  • 11. Data: 2013-07-05 14:23:00
    Temat: Re: Rejestrator trasy - Z GPS czy bez?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "anacron" napisał w
    W dniu 05.07.2013 09:02, ToMasz pisze:
    >Nie może. W sensie ta z GPS. Każdorazowo powoływac trzeba biegłego,
    >który wylicza realna prędkość z zapisu wideo (czas pokonania zadanej
    >odległości pomiędzy dwoma obiektami terenowymi - zazwyczaj słupkami
    >kilometrowymi przy drodze). TO czy VR ma GPS czy nie ma w Polskim
    >sądzie
    >żadnego znaczenia.

    A jakis przepis na to jest ?

    Bo mi sie wydaje ze u nas sad ma swobode oceny dowodow,
    jak obwiniony czy ktos inny wyswietli film, gdzie bedzie widac
    sytuacje,
    predkosc wyraznie cyferkami podana, to moze uznac ze wystarczy i
    biegly mu jest niepotrzebny.
    A jak cyferki beda skakac bo sygnal slaby to moze oddac bieglemu, albo
    sam uznac ze niewiarygodne.

    Albo stwierdzic ze film sie nie liczy, bo obwiniony moze klamac, a
    funkcjonariusz nie moze i ma atest z GUM na swoj radar :-)
    A ty nawet nie mozesz przedstawic deklaracji producenta ze gps w
    kamerze ma +/-5% dokladnosci :-)

    J.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 12. Data: 2013-07-05 15:20:37
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "hisjusz" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Pisali już nie raz ani nie dwa że liczenie prędkości na podstawie
    > słupków jest o kant dupy rozbić. Ci co są odpowiedzialni za stawianie
    > słupków stawiają je na "oko" albo jak im się podoba.

    Z jaką dokładnością? Znając jej wartość można policzyć odchylenie wartości
    rzeczywistej (widełki)
    Nawet najbardziej homologowany radar też nie mierzy z dokładnością do 0.001%.

  • 13. Data: 2013-07-05 15:22:31
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

> [...]
    > funkcjonariusz nie moze i ma atest z GUM na swoj radar :-)
    > A ty nawet nie mozesz przedstawic deklaracji producenta ze gps w

    Ba, zapis gsm można spreparować chyba, że jest wpleciony w strumień wideo.

  • 14. Data: 2013-07-05 18:04:57
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-07-05 08:18, WW pisze:
    > Tak się zastanawiam, do czego potrzebny GPS w rejestratorze trasy?
    > Czy poza tą dziecinną rozrywką są jakieś zalety posiadania rejestratora
    > z GPS?
    > Cena nie jest tu argumentem.
    Powód dodawania odbiornika GPS jest prosty - klient często chce mieć
    (albo jest to jakimś standardem) by na obrazie była nałożona aktualna
    data/czas, a wkładanie "zegara czasu rzeczywistego" z osobną bateryjką,
    dodawanie jakiegoś sposobu jego poprawnego ustawiania (ekran, guziczki?)
    to trochę niewygodne, a za parę $ wrzuci się GPS, i czas się
    zsynchronizuje sam.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 15. Data: 2013-07-05 18:28:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Koval" napisał w wiadomości
    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał

    >Ba, zapis gsm można spreparować chyba, że jest wpleciony w strumień
    >wideo.

    Ba, po spreparowaniu mozna wplesc ponownie.
    Albo spreparowac strumien video.

    Sa co prawda rejestratory, ktore kod kontrolny zliczaja i mozna
    okreslic czy plik byl zmieniany ... ale to tez jest ryzyko
    spreparowania :-)

    J.

  • 16. Data: 2013-07-05 19:20:56
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2013-07-05 10:16, Myjk pisze:
    > Fri, 05 Jul 2013 08:18:14 +0200, WW

    > Czemu ograniczasz do prowadzącego? Może właściciel auta chciałby wiedzieć
    > gdzie jego auto jeździło i z jaką prędkością (bez liczenia słupków w każdym
    > miejscu w którym chciałby poznać prędkość)?

    Bo to ja jestem właścicielem :-)

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P