    > innych elementów? Pewnie nie opłaca się tego wysyłać do serwisu więc
    > chciałem zapytać jaka usterka jest najbardziej prawdopodobna - może już

    Przez tyle czasu, pewnie wilgotne (opary z produktów), dość agresywne
    (temperatura, kwasy z potraw) środowisko, posyfiały pewnie styki i mechanizm
    zegarowy (jak mu się drobiny tłuszczu poosadzały, czy choćby sam kurz),
    rozebrałbym, styki i ich najbliższe otoczenie poczyścił, odkurzył
    elektronikę (zdziwiłbys się, gdzie się potrafi wcisnąć zwykły kurz),
    wilgotny kurz może narobić kłopotów, Nie wiem, czy czujesz się na siłach,
    rozebrać to na części i poczyścić, po prostu, poczyścić, prawie napewno
    pomoże. To może być mozolna robota, cząstka po cząstce, ale może dać
    satysfakcję zrobienia czegoś samodzielnie i zaoszczędzenia kasy - w
    warsztacie pewnie by tyle wzięli, ile byś wydał na nową, lepszą kuchenkę :)

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 3. Data: 2011-12-06 12:36:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 06 Dec 2011 00:50:55 +0100, vcore napisał(a):

    > Przycisk reaguje kilka razy, a potem znów przestaje...

    Rozebrac przycisk i przeczyścić, ewent. wypróbować zwieranie przewodów
    celem wyeliminowania przycisku a jak przycisk nierozbieralny potraktować
    sprayem do kontaktów.

    --
    Jacek