  • 11. Data: 2012-05-19 13:06:02
    Temat: Re: RoHS w praktyce
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-05-19 02:50, sundayman pisze:
    > No właśnie miałem zadać pytanie , czym lutujecie. Znaczy z ołowiem, czy
    > bez.
    > Ale przeczytałem wątek i już wiem chyba... :)

    Lutuję Sn60Pb w zastosowaniu motoryzacyjnym.
    W innym zastosowaniu lutowałem bezołowiowo, ale przypominało to
    rozprowadzanie smarka po płytce.
    K.

  • 12. Data: 2012-05-19 14:49:46
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 19/05/2012 10:22, Michoo wrote:

    > TO może robisz sprzęt "z możliwym zastosowaniem w samochodzie" - wtedy
    > się chyba łapiesz na wyjątek?

    A myslisz ze to duzo pomoze? Problemy Toyoty z pedalem gazu wynikaly z
    pokryc RoHS.
    Ja se moge lutowac czym chce, ale co z tego jesli scalak pokryty czysta
    cyna i po 20 latach bedzie wygladac jak jez? Poza tym wez i kup BGA w
    wykonaniu z olowiem...
    Jak sie zaczyna o tym myslec to glowa boli. I podpowiem, ze fakt
    niewygodnego lutowania recznego nie ma tu zadnego znaczenia - sa duzo
    powazniejsze problemy.

    --
    Jerry1111

  • 13. Data: 2012-05-20 13:12:25
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-05-19 02:50, sundayman pisze:
    > No właśnie miałem zadać pytanie , czym lutujecie. Znaczy z ołowiem, czy
    > bez.
    > Ale przeczytałem wątek i już wiem chyba... :)

    A ja jestem amatorem i mam RoHS in a deep respect :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł