  • 51. Data: 2010-06-15 20:26:31
    Temat: Re: Kierunkowy bez zera
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl>

    > Otóż to - zapomniałem o powyższym, a to w sumie jest najważniejsze. Po
    > likwidacji zera z każdego telefonu w .pl dzwonimy na nry 9-cyfrowe tak
    > samo (z opcjonalnym +48 lub 0048 z komórek GSM/UMTS - nie wiem jak jest z
    > tym +48 ze Sferii i stacjonarnych na GSM).

    No to nie tak samo. Tak samo to by było z krajowym prefiksem. Postępem
    byłoby gdyby krajowy nie był krajowym znaczy można było przenosić numer
    między krajami.

  • 52. Data: 2010-06-15 21:36:20
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 15 Cze, 22:20, "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid> wrote:
    > Użytkownik "wiwany" <w...@g...pl>

    > O wzroście pojemności użytecznej numeracji bez wydłużenia numeru
    > krajowego nie wspominając.
    > --
    > A co, przybyło telefonów stacjonarnych ???

    Per saldo w skali kraju nie przybyło, ale rosły potrzeby na całe
    zakresy dla instytucji i korporacji. W przypadku SN Warszawa zwłaszcza
    numeracja dotychczasowa była na wyczerpaniu. Świadczy o tym choćby
    przyznawanie obecnie zakresów ABS= 229. Jakby nie było domknięcie
    Planu Numeracji zwiększyło pojemność numeracji strefowej o 3/7 z
    grubsza licząc.

  • 53. Data: 2010-06-15 21:58:05
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-06-15 22:17, niusy.pl pisze:

    > Nie. To, że nie trzeba się zastanawiać, czym ten numer uzupełnić, albo
    > jak go wybrać :-)
    > --
    > Jakoś nie musiałem zastanawiać się dopóki nie zaczęto wprowadzać i
    > usuwać tych zer.

    Aha, na pewno. Byłeś sobie w Pcimiu Górnym i widzisz napis "HOTEL tel.
    5678900". I jak dzwoniłeś sobie do niego z komórki?
    No chyba, że np. nie wysuwasz nosa poza Warszawę, ale wtedy to i komórka
    Ci niepotrzebna.

  • 54. Data: 2010-06-15 22:05:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

> [...]
    > 5678900". I jak dzwoniłeś sobie do niego z komórki?
    > No chyba, że np. nie wysuwasz nosa poza Warszawę, ale wtedy to i komórka

    Raczej 2749185 -- tam jest chyba tylko jeden hotel (a właściwie motel).

    --
    Jarek

  • 55. Data: 2010-06-15 22:24:03
    Temat: Reszta świataa satelitarne było Re: Kierunkowy bez zera
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > W tipe max to jest chyba 7,63,

    Zgadza się, ale tak BTW to 7,63 nie jest akurat traktowane jako "reszta
    świata". Co prawda niegdyś "reszta świata" miała też stawkę 7,63 ale w
    aktualnie sprzedawanych planach taryfowych (za wyjątkiem domowych ISDN)
    "reszta świata" to 3,60, 3,99 lub 4,22.

    A co do satelitarnych, to "każden jeden" plan taryfowy wymieniony w
    CUTownym pliku
    http://www.tp.pl/b/binaries/PL/358456/CUT_1_kwiecien
    _2010_r_367059277.pdf ma
    pod koniec taką tabelkę.

    Tabela 5 (numer może być inny).
    Opłaty za połączenia telefoniczne do systemów komórkowej telefonii
    satelitarnej
    Opłata za minutę połączenia
    Rodzaj usługi

    Numer kierunkowy Opłata podst.[zł] Kwota VAT [zł]
    Opłata końcowa [zł]
    1 2 3 4 5
    Połączenie z Abonentem systemu komórkowej telefonii satelitarnej
    Irydium - 0~088167
    MCP - Mobile Communication Partner - 0~088232
    Thuraya Mobile - 0~088216
    6,25 1,38 7,63

    Co ciekawe ta stawka na satelitarne obowiązuje również w socjalnym,
    podczas gdy strefa 6 to 8,44 a "reszta świata" 15,25 (=2*7,63 z
    dokładnością do VATu) :-).

    Natomiast satelitarne niejawnie wchodzą w "resztę świata" zwaną "inne
    kierunki" w Orange. Rok temu zadzwoniłem z POPa na pocztę głosową
    Thuraya i połączyło a na bilingu online wyglądało to tak :-):
    http://i44.tinypic.com/r7vw9g.jpg
    Poza strefowymi cennikami roamingowymi nie znalazłem nigdzie, że z
    Oranga da się zadzwonić na telefon satelitarny i ile to może kosztować.

    > ale u niektórych wysokorozwiniętych
    > rzeczywiście są ceny rzędu 40-50 peelenów.

    Nie wiem co znaczy "wysokorozwiniętych" w tym kontekście, ale taką
    taniochą to mi nie zaimponujesz :-). W mojej wsi działa sobie taki oto
    operator, co za połączenia z sieciami satelitarnymi (jeśli to oznaczają
    skróty 1SAT oraz 2SAT) liczy sobie drobne 57,50 netto z taktowaniem
    minutowym :-P.

    Przemek

  • 56. Data: 2010-06-15 22:37:20
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik niusy.pl napisał:

    > Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl>

    > No to nie tak samo.
    Czy rozumiesz, co znaczy słowo "opcjonalny"?
    A jeżeli nie masz zamiaru roamować, to 9-cyfrowy numer z komórki był
    "dobry" "od zawsze". Teraz po prostu do tego schematu wybierania została
    dostosowana mniejszość telefonów w .pl tzn. stacjonarne :-).

    > Tak samo to by było z krajowym prefiksem. Postępem
    > byłoby gdyby krajowy nie był krajowym znaczy można było przenosić numer
    > między krajami.
    He he, nie można póki co przenosić nawet pomiędzy starymi województwami :-).

    Przemek

  • 57. Data: 2010-06-15 22:49:01
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik niusy.pl napisał:

    > Użytkownik "wiwany" <w...@g...pl>
    >

    > Nie. To, że nie trzeba się zastanawiać, czym ten numer uzupełnić, albo
    > jak go wybrać :-)
    > --
    > Jakoś nie musiałem zastanawiać się dopóki nie zaczęto wprowadzać i
    > usuwać tych zer. Podejrzewam, że zawsze można było kręcić międzynarodowy
    > tylko jakoś nikt tego nie robił. Teraz wpisuję te międzynarodowe w
    > komórkę, ale stacjonarny to ... ja bym najchętniej dzwonił po 3-cyfrowym
    > numerze domu co oczywiście jest lokalnym uwarunkowaniem, ale .. no tego
> [...]

    Ty nie musiałeś się zastanawiać, ale to zero bądź jego brak było
    naprawdę upierdliwe dla ludzi nie siedzących w temacie.

    Przykłady:

    1. W 2005 jeszcze przed wprowadzeniem "zero-kierunkowy" w strefowych,
    kolega mojego teścia zrezygnował ze stacjonarki na rzecz Samych Swoich
    (co wówczas było całkiem sensownym wyborem). Podał teściowi numer
    887-abc-def. Teść dzwonił do niego na tenże numer i dodzwaniał sie (SN
    81) na stacjonarny do Puław.

    2. Na początku 2006 moja małżonka posiadająca Heyah przejęła się
    kampanią "zero-kierunkowy" i, dzwoniąc na numer stacjonarny niewpisany
    do książki, wykręciła 081, po czym mocno się zdziwiła z powodu NMTN.

    Teraz problemy takie jak w/w się skończyły.

    Przemek

  • 58. Data: 2010-06-15 23:37:02
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    > Aha, na pewno. Byłeś sobie w Pcimiu Górnym i widzisz napis "HOTEL tel.
    > 5678900". I jak dzwoniłeś sobie do niego z komórki?
    Pytał miejscowego :-). Ja też kiedyś byłem takim miejscowym. Coś około
    1998 czy 1999 stałem sobie na lubelskim przystanku położonym przy Al.
    Kraśnickiej (DK 19), aż tu nagle zatrzymał się koło mnie facet w
    samochodzie z rejestracją spoza SN 81, wyciągnął cegłę NMT i spytał
    "Jaki jest tu kierunkowy, znaczy do Lublina?".

    > No chyba, że np. nie wysuwasz nosa poza Warszawę, ale wtedy to i komórka
    > Ci niepotrzebna.
    Niusy.pl raczej nie mieszka w Warszawie ani chyba w ogóle w mieście. W
    innym poście napisał wszak "ja bym najchętniej dzwonił po 3-cyfrowym

  • 59. Data: 2010-06-16 06:54:07
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

    > Aha, na pewno. Byłeś sobie w Pcimiu Górnym i widzisz napis "HOTEL tel.
    > 5678900". I jak dzwoniłeś sobie do niego z komórki?

    Zaskakująco wiele numerow jest tak podawanych do dziś. A 'kierunkowy
    w nawiasie' to nawet TVP ma na stronie.

    MJ

  • 60. Data: 2010-06-16 19:52:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Jun 2010 00:49:01 +0200, Przemysław Kowalik wrote:
    >Ty nie musiałeś się zastanawiać, ale to zero bądź jego brak było
    >naprawdę upierdliwe dla ludzi nie siedzących w temacie.
    >Przykłady:

    O, to akurat drobiazgi, z ktorych wszyscy sobie zdawali sprawe.

    Gorzej z wytlumaczeniem obcokrajowcowi zasad rzadzacych w kraju.

    Siedze sobie raz w Niemczech, tak przekladajac na nasze np w hotelu w
    Pruszkowie i chce zadzwonic do Wolomina.
    Ile zer i jaki numer wykrecic ?

    No ale to mi sie zdarzylo raz i wiecej nie bedzie - teraz zadzwonie z
    komorki. Za to palec mi odpada co tydzien :-)

    J.