  • 231. Data: 2019-09-13 17:25:37
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/09/2019 17:18, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Serio ktoś się lansuje w ten sposób? W jaki sposób NC i dyskietki mają
    > coś dodawać do lansu?

    Pytaj redaktora.

    > Nie mam pojęcia dlaczego ten NC tak Ci przeszkadza.

    On mi w ogóle nie przeszkadza. Przez dobre 10 lat był na końcu
    autoexec.bat a dzisiaj mc to pierwsze co wpisuje w terminalu.

  • 232. Data: 2019-09-13 17:49:49
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 13/09/2019 16:15, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Queequeg"  napisał w wiadomości grup
    ust.no1...

    https://js-dos.com/

  • 233. Data: 2019-09-13 18:08:30
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Fri, 13 Sep 2019 17:04:30 +0200, heby pisze:
    > "wczesne software DOSa"
    > Oczywiście już przysypiałem. Forth a nie Fortran.

    O! Forth! Ciekawy język. W latach 90. propagatorem tego języka na Atari
    był Roland Pantoła. Jego autorstwa był kurs Fortha na łamach Tajemnic
    Atari. Popełnił też w nim kilka gier, które uwielbiałem (A.D. 2044,
    Klątwa, Władcy ciemności). Można więc powiedzieć, że Forth na małym
    Atari był nawet wykorzystywany komercyjnie.

    Zabawne, jakie szczegóły pamięta się po tylu latach!

    k.

  • 234. Data: 2019-09-13 18:11:49
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A jak zrobiles wtyczke ?
    > Bo to byl glowny problem ...

    zapomniałem napisać :
    Ojciec u siebie w fabryce zrobił mi taki "pręt" z jakiegoś tworzywa
    sztucznego , który miał przekrój tego trapeza (pewnie sfrezował boki
    odpowiednio) - podałem mu wymiary oczywiście.

    Z tego odcinałem odcinek odpowiedniej długości (chyba ze 3cm), wierciłem
    otworki na piny.

    A piny wyciągałem ze złącz krawędziowych od zdemontowanego komputera
    ODRA :) Takie długie, ze złoconymi stykami sprężystymi. I potem od tyłu
    te piny zaklejałem distalem, dolutowywałem kabelki i gitara.

    No masakra jakaś - że to w ogóle działało, to się dziś dziwię...

  • 235. Data: 2019-09-13 18:12:01
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Ca?e szcz?scie jeste?my w branchu tego w?tku w kt?rym od jaki? 200
    > post?w rozmawiamy na temat tego jak to widzia?y nastolatki. Ciesze si?
    > ?e uda?o si? to wyja?ni?, a jesli potrzebujesz pogada? o wy?szo?ci
    > czego? nad czym? to s? inne branche tego w?tku.

    Wiesz, zaczeles strzlac ogolnymi stwierdzeniani w stylu '386 byl
    do bani'. Nie dziw sie ze ci ludzie napisali ze to bzdura.
    Trzeba bylo _jasno_ napisac ze chodzi o bardzo szczegolny
    kontekst. No i szczerze mowiac sporo mieszasz, raz porownujesz
    PC do Spectrum, z chwile do Amigi. Ja znam ZX 81 i mialem
    Spectrum, potem przesiadlem sie na PC-ty. Gier na PC nie
    znam, ale np. do programowania XT 8MHz, 640 kB RAM, dwie stacje
    dysketek (minimalna w miare sensowna konfiguracja w 1989)
    to byl duzy postep w stosunku do Spectrum. 8-bitowe Atari
    _moze_ bylo lepsze od Spectrum, ale po kontakcie z PC nie
    widzialem zadnego sensu zeby to probowac. Amigi czy Atari ST
    nie uzywalem, ale wierzac fanom to chyba byla spora roznica
    w stosunku do 8-bitowcow.

    Wracajac do tematu: ja rozumiem ze w 1991 roku byles
    nastolatkiem. Ale dzis chyba rozumiez ze to co
    widzial w 1991 roku nastolatek to byl maly fragment
    rzeczywistosci. Na tyle maly ze calosc daje moco
    rozniacy sie obrazek.

    --
    Waldek Hebisch

  • 236. Data: 2019-09-13 18:15:59
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Fri, 13 Sep 2019 17:25:37 +0200, heby pisze:
    > Pytaj redaktora.
    > On mi w ogóle nie przeszkadza. Przez dobre 10 lat był na końcu
    > autoexec.bat

    A ja pamiętam, że bardzo często spotykałem się z tym, że NC był na końcu
    autoexec.bat i komputerki startowały właśnie z nim. Może w takiej
    konfiguracji tkwi tajemnica pana z telewizji? :)

    > a dzisiaj mc to pierwsze co wpisuje w terminalu.

    Od momentu migracji z systemów MS (jeszcze w poprzednim stuleciu) jakoś
    ani razu nie czułem potrzeby używania narzędzi
    notronokomanderopodobnych. Ale oczywiście DGCC.

    k.

  • 237. Data: 2019-09-13 18:28:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/09/2019 18:12, a...@m...uni.wroc.pl wrote:
    > Wiesz, zaczeles strzlac ogolnymi stwierdzeniani w stylu '386 byl
    > do bani'. Nie dziw sie ze ci ludzie napisali ze to bzdura.
    > Trzeba bylo _jasno_ napisac ze chodzi o bardzo szczegolny
    > kontekst.

    Nie, wystarczy czytać dyskusję zamiast okazywać szacunek dyskutantom
    strzelając pianą w cytaty bez kontekstu.

    > No i szczerze mowiac sporo mieszasz, raz porownujesz
    > PC do Spectrum, z chwile do Amigi.

    Bo dokładnie to robiły nastolatki. To wszystko zmieszane razem w jednym
    miejscu, podlegające ciągłej ocenie, wypływające na samoocenę, zazdrość,
    krytykę. I w tym wszystkim zdolni ludzie bez komputerów i przygłupy z
    bilionem gier na Amigę. Wszystko tam było i każdy oceniał.

    > Wracajac do tematu: ja rozumiem ze w 1991 roku byles
    > nastolatkiem. Ale dzis chyba rozumiez ze to co
    > widzial w 1991 roku nastolatek to byl maly fragment
    > rzeczywistosci.

    I o tym fragmencie dyskutujemy, bo całość tego bancha wyrosła z
    narzekania że w konkursie dla nastolatków do wygrania był Atari gdzie w
    '91 roku to właśnie było u każdego sąsiada w tym wieku.

    > Na tyle maly ze calosc daje moco
    > rozniacy sie obrazek.

    Zgadza się i nie dyskutuje o tym co było na uczelniach czy firmach. Mimo
    że też wiem co było całkiem z pierwszej ręki.

    Narzekanie że mam chodzić z tabliczką "bo mi chodzi o to że" jest
    głupie. Po to sa cytaty i dyskusja w drzewu aby mieć pojęcie o
    kontekście wypowiedzi. Inaczej skończymy jak tępe forum gdzie każdy
    cytuje milion linijek wyżej w celu wyjaśnienia o co mu chodzi, za każdym
    razem.

  • 238. Data: 2019-09-13 18:33:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup

    >I o tym fragmencie dyskutujemy, bo całość tego bancha wyrosła z
    >narzekania że w konkursie dla nastolatków do wygrania był Atari gdzie
    >w '91 roku to właśnie było u każdego sąsiada w tym wieku.

    Ciagle nie napisales co to za konkurs i dla jakich dzieci ... ale
    jesli bylo o kazdego sasiada, to moze i zdobywca nagrody juz takie
    mial :-P

    A my tylko o tym ze atarynka w 91 ... raczej mierna nagroda :-)

    J.

  • 239. Data: 2019-09-13 18:36:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/09/2019 18:08, Krzysztof Gajdemski wrote:
    > Zabawne, jakie szczegóły pamięta się po tylu latach!

    Na przykład taki że człowiek pisał na Atari *prawie* w Algolu:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Action!_(programming_l
    anguage)

    Wielu ludzi nie docenia że jednak to głupie Atari coś tam jednak w
    poważnej edukacji miało do zaoferowania.

  • 240. Data: 2019-09-13 18:37:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]

    >tyłu te piny zaklejałem distalem, dolutowywałem kabelki i gitara.

    >No masakra jakaś - że to w ogóle działało, to się dziś dziwię...

    Te piny (a w zasadzie to nie piny, bo zenskie to i piny w nie
    wchodzily) to sam uzywalem,
    ale luzem - nie chcialo mi sie rzezbic :-)

    J.