  • 61. Data: 2010-05-17 11:58:59
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Cavallino pisze:

    > To nie chodzi o usprawiedliwienie, wina leży po obu stronach.
    > Chodzi o to, aby nie bredzić czegoś odwrotnego.

    No tak. Bo baba, to pewnie kapelusz - nie moze byc tak ze miszcz jest
    winny a kapelusz wcale.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 62. Data: 2010-05-17 12:00:09
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Wyobraź sobie sytuację:
    > Jedzie sobie przez wioskę kobitka Fiatem z dozwoloną prędkością. Widzi
    > daleko za sobą jakiś samochód, ale wie, że dozwolona prędkość w tym
    obszarze
    > to 50km/h. Wie także, że zmieniając kierunek jazdy na tym skrzyżowaniu to
    > ona ma pierwszeństwo, a jadący za nią samochód musi zwolnić i ustąpić jej
    > pierwszeństwa, ponieważ nie wolno mu wyprzedzać na tym skrzyżowaniu. Wie

    1. jezeli ona jedzie 50km/h a on 160km/h to ona widzi, ze nie ma szansy
    wykonac bezpiecznie manewru. Swiadomosc, ze ma "pierwszenstwo" albo "jest na
    prawie" ma sie nijak do faktycznego bezpieczenstwa.

    Nie dam wiary w to, ze widzac auto zblizajace sie z predkoscia 160km/h przy
    mojej predkosci 50km/h nie widac, ze sie zbliza szybko. Bardzo szybko.

    > także, ze Art. 4. PoRD mówi: Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się
    na
    > drodze mają prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają
    > przepisów ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość
    > odmiennego ich zachowania. Skoro nie zaistniały żadne inne okoliczności

    j/w. Widzi szybko jadace audi to juz jest to sugestia z przepisu ze
    zaistnialy inne okolicznosci

    > ograniczające jej zaufania do tego kierowcy to miała prawo liczyć, że
    > kierowca Audi zwolni przed miejscowością i udzieli jej pierwszeństwa
    > przejazdu przez skrzyżowanie.

    tak na odcinku 50 metrow zwolni z 160km/h do 50km/h

    ale nikt mnie nie zobowiazal to patrzenia na slupy poustawiane tylem do mnie
    albo z boku. Interesuja mnnie tylko znaki ustawione na torze mojej jazdy.

    > A zauważyłeś, że czasami na skrzyżowaniach stoją tylko i wyłącznie
    trójkąty
    > od strony drogi, na której należy ustąpić pierwszeństwa przejazdu, a nie
    ma
    > znaków informujących o poruszaniu się po drodze z pierwszeństwem (rąbów)
    na
    > drodze z pierwszeństwem ?

    i to sa znaki dla tych jadacych na podporzadkowanej aby ustapili
    pierwszenstwa.

    Czesto jest tak, ze na wsi nie widac co jest droga boczna a co podworkiem
    albo trawnikiem/polem.

    > Ale PoRD jednoznaczenie określa zasady poruszania się przez skrzyżowania,
    > jednocześnie dopuszczając istnienie skrzyżowań nieoznakowanych. Kierujący
    > pojazdem winien poruszać się z taka prędkością, aby w porę mógł dostrzec
    > skrzyżowanie, a tym bardziej jechać dużo wolniej skoro wjechał w teren
    > zabudowany.

    ale kolo z audi mogl nie widziec tam skrzyzowania. Jak oznaczenie jest
    kiepskie. Kobieta w fiacie tez widziala to samo oznaczenie. Mogla
    przypuszczac, ze skoro oznaczenie jest kiepskie to ktos moze nie zauwazyzc
    "skrzyzowania"

    > Pozwalam, ale jesteś w błędzie.

    w mojej ocenie rowniez wine ponosi kierowca fiata. Mialem kiedys podobne
    zdarzenie. W kawicach. Jade w sznurku aut za traktorem. Zabieram sie za
    wyprzedzanie. Wyprzedzam jako drugie auto. Do wyprzedzenia bylo z 6 TIRow.
    Nagle okazuje sie, ze jest skrzyzowanie. Traktor jakby nigdy nic skreca w
    lewo. Mi starczas miejsca na wyhamowanie. Temu przedemna juz nie. Policja na
    miejscu okresla wine traktorzysty, ktory przy skrecie w lewo ma obowiazek
    ustapic pierwszenstwa tym, ktory rozpoczal manewr wyprzedzania zanim traktor
    zaczal manewr skretu (zgodnie z zasada kto pierwszy ten na prawie).

    > Bo w przypadku tego wypadku sprawa jest zbyt oczywista. Jest teren
    > zabudowany, jest skrzyżowanie, na którym nie wolno było wyprzedzać.

    ale audi nie widzi skrzyzowania. W terenie zabudowanym wolno wyprzedzac

    > Jednoznacznie kierowca Audi nie zachował należytej ostrożności, nie

    w terenie zabudowanym trzeba ? Daj przepis.

    > ograniczył prędkości, nie udzielił pierwszeństwa kierującej Fiatem,
    pierwszy rozpoczal manewr Mogl oczekiwac, ze kierowca fiata upewni sie (bo
    sam pisze, ze na skrzyzowaniu trzeba zachowac szczegolna ostroznosc), ze
    moze bezpiecznie zmienic kierunek jazdy. Zaklada, ze inni kierowcy beda
    jezdzic zgodnie z przepisami.

    > wyprzedzał na skrzyżowaniu i wymusił pierwszeństwo przejazdu przez
    > skrzyżowanie.

    jak ktos wymusil to kierowca fiata (widac, ze to w fiata uderzeylo audi a
    nie odwrotnie)

    > Naprawde to czy ona sygnalizowała zmianę kierunku jazdy czy też nie, nie
    ma
    > tu najmniejszego znaczenia.

    ma zasadnicze. Jezeli ona pierwsza rozpoczela manewr zmiany kierunku jazdy
    to byla na prawie. Jezeli jednak audi (a tak przypuszczam po obrazeniach i
    oznakowaniuu terenu) to niestety wina fiata,

    Zbyt duza szybkosc moglaby miec jakies znaczenie ale nie decydujace.

    > To, że kierowca nie zauważa terenu zabudowanego i nie zwalnia, nie zauważa

    ale co to ma do rzeczy ? Jakis przepis mowi, ze w terenie zabudowanym trzeba
    zwalaniac ?

    Za to przepis mowi, ze skrecajac w lewo trzeba ustapic pierwszenstwa
    przejazdu, zachowac szczegolna ostroznosc i sygnalizowac manewr.

    nic takiego nie wynika.

    Icek

  • 63. Data: 2010-05-17 12:06:04
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Biadolicie nad tym, że gość zginął przez jakąś "pizdę". On nie zginął
    przez
    > żadną "pizdę", tylko przez nadmierną prędkość. Gdyby jechał tyle ile
    > powinien, to nawet waląc centralnie w bok tego Punto, nie byłoby ofiar
    wśród
    > pasażerów Audi.

    nie przez predkosc tylko przez za szybkie jej wytracanie

    Gdyby babka sygnalizowala jak nalezy, gdyby upewnila sie ze nikt jej nie
    wyprzedza nie byloby tragedii.

    Obawiam sie, ze nawet gdyby audi jechalo 50km/h to do zdarzenia pewnie by
    doszlo tylko w skutkach byloby mnie powazne.

    Dosc czestym przewinieniem kierowcow jest wymuszenie pierwszenstwa
    przejazdu. I tu do kolizji doprowadzilo wymuszenie a do smierci predkosc.

    Icek

  • 64. Data: 2010-05-17 12:06:22
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    wiadomości news:hsr3i1$i6t$1@news.onet.pl...

    > To nie chodzi o usprawiedliwienie, wina leży po obu stronach.
    > Chodzi o to, aby nie bredzić czegoś odwrotnego.

    Mamy do czynienia z trudnym do określenia przypadkiem, po czyjej tak
    naprawdę stronie leżała wina za spowodowanie tego wypadku. Ciężko będzie
    udowodnić, że kierująca Punto nie zauważyła samochodu z tyłu. Równie dobrze
    mogła popatrzyć w lusterko, zobaczyła - o, jest z tyłu jakieś Audi, jedzie
    jej pasem, dała kierunkowskaz, po 3 sekundach zaczęła skręcać. W tym czasie
    Audi zmieniło pas na lewy, a kierowca był tak zaaferowany zapierdalaniem
    przez wioskę, że nie dał sobie poprawki na to, że jakiś samochód może
    wykonywać manewr inny niż jazda prosto. Możliwy przypadek? Oczywiście że
    możliwy.
    Nie możemy natomiast usprawiedliwiać za każdym razem kogoś, kto jedzie po
    prostu brawurowo - on łamie tylko jeden przepis - dopuszczalną prędkość. ALE
    złamanie tylko tego jednego przepisu spowodować może lawinę zdarzeń -
    bohaterem której będzie bezwładnie lecąca 2-tonowa masa.

    Teraz zastanów się nad przypadkiem takim - idzie sobie wzdłuż drogi matka z
    dzieckiem. Jest to np. Twoja żona. Idzie wzdłuż TAKIEJ drogi. Jedzie tą oto
    drogą miszcz 120 km/h. Dziecko na 30 metrów przed samochodem z niewiadomych
    przyczyn wybiega na środek drogi. Miszcz, nie mogąc wyhamować, uderza w
    dziecko, po czym ląduje na drzewie. I też byś gościa usprawiedliwiał?

    Jurand.

  • 65. Data: 2010-05-17 12:07:34
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > cwaniaki co mają takie blachy czują się całkowicie bezkarni i mają w
    > dupie przepisy

    ale nie sa samobojcami ktorzy celowo wbijaja sie w skrecajace fiaty

    Icek

  • 66. Data: 2010-05-17 12:11:56
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Toć przecież odpowiednie służby od dłuższego czasu pozwalają na
    > szerzenie się anarchii na drogach - kontrolowana jest tylko prędkość i
    > weekendowo trzeźwość. Każde inne wykroczenie nie spotyka się z żadną
    > konsekwencją. Zobacz co się dzieje w większych miastach - większość
    > kierujących ma wszystko w d...e - bezczelność i zwykłe chamstwo wygrywa
    > ze wszytskimi przepisami i normami społecznymi.

    i zazwyczaj kontrola predkosci tylko w miejscach gdzie z oczywistych
    wzgledow nie powinno byc 50km/h a wszyscy jada szybciej bo w koncu jak juz
    "jedziemy na akcje" to trzeba zatrzymac dla wynikow troche kierowcow aby
    udowodnic to co jest powszechnie znane czyli, ze kierowcy w dupie maja
    ograniczenia.

    Icek

  • 68. Data: 2010-05-17 12:12:30
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Pan z Audi już nikogo więcej nie zabije swoją jazdą.

    Pani z fiata ma jeszcze kolejna szanse

    Icek

  • 67. Data: 2010-05-17 12:12:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:hsr3i1$i6t$1@news.onet.pl...

    > Mamy do czynienia z trudnym do określenia przypadkiem, po czyjej tak
    > naprawdę stronie leżała wina za spowodowanie tego wypadku.

    Ano.

> [...]

    > ALE złamanie tylko tego jednego przepisu spowodować może lawinę zdarzeń -
    > bohaterem której będzie bezwładnie lecąca 2-tonowa masa.

    Oczywiście.

    > Teraz zastanów się nad przypadkiem takim - idzie sobie wzdłuż drogi matka
    > z dzieckiem. Jest to np. Twoja żona.

    To już przerabialiśmy.
    Retoryka z Misia na mnie nie działa.

  • 69. Data: 2010-05-17 12:14:02
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Tak? A od kiedy to wyprzedzamy na skrzyzowaniu?

    zawsze legalnie gdy nie jest oznaczone i go nie widac.

    Sam fakt, ze tam jest nie oznacza, ze kierowcy pojazdow o tym wiedza

    Sam fakt umieszczenia znaku "ustap pierwszenstwa" nie oznacza, ze
    skrzyzowanie jest prawidlowo oznaczone

    Icek

  • 70. Data: 2010-05-17 12:14:24
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Skomentuję to bardzo krótko "pier.....sz".

    taaaaaa. Ale masz cos konkretnego do napisania ?

    Icek