  • 71. Data: 2016-02-15 20:32:04
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Niczego to nie zmienia.

    Owszem zmienia

    > Na drodze o dwóch jednokierunkowych jezdniach też nie da rady zawrócić?

    Zawrócisz ale nie na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym "na którym obowiązuje
    ruch okrężny w jedną stronę"

    > Oczywiście, że się da.
    > Na skrzyżowaniu z wyspą centralną też nie da rady zawrócić?

    Skrzyżowania z wyspą centralną itd. ".... nie są to skrzyżowania o ruchu
    okrężnym w rozumieniu ustawy (nakazanym znakiem C-12), na których jazda
    okrężna jest bezkierunkowa, a wszystkie zjazdy to skręty w prawo"
    Nawet w Wikipedii to jest napisane:)

    > PS. Nie odróżniasz drogi od jezdni, stąd prawisz banialuki.

    Wybacz ale cytując klasyka nie chce mi się już z tobą gadać.

  • 72. Data: 2016-02-15 20:45:50
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 15 Feb 2016 20:06:35 +0100, Lucenty

    > tylko niektóre barany od dawna nie potrafią pojąć,
    > że są różne skrzyżowania : są takie gdzie jeździ się dookoła placu
    > lub wyspy i takie gdzie nie jeździ się dookoła placu lub wyspy.
    > Do jazdy dookoła placu lub wyspy służy jezdnia, którą jedziesz prosto,
    > czyli dokoła placu lub wyspy, albo skręcasz w prawo gdy chcesz
    > zmienić kierunek ruchu.

    Tak, tak. Ronda to kosmiczne skrzyżowania. Wszystko jasne.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 73. Data: 2016-02-15 21:16:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2016 19:07:25 -0000 (UTC), masti napisał(a):

    > i migasz na łukach? ciekawe

    Nie migam ... ale czy to znaczy, ze nie nalezy ?

    J.

  • 74. Data: 2016-02-15 21:30:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Nie migam ... ale czy to znaczy, ze nie nalezy ?

    a jaką informację dla innych uczestników ruchu niesie takie miganie?

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 75. Data: 2016-02-15 21:52:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2016 20:30:26 -0000 (UTC), masti napisał(a):

    > a jaką informację dla innych uczestników ruchu niesie takie miganie?

    Ja tu nie o sensie, tylko o przepisie.

    Znasz taki, ktory ustanawia wyjatek ?

    J.

    P.S. sa jeszcze skrzyzowania, gdzie pas i glowna droga skreca. Tam
    miganie ma sens.

  • 76. Data: 2016-02-15 21:59:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Ja tu nie o sensie, tylko o przepisie.
    >
    > Znasz taki, ktory ustanawia wyjatek ?

    Oddział 4 - Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu
    Art. 22.
    1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas
    ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
    do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
    krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    skoro ustawodawca mówi w artykule o zmianie kierunku jazdy (nie ruchu) o
    skręcaniu to?

    > J.
    >
    > P.S. sa jeszcze skrzyzowania, gdzie pas i glowna droga skreca. Tam
    > miganie ma sens.

    ma sens choć teoretycznie nie jest wymagane

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 77. Data: 2016-02-15 22:01:50
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2016-02-15 o 14:46, J.F. pisze:

    > Czytaj: wcale nie dzialaja, bo ich nie ma.

    A jednak - przy kolizji na rondzie (pomijając szczególne przypadki)
    policja nie ma problemu wskazania winnego. I tyle wystarczy. Miliony
    kierowców pokonuje dziennie ronda i dają radę, to po prostu działa i
    lepiej nie ruszać. :)

    > Normalnej jazdy to niemal nie dotyczy, ale zdajacy egzamin maja klopot :-)

    Nie, kłopot to mają ludzie na grupie. Instruktor tłumaczy jakie są
    zasady na rondzie i jakie trzeba stosować. Jeżeli mówi źle, to przykro
    mi bardzo - trzeba zmienić szkołę. Setki ludzi dziennie zdaje egzamin.
    Jaki procent z niezdających to Ci, którzy oblali z powodu niejasno
    określonych zasad na rondzie i "widzi mi się" egzaminatora?

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 78. Data: 2016-02-15 22:48:57
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15.02.2016 o 21:16, J.F. pisze:

    > Nie migam ... ale czy to znaczy, ze nie nalezy ?

    Nie należy.
    Przynajmniej tak stwierdził 20 lat temu mój egzaminator.
    Szczęście że mnie nie oblał za coś takiego. ;-)

  • 79. Data: 2016-02-15 23:07:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ja czasem przed wjazdem migam w prawo - jak dojezdzaja dwa pasy i nie
    > jestem pewien czy ten z prawego pasa zauwazyl, ze bedzie rondo :-)

    A ten nadjeżdzający za Tobą na prawym po hamplach i do rowu,
    bo myśli że Ty po pijaku mu właśnie chcesz zajechać drogę?? :)

  • 80. Data: 2016-02-15 23:10:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2016 22:48:57 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Nie należy.
    > Przynajmniej tak stwierdził 20 lat temu mój egzaminator.
    > Szczęście że mnie nie oblał za coś takiego. ;-)

    Egzaminator sie nie liczy - ma byc czarno na bialym w dzienniku ustaw
    :-)

    J.