  • 11. Data: 2010-05-06 10:24:13
    Temat: Re: Renault Grand Scenic - pomoc w zakupie
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    news:t9q4u5l3uq09atumii3e4742ivk795995b@4ax.com...

    > Bo rodak nie sprzedaje dwuletniego samochodu, chyba ze to firmowka, na
    > ktorej nabil juz prawie 200k ?
    >
    > Czy wy naprawde uwazacie ze kazdy posiadacz samochodu nic innego nie
    > robi, tylko jezdzi nim 50kkm rocznie. 150km dzien w dzien, bez przerwy
    > na swieta itp ..

    Pełna zgoda, jednak fakty są takie, że większość 2 -4 letnich Grand Sceniców
    na otomoto czy innym alledrogo jest nie od "rodaka" ale właśnie od tego
    Francuza czy Belga który tłucze te 60 - 70k km rocznie.
    Ja zauważyłem tylko fakt, że kierowanie sie przebiegiem przy kupnie 4 - 5
    latka ("od pierwszego właściciela w polsce") jest mocno ryzykowne.

    Pzdr
    TG

  • 12. Data: 2010-05-06 10:33:44
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    Adam Kowalski pisze:
> [...]
    > jazdy, szczególnie na długich dystansach. Inne modele, np. VW Touran,
    > Toyota Verso raczej nie biorę pod uwagę, bo przekraczają budżet (a żona
    > uparła się, aby auto nie było starsze niż z 2004). Ważne, aby to była
    > wersja 7-osobowa (z dwóch dodatkowych siedzeń będziemy korzystać
    > okazjonalnie). Autem chciałbym pojeździć co najmniej 5-8 lat,
    > przewidywane roczne przebiegi to 15-20kkm.
    >
    > Jaki silnik? Skłaniam się aby to był diesel, ale nie wykluczam benzyny,
    > bo diesla trochę się boję (może bezpodstawnie). Czy diesel 1500cm3 101
    52
    > Czy nie za słaby na to auto? Ewentualnie jaki inny?
    >
    > Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie? Oczytałem się na forach o
    > Scenicu i jedni chwalą, inni psy wieszają... Tak więc wiem, że na razie
    > niewiele wiem. Opinie o tym aucie jak najbardziej wskazane.

    witam
    nie wiem czy w sceniku występował silnik 2.2 dci ale jeśli tak to z
    daleka od tego silnika - osobiście znam dwa przypadki gdzie po 100 tys
    km odmówił posłuszeństwa tak ze skończyło się na wymianie całego
    silnika. Raz ASO odmówiło wymiany a raz uznało częściowo tzn za
    robociznę nic nie wzięli.
    pozdrawiam
    marcin

  • 13. Data: 2010-05-06 11:25:22
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Kowalski" <x...@y...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 7-osobowa (z dwóch dodatkowych siedzeń będziemy korzystać okazjonalnie).
    > Autem chciałbym pojeździć co najmniej 5-8 lat, przewidywane roczne

    Przede wszystkim - wytłumacz mi, co to jest za kryterium wyboru "żona uparła
    się, aby auto było nie starsze niż z 2004" przy tak ograniczonym budżecie?
    Niech żona dołoży z 5000 PLN i wtedy kupicie sobie takiego Scenica z 2004
    roku w dobrym stanie.

    ZAPOMNIJ o Grand Scenicu z tych roczników w tym budżecie. Chyba, że chcesz
    potem pompować w swój samochód kasę z siłą wodospadu.

    Jurand.

  • 14. Data: 2010-05-06 12:55:23
    Od: "Adam Kowalski" <x...@y...pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Przede wszystkim - wytłumacz mi, co to jest za kryterium wyboru "żona
    > uparła się, aby auto było nie starsze niż z 2004" przy tak ograniczonym
    > budżecie?

    A co ja mogę? Uparła się i już :) Wytłumacz kobiecie :)

    > Niech żona dołoży z 5000 PLN i wtedy kupicie sobie takiego Scenica z 2004
    > roku w dobrym stanie.

    Chyba z mojej kieszeni weźmie i dołoży :)

    > ZAPOMNIJ o Grand Scenicu z tych roczników w tym budżecie. Chyba, że chcesz
    > potem pompować w swój samochód kasę z siłą wodospadu.

    Jam laik jeśli chodzi o kupowanie samochodów. Widzę jednak mnóstwo ofert w
    internecie z roczników 2004-2005 w cenie nie przekraczającej 25kzł. Czy ktoś
    kto często kupuje/sprzedaje auta mógłby mi teraz i tutaj napisać, że z
    własnego doświadczenia wynosi, że większość tych aut to trupy niewarte
    uwagi?

    Na przykład:
    http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C126527
    46
    http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C129907
    45
    http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C127474
    35
    http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C118466
    25

  • 15. Data: 2010-05-06 12:57:41
    Od: "Adam Kowalski" <x...@y...pl>

    Użytkownik "Iglo" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Mało kasy na _porządnego_ Scenica z tych lat IMO. Choć przyznam się ,ze
    > rozglądałem się za scenikami jakieś 10 miesięcy temu. Trzymam kciuki żeby
    > się udało. Koniecznie trzep auto w ASO.

    Ile kosztuje sprawdzenie historii auta w ASO?

  • 16. Data: 2010-05-06 13:00:08
    Od: "Adam Kowalski" <x...@y...pl>

    Użytkownik "AwD" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    >Raczej mało realne, przy 25k masz szansę ew. na 2003r.
    >No chyba, że chcesz "nówkę sztukę" z Niemiec...

    W ostateczności dołożę ze 2kzł. Sądzisz aby nie kupować auta sprowadzonego z
    Niemiec? Dlaczego?

  • 17. Data: 2010-05-06 13:20:42
    Od: Jacek <j...@w...pl>

    Adam Kowalski pisze:

    > Ile kosztuje sprawdzenie historii auta w ASO?

    NIe wiem jak w Aso, ale tzw. przegląd przedzakupowy w warsztacie z sieci
    q-service kosztuje 200 zł, tzw. pełna opcja, od historii pojazdu przez
    lakier, mechanikę i podpięcie pod komputer.

    --
    Jacek

  • 18. Data: 2010-05-06 13:59:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 May 2010 12:55:23 +0200, Adam Kowalski wrote:
> [...]
    >kto często kupuje/sprzedaje auta mógłby mi teraz i tutaj napisać, że z
    >własnego doświadczenia wynosi, że większość tych aut to trupy niewarte

    Tak po fotkach to sie nie da.

    >http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12652
    746

    no coz, mozliwy czarny scenariusz: auto 2004 w kraju od 2007.
    Sprowadzone z niemiec [zalozmy]. W niemczech za diesla placi sie
    znacznie wyszszy podatek drogowy, wiec kupuje ten kto duzo jezdzi.
    Znaczy sie firmowka z 200kkm na liczniku i sprzedali Polakowi.
    Teraz auto ma 300kkm, zaczyna sie psuc, wiec madry wlasciciel
    sprzedaje :-)

    Oczywiscie moglo byc odwrotnie - glupi Niemiec kupil diesla
    bo sa "dobre i malo pala", pojezdzil 3 lata, lekko stuknal,
    Polak kupil i wyklepal. byl 3 lata zadowolony, ale jest z gatunku tych
    co to nie jezdza autami starszymi niz 5 lat ..

    J.

  • 19. Data: 2010-05-06 14:27:15
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Adam Kowalski pisze:

    > http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C127474
    35

    Ja nie handluję, ale na podstawie tego ogłoszenia nasuwa mi się tak:

    Sześcioletni van diesel sprowadzony z Niemiec z przebiegiem poniżej 100
    tyś km - śmierdzi.
    Lokalizacja: Pleszew - znane jest powiedzenie "metaloplastycy spod Pleszewa"
    Treść ogłoszenia: "kierownica wielofunkcyjna" (na zdjęciu zwykła, z
    funkcjami skręcania, jazdy na wprost i odpalania poduszki), "blokada
    dyferencjału" - może ja się nie znam, ale wątpię, "dla
    niepełnosprawnych" - manualna skrzynia, żadnych urządzeń pomocniczych...
    Kierownica i gałka biegów wyślizgana...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 20. Data: 2010-05-06 14:43:11
    Od: AwD <a...@g...pl>

    On 6 Maj, 13:00, "Adam Kowalski" <x...@y...pl> wrote:
> [...]
    k19g2000yqm.googlegroups.com...

    > W ostateczności dołożę ze 2kzł. Sądzisz aby nie kupować auta sprowadzonego z

    Bo z Niemiec na handel przywozi się złom. No, chyba że Ci się chce
    samemu pojechac, to ok.

    Zobacz ile kosztują takie auta w Niemczech - oczywiście od pierwszego
    właściciela, a nie handlarza - 2004r. to od 6.5 - 7 tyś. euro. Dolicz
    koszty sprowadzenia, opłaty, rejestrację, zarobek handlarza itd -
    realnie wyjdzie Ci ponad 8k za dobry egzemplarz. Czyli ponad 32 tyś.
    pln, a Ty masz 25....