  • 561. Data: 2014-12-07 18:24:22
    Temat: Re: Rondo .. linia ciągła.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 6 Dec 2014 20:29:49 +0000 (UTC), masti

    > można ale nie wolno

    Jakby nie było można, to by wszędzie linie malowali. A malują tylko w
    Krakowie, tam gdzie panuje król rondoprostowaczy. Ten sam, co próbował
    dekret poza swoje królestwo wnieść i go spuścili na drzewo. I słusznie, bo
    rondo to nie jest jezdnia jednokierunkowa, to nie jest zestaw skrzyżowań, w
    związku z tym nie ma tam tylko i wyłącznie skrętów w prawo. To jest jedno
    skrzyżowanie, wyspa wraz z jezdnią to obszar skrzyżowania, a skrzyżowanie
    służy do zmiany kierunku i do tego manewru należy się odpowiednio ustawić i
    manewr odpowiednio wykonać. Jak masz wątpliwości, to przeczytaj PORD, z
    załącznikami włącznie, ignorancie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 562. Data: 2014-12-07 19:27:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

    > Sat, 6 Dec 2014 20:29:49 +0000 (UTC), masti

    > Jakby nie było można, to by wszędzie linie malowali.

    jeszce chwila i odkryjesz rondo turbinowe

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 563. Data: 2014-12-07 20:06:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 7 Dec 2014 18:27:48 +0000 (UTC), masti

    > jeszce chwila i odkryjesz rondo turbinowe

    Poooowaaaaażnie? Na skrzyżowanie vel rondo turbinowe można wjechać pasem z
    którego jest możliwość jazdy na wprost i prosto nie pojechać, geniuszu
    drogowy? Spływaj, bo tylko internet marnujesz.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 564. Data: 2014-12-09 08:14:08
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    > Sat, 6 Dec 2014 20:29:49 +0000 (UTC), masti

    > Jakby nie było można, to by wszędzie linie malowali.

    Nie wolno, bo obowiązuje art. 22.2 PoRD,
    czyli skręt w prawo wykonujemy będąc przy prawej krawędzi jezdni.

    Jak tak talej pójdzie, to dla głupków będą murki zamiast linii
    ciagłych.
    Dla głupków są już progi zwalniające
    i inne rzeczy dyscyplinujące za które płacą wszyscy : i mądrzy,
    i głupi.

  • 565. Data: 2014-12-09 15:34:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 9 Dec 2014 08:14:08 +0100, Jankol

    > Nie wolno,

    Wolno! Chyba, że jakiś inteligent nakaże wymalować linie ciągłą. I wszystko
    byłoby OK, gdyby tylko poinformował jeszcze o takim ograniczeniu przed
    skrzyżowaniem. A nie zrobi tego, bo jest ograniczonym rondoprostowaczem.

    > bo obowiązuje art. 22.2 PoRD,

    Nie obowiązuje, bo jesteś na obszarze skrzyżowania, a nie na drodze
    jednokierunkowej, ignorancie. Przeczytaj ponownie w PORD co to jest
    skrzyżowanie (do którego definicji NADAL zalicza się także skrzyzowanie o
    ruchu okrężnym), a potem zajrzyj do załączników i doczytaj co to jest
    obszar skrzyżowania, względnie obejrzyj sobie gdzie ten obszar jest (skoro
    ci wyobraźni nie starcza przy definicji skrzyżowania w PORD).

    > czyli skręt w prawo wykonujemy
    > będąc przy prawej krawędzi jezdni.

    Przejazd przez skrzyżowanie, bo tak należy rozumieć pokonywanie ronda
    zgodnie z geometrią, spowodowane przez omijanie wysepki postawionej na
    *ŚRODKU* *SKRZYŻOWANIA* w celu eliminacji bezpośredniej kolizyjności
    pojazdów poruszających się z różnych kierunków, nie jest żadnym skrętem!
    Rondoprostowaczu.

    > Jak tak talej pójdzie, to dla głupków będą murki zamiast linii
    > ciagłych.

    Niedługo to wszyscy będą korzystać tylko z jednego pasa przed, na i za
    skrzyżowaniem, bo przecież nie da się po ludzku pojechać korzystając z
    dostępnych pasów od poczatku do końca. Dobrze, że wykombinowali ronda
    turbinowe dla rondoprostowaczy, po nich się nie da jeździć w kółko i
    przyciąć z prawego pasa w lewo.

    > Dla głupków są już progi zwalniające i inne rzeczy dyscyplinujące
    > za które płacą wszyscy : i mądrzy, i głupi.

    Tu się zgadzam, i się pytam, po co się upierasz aby dodawać kolejne
    ograniczenia zamiast przeczytać ze zrozumieniem PORD i zacząć jeździć jak
    człowiek?

    --
    Pozdor Myjk

  • 566. Data: 2014-12-09 17:32:23
    Od: <7...@6...173223.invalid> (Tom N)

    Myjk w

    > Tue, 9 Dec 2014 08:14:08 +0100, Jankol

    > Nie obowiązuje, bo jesteś na obszarze skrzyżowania, a nie na drodze
    > jednokierunkowej,

    Twierdzisz, że zapis iż ruch odbywa sie w kierunku wskazanym na znaku nie
    oznacza jednoierunkowości jezdni będącej obwiednia wyspy?

    > ignorancie

    Chciałeś sobie ulżyć?

> [...]
    > *ŚRODKU* *SKRZYŻOWANIA* w celu eliminacji bezpośredniej kolizyjności
    > pojazdów poruszających się z różnych kierunków, nie jest żadnym skrętem!

    Aha, czyli podsumowując na "rondzie" zawsze jedziemy prosto

    > Dobrze, że wykombinowali ronda
    > turbinowe dla rondoprostowaczy, po nich się nie da jeździć w kółko i
    > przyciąć z prawego pasa w lewo.

    No popatrz, czyli jednak na rondzie w lewo się czasem jeździ...

    Wyjaśnisz dlaczego nie da się po rondzie turbinowym jeździć w kółko?
    <http://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo_turbinowe#mediav
    iewer/File:Turbo_Roundabout.svg>

    Bo są linie? ;P

    Tak ci cichcem podpowiem, że również w prawo sie skręca na rondach (dobrze
    pooglądaj malunki na jezdni.

    --
    'Tom N'

  • 567. Data: 2014-12-09 19:22:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 9 Dec 2014 17:32:23 +0100, Tom N

    > Twierdzisz, że zapis iż ruch odbywa sie w kierunku
    > wskazanym na znaku nie oznacza jednoierunkowości
    > jezdni będącej obwiednia wyspy?

    Nie ma tam żadnej obwiedni wyspy. To wyspa stoi na jezdni należącej do
    *obszaru* *skrzyzowania*. Ruch odbywa się wokół wyspy W KIERUNKU WSKAZANYM
    na znaku C-12, czyli trzeba objechać wyspę z prawej strony (podpowiem ci,
    to wszystko przez to, że mamy ruch prawostronny), a nie z lewej. Nic tam
    nie ma o *jednokierunkowości* tej jezdni. Jeśli coś takiego widzisz, to
    sobie dorabiasz, podobnie jak do moich wypowiedzi. To jest SKRZYŻOWANIE --
    na skrzyżowaniu z ZASADY kierunki się PRZECINAJĄ, zatem skrzyżowanie służy
    głównie do zmiany kierunku (wyjątkiem jest jazda na wprost). Niestety
    rondoprostowaczom, przez tę piekielną wyspę i konieczność zakręcenia
    kółkiem żeby się na wyspę nie wrąbać, się to w głowie nie mieści.

    > Aha, czyli podsumowując na "rondzie" zawsze jedziemy prosto

    Jedźcie sobie jak chcecie, nic mi do tego.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 568. Data: 2014-12-09 19:33:57
    Od: <4...@9...193357.invalid> (Tom N)

    Myjk w

    > Tue, 9 Dec 2014 17:32:23 +0100, Tom N

    > Nie ma tam żadnej obwiedni wyspy. To wyspa stoi na jezdni należącej do
    > *obszaru* *skrzyzowania*.

    Jak zwał, tak zwał, jest jezdnia, jest.

> [...]
    > to wszystko przez to, że mamy ruch prawostronny), a nie z lewej. Nic tam
    > nie ma o *jednokierunkowości* tej jezdni. Jeśli coś takiego widzisz, to

    Wiesz, niektórym nie trzeba oczywistych oczywistości pisać, nie należysz do
    tej grupy niestety.

    > podobnie jak do moich wypowiedzi.

    LOL, co dorobiłem do Twoich wypowiedzi?

    Nie tak napisałeś poprzednio:
    "Przejazd przez skrzyżowanie, bo tak należy rozumieć pokonywanie ronda
    [...] nie jest żadnym skrętem!"

    Zdecyduj się więc proszę...

    --
    'Tom N'

  • 569. Data: 2014-12-09 20:20:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 9 Dec 2014 19:33:57 +0100, Tom N

    > Jak zwał, tak zwał, jest jezdnia, jest.

    No przecież że nie woda.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 570. Data: 2014-12-09 21:17:08
    Od: <3...@2...211708.invalid> (Tom N)

    Myjk w

    > Tue, 9 Dec 2014 19:33:57 +0100, Tom N

    > No przecież że nie woda.

    To dlaczego bijesz pianę, zamiast przyznać sie do pomyłki...

    --
    'Tom N'