eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleRegulacja zawieszenia - czy warto? › Re: Regulacja zawieszenia - czy warto?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: duddits <d...@b...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Regulacja zawieszenia - czy warto?
    Date: Mon, 22 Mar 2010 10:08:02 +0100
    Organization: Like you really want to know
    Lines: 31
    Message-ID: <ho7c1k$rjd$1@inews.gazeta.pl>
    References: <ho74b0$hm4$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: yen.it.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1269248884 28269 157.25.192.2 (22 Mar 2010 09:08:04 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 22 Mar 2010 09:08:04 +0000 (UTC)
    X-User: dlugi72
    In-Reply-To: <ho74b0$hm4$1@news.onet.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.8) Gecko/20100227
    Lightning/1.0b1 Thunderbird/3.0.3
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:619433
    [ ukryj nagłówki ]

    Cześć.

    W dniu 2010-03-22 07:56, Marcin N pisze:
    > Witam,
    >
    > W motocyklu (Fazer 600) mam regulację i przedniego, i tylnego zawieszenia.
    > Wszystko jest ustawione na "standardowo". Motocykla używam turystycznie
    > i jakoś nigdy nie zainteresowałem się, czy regulacja zawieszenia może mi
    > coś poprawić.
    > Warto zająć się tematem, czy nie zauważę różnicy przy amatorskiej jeździe?

    Tematem oczywiście warto zawsze się interesować, bo ma to bezpośredni
    wpływ na Twoje bezpieczeństwo. O ile nie ważysz jakoś "niestandardowo"
    to moje zdanie jest takie - nie zmieniaj. Ja również mam Fazera i przy
    moich 85kg fabryczne ustawienie jest jak najbardziej w porządku. Mowa
    oczywiście o, jak to określiłeś, jeździe turystycznej.
    Sprawa wygląda oczywiście inaczej gdy jedziesz z pasażerem.

    > Jak w prawidłowy sposób przeprowadza się taką regulację? Nie pytam o
    > sprawy techniczne - jak kręcić śrubami - tylko jakie powinny być
    > nastawy, żeby osiągnąć jakiś "optymalny" efekt.

    Generalnie zawieszenie pracuje optymalnie w swoim środkowym zakresie
    ugięcia, można to pomierzyć na nieobciążonym sprzęcie i potem z
    siedzącym na nim motocyklistą. Dawno byś już zapewne zauważył gdyby
    zawieszenie dobijało Ci na najmniejszej nawet nierówności. Na pewno
    jednak, jak napisał kolega AZ, trzeba też trochę w takim przypadku
    samemu poeksperymentować by osiągnąć optymalny dla siebie efekt.

    --
    duddits

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: