  • 61. Data: 2016-02-15 17:24:50
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:9205499000$2...@s...com.
    ..
    Hello J.F.,
    [...]

    >A masz cytat, że nie należy na zakrętach?

    Ze nalezy ?
    No mam, zmiana kierunku ruchu.
    Zeby zakret nie zmienial kierunku ruchu, to sie bardzo rzadko zdarza
    :-)

    >Jeśli jest fizycznie wydzielony, to nie.

    No wydzielony - ciagla linia na jezdni. Czy to jest fizycznie ?

    A czasem to moze nawet przerywana.

    >Ale wcześniejszą zmianę pasa, żeby się na nim znaleźć - tak.

    Nie interesuje nas wczesniejsza, interesuje nas zjazd z ronda, gdy pas
    tylko na zjazd prowadzi :)

    J.

  • 62. Data: 2016-02-15 17:43:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 15 Feb 2016 14:16:34 +0100, w <n9sj3q$744$2@node2.news.atman.pl>, Czesław
    Wiśniak <k...@w...pl> napisał(-a):

    > Tak, specyficzne skrzyżowanie na którym obowiązuje ruch okrężny w jedną
    > stronę.

    Niczego to nie zmienia.

    > Na drodze jednokierunkowej też zawracasz?:)

    Na drodze o dwóch jednokierunkowych jezdniach też nie da rady zawrócić?

    > Na rondzie nie da się zawracać ani skręcać w lewo. Można albo jechać
    > prosto dokoła:), albo zjechać skręcając w prawo.

    Oczywiście, że się da.
    Na skrzyżowaniu z wyspą centralną też nie da rady zawrócić?

    PS. Nie odróżniasz drogi od jezdni, stąd prawisz banialuki.

  • 63. Data: 2016-02-15 17:45:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 15 Feb 2016 15:10:48 +0100, w
    <2...@t...pl>, szerszen <s...@t...pl>
    napisał(-a):

    > Ruch okręzny implikuje ruch po okręgu,

    Bardzo interesujące...

  • 64. Data: 2016-02-15 17:48:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 15 Feb 2016 15:04:51 +0100, w
    <2...@t...pl>, szerszen <s...@t...pl>
    napisał(-a):

    > Skrzyżówanie o ruchu orkężnym, czyli po okręgu, to nie to samo co skrzyżowanie o
    ruchu do okoła wyspy.

    Szkoda, że okrężnica nie wie, że powinna być okrągła. :>

  • 65. Data: 2016-02-15 18:32:03
    Od: <2...@3...183203.invalid> (Tom N)

    szerszen w
    l>:

    > Ja nie muszę znajdować definicji, której ty do końca nie rozumiesz, aby
    > odróżniać skrzyżowania ze względu na zorganizowanie na nich ruchu poprzez
    > wymalowane pasy.

    Czyli ty i tobie podobni gdy trochę śnieg poprószy to się gubisz bo malunki
    niewidoczne...

    --
    'Tom N'

  • 66. Data: 2016-02-15 19:00:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik małaa m...@o...pl ...

    > Witam, na egzaminie uczono mnie zeby zawrocic na rondzie musze wlaczyc
    > na wjezdzie lewy kierunkowskaz i przy zjezdzania z niego prawy. jak
    > zauwazyłam to prawie nikt nie wlacza lewego na wjezdzie jezeli chce
    > zawrocic, tylko przy zjezdzie prawy.
    > Jak to jest?

    Rób tak zeby było czytelnie dla innych!
    I przy zjezdzie koniecznie kierunkowskaz, jezeli ktos na kolejnym zjezdzie
    czeka na wjazd - to elementarna kultura na drodze!

  • 67. Data: 2016-02-15 19:21:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 15.02.2016 16:58, J.F. wrote:

    > No, znalalbym takie, gdzie prawy pas prowadzi wylacznie na zjazd.
    > Migac, nie migac ?

    Ja tam migam.

    Shrek

  • 68. Data: 2016-02-15 19:45:19
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: "Lucenty" <l...@o...pl>

    > Jest przepis, ktory mowi, ze przed wjazdem na skrzyzowanie nalezy
    > zasygnalizowac kierunek skretu.
    > Wyjatku dla rond nie czyni.
    >
    > J.

    Nie ma takiego przepisu, ze "przed wjazdem na skrzyzowanie nalezy
    zasygnalizowac kierunek skretu."
    Jest przepis, ze należy sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy
    lub pasa ruchu.

  • 69. Data: 2016-02-15 20:06:35
    Od: "Lucenty" <l...@o...pl>

    > tylko niektóre barany od dawna nie potrafią pojąć, że rondo
    > to skrzyżowanie z wszelkimi tego konsekwencjami
    >
    > Myjk

    tylko niektóre barany od dawna nie potrafią pojąć,
    że są różne skrzyżowania : są takie gdzie jeździ się dookoła placu
    lub wyspy i takie gdzie nie jeździ się dookoła placu lub wyspy.
    Do jazdy dookoła placu lub wyspy służy jezdnia, którą jedziesz prosto,
    czyli dokoła placu lub wyspy, albo skręcasz w prawo gdy chcesz
    zmienić kierunek ruchu.

  • 70. Data: 2016-02-15 20:07:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

> [...]
    >
    > Ze nalezy ?
    > No mam, zmiana kierunku ruchu.
    > Zeby zakret nie zmienial kierunku ruchu, to sie bardzo rzadko zdarza

    i migasz na łukach? ciekawe

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?