  • 1. Data: 2012-05-13 21:29:03
    Temat: AVR i oscylacje na resecie
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Cześć,

    Taka ciekawostka.

    Dziś w dziwny sposób zdechł mi ATtiny45. Zasilanie z akumulatora, kondensator
    470nF na zasilaniu, drugi między resetem a masą, i rezystor 2k2 między resetem
    a vcc. Zasilanie i wszystkie pozostałe linie czyste (sprawdzone).

    Objaw - brak możliwości zaprogramowania po SPI (nie mam programatora HV) - brak
    jakiejkolwiek odpowiedzi na cokolwiek na MISO. Któryś reset spowodował dziwne
    oscylacje na pinie resetu (programator ma wyjście reset OC, więc reset był
    ciągnięty w górę tylko przez 2k2 i rezystor w samym AVR). Oscylacje trwały cały
    czas, także po odłączeniu programatora, do odłączenia zasilania - potem znowu
    trzeba było zrobić parę resetów i wracały.

    http://www.chmurka.net/r/ads00025.png

    Widać że kondensator się ładuje i nagle (gdy procesor wychodzi z resetu?) coś
    go ściąga w dół, procesor wchodzi w reset i przestaje ściągać w dół... ale co
    właściwie mogło się stać? :) Jakieś fusebity źle się ustawiły, blokując SPI i
    reset? Nawet jakby, to soft i tak ustawia na tym pinie pullupa (zawsze tak
    robię). Macie inne pomysły?

    --
    Gof

  • 2. Data: 2012-05-20 03:08:56
    Temat: Re: AVR i oscylacje na resecie
    Od: " MH" <l...@W...gazeta.pl>

    g...@n...invalid (Adam Wysocki) napisał(a):

> [...]
    > reset? Nawet jakby, to soft i tak ustawia na tym pinie pullupa (zawsze tak

    Przebicie na kondziorze przy określonym napięciu?? Spróbuj go wymienić.

    MH