  • 1. Data: 2010-07-31 07:56:42
    Temat: Rejestracja motocykla jako zabytek
    Od: amos <g...@g...com>

    Witajcie,
    zakwitla mi w glowie mysl, aby zarejestrowac moja CZ350 z '84 jako
    zabytek. Mysle, ze wymagania juz spelnia.

    Pojazd zabytkowy powinien:
    * mieć co najmniej 25 lat,
    * być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
    * posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym
    główne podzespoły).

    Przede wszystkim chcialem sie dowiedziec, czy w ogole ma sens brnac
    przez wszystkie procedury.
    Skladke place raptem 52 zl/rocznie, przeglady jako, ze nia nie jezdze
    przestalem robic kilka lat temu, choc zamierzam go zrobic.

    Lekko sie zniechecilem czytajac to:
    (zaczerpniete z http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/rejestracja_p
    ojazdu_zabytkowego-a_3045.htm)

    JAK WYGLĄDA PROCEDURA?
    Zanim pojazd zaliczony zostanie do pojazdów zabytkowych i otrzyma
    żółte tablice rejestracyjne, jego właściciel musi przejść przez dość
    długą i kosztowną procedurę. Składa się ona z trzech podstawowych
    etapów.

    Etap 1.: Wpis do rejestru zabytków
    Etap 2.: Kontrola i dopuszczenie do ruchu
    Etap 3.: Rejestracja w wydziale komunikacji

    Sprzet jest zarejestrowany, sprawny, wiec z pkt 2 i 3 nie powinno byc
    klopotu. Martwi mnie jednynie pkt1.

    Czy macie jakies doswiadczenia praktyczne w temacie?

    --
    zdrowka
    amos

  • 2. Data: 2010-07-31 13:25:50
    Temat: Re: Rejestracja motocykla jako zabytek
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "amos" <g...@g...com> napisał

    > zakwitla mi w glowie mysl, aby zarejestrowac moja CZ350 z '84 jako
    > zabytek.

    Mnie zastanawie poco dobrowolnie robic sobie klopot?
    Co Ci te tablice dadza? Przeciez za ubezpieczenie i tak
    placisz grosze.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 3. Data: 2010-07-31 15:13:02
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Hinek napisał(a):

    > Użytkownik "amos" <g...@g...com> napisał

    > Mnie zastanawie poco dobrowolnie robic sobie klopot?
    > Co Ci te tablice dadza? Przeciez za ubezpieczenie i tak
    > placisz grosze.

    I zdaje się jest spory problem żeby gdzieś zagramanice legalnie pojechać.
    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.
    weFAQ&v=qvj

  • 4. Data: 2010-07-31 16:01:19
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Magic" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > I zdaje się jest spory problem żeby gdzieś zagramanice legalnie pojechać.

    Przepraszam palancie, czy mógłbyś łaskawie sam się nie wyciągać z wora? :-)

    --
    Grzybol

  • 5. Data: 2010-07-31 23:44:33
    Temat: Re: Rejestracja motocykla jako zabytek [OT]
    Od: marider <m...@g...pl>

    Grzybol pisze:
    > Przepraszam palancie, czy mógłbyś łaskawie sam się nie wyciągać z wora? :-)

    Grzybol a kogo Ty nie masz w worze? Albo kto Ciebie nie ma z nielicznymi
    wyjatkami? Ja tam lubie posmiac sie z Twoich postow czasem ;) Wyluzuj
    chlopie bo cos Ci peknie kiedy...

    Pzdr
    PS: to teraz d... worem sie nazywa? ;D
    --
    marider
    Wsciekla Rn20 + dodatki

  • 6. Data: 2010-08-01 06:22:32
    Od: PB <p...@b...spamowania.biegala.pl>

    Dnia Sat, 31 Jul 2010 00:56:42 -0700 (PDT), amos napisał(a):

    > Etap 1.: Wpis do rejestru zabytków

    Założysz so bie pętlę na szyję. Jeżeli bowiem np. postawisz moto
    gdzieś gdzie coś mu się stanie - konserwator może się dobrać i
    stwierdzić że nienależycie zabezpieczyłeś/dbałeś o zabytek i zarządzić
    jego zabranie. Bowiem od momentu wpisu do rejestru - pojazd niby Twój,
    ale jest własnością całego narodu. Mało tego - nienależyte
    zabiezpieczenie i dbaość - grozić może też odpowiedzialnością karną.
    I na deser - z konserwatorem trzeba uzgadniać ewentualne grubsze
    remonty i naprawy - żebyś np. nie wstawił jakichś nieoryginalnych
    części -co mogłoby naruszyć zabytek i patrz początek posta.

    Zabytkowa rejestracja ma sens dla aut. Ich koszty utrzymania są
    wysokie a rejestracja taka poozwala legalnie wykupywać OC tylko wtedy
    kiedy naprawdę jest potrzebne. Odpuść to sobie dla motonga...

    Piotr Biegała
    Warszawa - South Praga

  • 7. Data: 2010-08-01 08:13:52
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "PB" <p...@b...spamowania.biegala.pl> napisał w wiadomości grup
    e.net...
    > Zabytkowa rejestracja ma sens dla aut. Ich koszty utrzymania są
    > wysokie a rejestracja taka poozwala legalnie wykupywać OC tylko wtedy
    > kiedy naprawdę jest potrzebne. Odpuść to sobie dla motonga...

    Chyba, ze masz duzo motocykli i koszty tez robia sie ladne.

    Jesli chcesz odpuscic sobie skladki na ubezpieczenie na jakis czas to
    zainteresuj sie czasowym wyrejestrowaniem. Powstalo cos takiego.
    Teoretycznie nie bedziesz musial placic skladki na OC, a ponowne
    zarejestrowanie ma sprawiac mniej klopotu niz pierwsza rejestracja na danego
    wlasciciela.

    Nie badalem tematu na wlasnej skorze wiec reki nie dam sobie obciac, ale
    pogooglac i popytac warto.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 8. Data: 2010-08-01 09:51:26
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    PB <p...@b...spamowania.biegala.pl> wrote:

> [...]
    >remonty i naprawy - żebyś np. nie wstawił jakichś nieoryginalnych
    >części -co mogłoby naruszyć zabytek i patrz początek posta.

    Gwozdziem programu jest to, ze wiekszosc rzeczy o ktorych piszesz
    dotyczy pojazdu zabytkowego nawet jesli nie zostal wpisany do
    rejestru, choc przynajmniej jak dotad teoretycznie;) W mysl prawa
    dokonujac "tjuningu" juz nawet nie Junaka ale WueFeMeski Pospolitej
    nalezy brac pod uwage mozliwe konsekwencje z przepadkiem pojazdu
    wlacznie.

    >Zabytkowa rejestracja ma sens dla aut. Ich koszty utrzymania są
    >wysokie a rejestracja taka poozwala legalnie wykupywać OC tylko wtedy
    >kiedy naprawdę jest potrzebne.

    A to akurat rowniez nie ma zadnego zwiazku z wpisaniem do rejestru.
    Jedyny plus wpisania jest w zwolnieniu z corocznych przegladow.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 9. Data: 2010-08-01 11:03:19
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Jacot" <j...@m...pl> napisał

    > A to akurat rowniez nie ma zadnego zwiazku z wpisaniem do rejestru.
    > Jedyny plus wpisania jest w zwolnieniu z corocznych przegladow.

    Dla pojazdu z zoltymi tablicami mozesz wykupic OC np. na miesiac.
    Dla innych nie mozna.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 10. Data: 2010-08-01 11:41:34
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "marider" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Grzybol a kogo Ty nie masz w worze? Albo kto Ciebie nie ma z nielicznymi
    > wyjatkami? Ja tam lubie posmiac sie z Twoich postow czasem ;) Wyluzuj
> [...]

    Ja jestem wyluzowany cały czas:-) Pokazuję mu tylko jak to idiotyczne jest
    takie debilne pisanie o worach, nie sądzisz? A ten tekst nie jest mój...

    --
    Grzybol