  • 1. Data: 2010-03-22 06:56:50
    Temat: Regulacja zawieszenia - czy warto?
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Witam,

    W motocyklu (Fazer 600) mam regulację i przedniego, i tylnego zawieszenia.
    Wszystko jest ustawione na "standardowo". Motocykla używam turystycznie i
    jakoś nigdy nie zainteresowałem się, czy regulacja zawieszenia może mi coś
    poprawić.
    Warto zająć się tematem, czy nie zauważę różnicy przy amatorskiej jeździe?

    Jak w prawidłowy sposób przeprowadza się taką regulację? Nie pytam o sprawy
    techniczne - jak kręcić śrubami - tylko jakie powinny być nastawy, żeby
    osiągnąć jakiś "optymalny" efekt.

  • 2. Data: 2010-03-22 08:05:06
    Temat: Re: Regulacja zawieszenia - czy warto?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 22 Mar, 07:56, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

> [...]
    > poprawić.
    > Warto zająć się tematem, czy nie zauważę różnicy przy amatorskiej jeździe?

    Jak Ci w winklu dupa pojedzie w krzaki albo przy hamowaniu na dziurach
    się wywalisz to ustawisz.
    > Jak w prawidłowy sposób przeprowadza się taką regulację? Nie pytam o sprawy
    > techniczne - jak kręcić śrubami - tylko jakie powinny być nastawy, żeby
    > osiągnąć jakiś "optymalny" efekt.
    A to już zależy od jeźdzca. Gdyby były "optymalne" nastawy to nie miał
    byś regulacji. U mnie producent ustalił, że jeździec jeździ sam, bez
    bagażu i waży 68 kg (chyba w Japonii...) i takie ustawienia w ogóle
    nie nadają się do jazdy dla mnie. Tył w zakrętach pływa, przód na
    nierównościach podskakuje - to są objawy źle ustawionej zawiechy. Ja
    po prostu ustawiam eksperymentalnie - zmiana, przejażdżka parę km,
    korekta, znowu przejażdżka i tak aż do ideału.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2010-03-22 09:08:02
    Od: duddits <d...@b...com>

    Cześć.

    W dniu 2010-03-22 07:56, Marcin N pisze:
> [...]
    > coś poprawić.
    > Warto zająć się tematem, czy nie zauważę różnicy przy amatorskiej jeździe?

    Tematem oczywiście warto zawsze się interesować, bo ma to bezpośredni
    wpływ na Twoje bezpieczeństwo. O ile nie ważysz jakoś "niestandardowo"
    to moje zdanie jest takie - nie zmieniaj. Ja również mam Fazera i przy
    moich 85kg fabryczne ustawienie jest jak najbardziej w porządku. Mowa
    oczywiście o, jak to określiłeś, jeździe turystycznej.
    Sprawa wygląda oczywiście inaczej gdy jedziesz z pasażerem.

    > Jak w prawidłowy sposób przeprowadza się taką regulację? Nie pytam o
    > sprawy techniczne - jak kręcić śrubami - tylko jakie powinny być
    > nastawy, żeby osiągnąć jakiś "optymalny" efekt.

    Generalnie zawieszenie pracuje optymalnie w swoim środkowym zakresie
    ugięcia, można to pomierzyć na nieobciążonym sprzęcie i potem z
    siedzącym na nim motocyklistą. Dawno byś już zapewne zauważył gdyby
    zawieszenie dobijało Ci na najmniejszej nawet nierówności. Na pewno
    jednak, jak napisał kolega AZ, trzeba też trochę w takim przypadku
    samemu poeksperymentować by osiągnąć optymalny dla siebie efekt.

    --
    duddits

  • 4. Data: 2010-03-22 09:32:24
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Marcin N pisze:
> [...]
    > Wszystko jest ustawione na "standardowo". Motocykla używam turystycznie
    > i jakoś nigdy nie zainteresowałem się, czy regulacja zawieszenia może mi

    A co tam masz do regulowania ?

    Generalnie w polozeniu wajch "zerowym" motocykl po nacisnieciu siedzenia
    kierowcy ma isc rowno na dol na przodzie i tyle i tak samo rowno wracac.

    Potem dwa kliki jednym parametrem, pojezdzic, zobaczyc, zapisac
    polozenie klikow i uwagi nt jazdy. Potem dwa kliki innym paramatrem i to
    samo. Nie krec wieloma wajchami na raz, bo do niczego nie dojdzies.

    Generalnie regulacja wg mnie zmienia duzo, takze na ulicy.

    I poszperaj w archiwum, jest tego troche wiecej i lepiej wyjasnione.

    KJ

  • 5. Data: 2010-03-22 09:36:28
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    KJ Siła Słów pisze:

    > Potem dwa kliki jednym parametrem

    Acha, mi ktos objasnil ze zmiany klikow robi sie tak, ze dokrecasz do
    konca i wracasz z klikami na nowe ustawienie. Nie wiem czy to konieczne
    czy nie, ale ja tak robie.

    KJ

  • 6. Data: 2010-03-22 09:52:24
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości grup
    > A co tam masz do regulowania ?

    Jesli FZS to ma tylko napiecie sprezyny, jesli FZ chyba jest tak samo, ale
    nie jestem na 100% pewien.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 7. Data: 2010-03-22 14:48:15
    Od: duddits <d...@b...com>

    W dniu 2010-03-22 10:52, Ivam pisze:
    > Jesli FZS to ma tylko napiecie sprezyny, jesli FZ chyba jest tak samo,
    > ale nie jestem na 100% pewien.

    W FZ jest dokładnie jak piszesz, przód za to nie ma regulacji.

    --
    duddits

  • 8. Data: 2010-03-22 17:47:51
    Od: Watson <p...@g...com>

> [...]
    > techniczne - jak kręcić śrubami - tylko jakie powinny być nastawy, żeby

    Poczytaj co faktycznie możesz wyregulować w instrukcji.

    I napisz co Ci przeszkadza podczas jazdy.

    Wats.

  • 9. Data: 2010-03-22 21:12:41
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    Watson pisze:

    > Poczytaj co faktycznie możesz wyregulować w instrukcji.
    >
    > I napisz co Ci przeszkadza podczas jazdy.

    Amen. Jak nie czujesz potrzeby, to nie kręć. Jakbyś pisał, że Cię wozi
    wężykiem po winklach, to już byłby jakiś punkt zaczepienia.

    pozdr
    DP
    TL-S

  • 10. Data: 2010-03-23 09:42:57
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Watson pisze:

    > Poczytaj co faktycznie możesz wyregulować w instrukcji.
    >
    > I napisz co Ci przeszkadza podczas jazdy.

    Dokładnie. Czy przód dobija albo podskakuje przy hamowaniu, czy tył w
    szybkim winklu pływa, pompuje albo podskakuje, jak zachowuje się
    zawieszenie gdy na postoju dociśniesz je do dołu - wstaje raz i zamiera
    czy robi to z bujnięciem góra dół.
    Sprawdź też czy faktycznie masz ustawione fabrycznie, u mnie np było za
    miękko, ustawiłem na 0, chwilę pojeździłem po czym lekko utwardziłem tył
    i jest ok.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
    weFAQ&v=qvj