  • Data: 2010-07-31 07:56:42
    Temat: Rejestracja motocykla jako zabytek
    Od: amos <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie,
    zakwitla mi w glowie mysl, aby zarejestrowac moja CZ350 z '84 jako
    zabytek. Mysle, ze wymagania juz spelnia.

    Pojazd zabytkowy powinien:
    * mieć co najmniej 25 lat,
    * być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
    * posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym
    główne podzespoły).

    Przede wszystkim chcialem sie dowiedziec, czy w ogole ma sens brnac
    przez wszystkie procedury.
    Skladke place raptem 52 zl/rocznie, przeglady jako, ze nia nie jezdze
    przestalem robic kilka lat temu, choc zamierzam go zrobic.

    Lekko sie zniechecilem czytajac to:
    (zaczerpniete z http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/rejestracja_p
    ojazdu_zabytkowego-a_3045.htm)

    JAK WYGLĄDA PROCEDURA?
    Zanim pojazd zaliczony zostanie do pojazdów zabytkowych i otrzyma
    żółte tablice rejestracyjne, jego właściciel musi przejść przez dość
    długą i kosztowną procedurę. Składa się ona z trzech podstawowych
    etapów.

    Etap 1.: Wpis do rejestru zabytków
    Etap 2.: Kontrola i dopuszczenie do ruchu
    Etap 3.: Rejestracja w wydziale komunikacji

    Sprzet jest zarejestrowany, sprawny, wiec z pkt 2 i 3 nie powinno byc
    klopotu. Martwi mnie jednynie pkt1.

    Czy macie jakies doswiadczenia praktyczne w temacie?

    --
    zdrowka
    amos