  • 1. Data: 2011-04-06 18:29:56
    Temat: Remapowanie uszkodzonych sektorów dysku
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    Czy ktoś mógłby mi powiedzieć w jaki sposób można remapować uszkodzone
    sektory dysk. (Win 7HP)
    Pozdrawiam
    Janusz

  • 2. Data: 2011-04-06 19:25:52
    Temat: Re: Remapowanie uszkodzonych sektorów dysku
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-06 20:29, Janusz pisze:
    > Czy ktoś mógłby mi powiedzieć w jaki sposób można remapować uszkodzone
    > sektory dysk. (Win 7HP)
    > Pozdrawiam
    > Janusz

    Remapowało się w czasach dysków MFM ;)

    Teraz SMART robi to sam.
    Natomiast, jeśli SMART pod ID 05 i C5 pokazuje jakieś wartości, to
    lepiej czym prędzej przenieś dane na nowy nośnik, gdyż uszkodzenia
    mechaniczne często rosną w porządku geometrycznym.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 3. Data: 2011-04-07 05:29:18
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 06-04-2011 21:25, Adam rzecze:

    > Remapowało się w czasach dysków MFM ;)
    >
    > Teraz SMART robi to sam.

    Dysk owszem, sam remapuje, ale S.M.A.R.T,
    (jak sama nazwa wskazuje) nie jest od tego :-)

    A jak już brakło zapasowych sektorów i widać je
    "pod systemem operacyjnym" to naprawdę nie jest dobrze.

    Można jeszcze założyć nieużywaną partycję
    wokół padłych sektorów i trzymać na dysku rzeczy
    nieistotne...

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 4. Data: 2011-04-07 19:44:48
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" napisał w wiadomości grup

[...]

    CrystalDiskInfo, w polu oznaczonym C5 zabarwił się na żółto z informacją o
    remapowaniu niestabilnych sektorów.
    Stąd też było moje pytanie. Przeskanowałem powierzchnię dysku i jeden
    element (95MB) z dysku 250GB zabarwił się na czerwono, jako uszkodzony. Mam
    obraz systemu na zewnętrznych dyskach i myślę, że z powodu tego jednego
    błędu nie ma co wpadać w panikę?... a może się mylę?
    Pozdrawiam
    Janusz

  • 5. Data: 2011-04-07 20:48:14
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 7 Apr 2011 21:44:48 +0200
    doszła do mnie wiadomość <inl479$s43$1@news.onet.pl>
    od "Janusz" <j...@o...pl> :

    >CrystalDiskInfo, w polu oznaczonym C5 zabarwił się na żółto z informacją o
    >remapowaniu niestabilnych sektorów.

    Jeśli te sektory długo wiszą w C5, może to oznaczać kłopoty z dyskiem.
    Można wymusić reallokację za pomocą MHDD czy Victoria.

> [...]
    >obraz systemu na zewnętrznych dyskach i myślę, że z powodu tego jednego
    >błędu nie ma co wpadać w panikę?... a może się mylę?

    To może(ale nie musi) być początek degradacji nośnika, sprawdzaj
    regularnie SMART.

  • 6. Data: 2011-04-08 06:38:16
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.04.2011 21:44, Janusz pisze:

    cytuj po ludzku....

  • 7. Data: 2011-04-08 07:23:18
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup

    W dniu 07.04.2011 21:44, Janusz pisze:

    cytuj po ludzku....
    *******************
    Przestań bredzić! Masz coś konkretnego do powiedzenia, czy tylko chcesz
    zaistnieć?
    Janusz

  • 8. Data: 2011-04-08 08:06:03
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 08-04-2011 09:23, Janusz rzecze:

    > Przestań bredzić! Masz coś konkretnego do powiedzenia, czy tylko chcesz
    > zaistnieć?

    Ale naprawdę cytujesz jak debil.

    BTW:
    http://rtfm.killfile.pl/#lajza

    PW.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 9. Data: 2011-04-08 08:23:28
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <d...@c...invalid> napisał w
    wiadomości news:inmflb$mbd$1@news.onet.pl...
    >W dniu 08-04-2011 09:23, Janusz rzecze:

    > Ale naprawdę cytujesz jak debil.

    Bo używa najnowszego badziewia z Microsoftu zwanego "...Live Mail...".

    --
    marfi

  • 10. Data: 2011-04-08 10:18:52
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" napisał w wiadomości grup

    W dniu 08-04-2011 09:23, Janusz rzecze:

    > Przestań bredzić! Masz coś konkretnego do powiedzenia, czy tylko chcesz
> [...]

    Nie chce mi się palancie z tobą dyskutować:(