  • 11. Data: 2010-03-10 12:10:35
    Temat: Re: Regulacja amplitudy sinusoidy
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Robbo" <n...@y...com> napisał w wiadomości
    news:hn80eh$650$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Tak też zrobię. Znalazłem już układ, a nawet schemat kompletnego
    > generatora sinusoidy z regulowaną częstotliwością oraz amplitudą.

    Rzuć linkiem jesli można.
    P.G.

  • 12. Data: 2010-03-10 12:23:45
    Od: "Robbo" <n...@y...com>

    To są dwie niezależne prace polegające
    na stworzeniu generatora sinusoidy z regulacją
    częstotliwości oraz amplitudy:

    http://elektron.pol.lublin.pl/users/elekp/prace_dypl
    /Chmiel/index.htm

    http://ds5.agh.edu.pl/~czaro/naukowo/soft/generator_
    dds.pdf

    Robbo

  • 13. Data: 2010-03-10 17:33:13
    Od: "dziadek Ben" <j...@o...pl>

    > Tak ale tym to jest zwykły dds i tym układem nie możesz regulować
    > amplitudy na wyjściu otrzymujesz sygnał o stałej amplitudzie to tego żeby
    > regulowac amplitudę potrzebujesz jakieś PGA np ad8321

    Chyba pomyliłeś scalaki. W AD9852 o amplitudzie decyduje zawartość
    12-bitowego rejestru "Output shaped keying multiplier", którą możesz
    zmieniać "w biegu".

    --
    dziadek Ben
    [z adresu wytnij co trzeba]

  • 14. Data: 2010-03-10 20:42:06
    Od: wkwj <w...@g...pl>

    > Kiedyś popełniłem takie cudo na PWMie od atmelka, chodziło do 3 kHz.
    > JanuszR
    Ale tak da sie regulować amplitudę tylko w zakresie L-H TTL !
    Chyba że dołożyłeś do "czystego" PWM jakiś dodatkowy układ ?
    wkwj

  • 15. Data: 2010-03-10 22:36:29
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Ale tak da sie regulować amplitudę tylko w zakresie L-H TTL !
    > Chyba że dołożyłeś do "czystego" PWM jakiś dodatkowy układ ?

    Amplitudę da się regulować w zakresie 8 lub 16 bit. Czyli amplitudę
    można regulować bardzo precyzyjnie. Na tablicę sinusoidy nakładasz
    mnożnik zmieniający szerokość każdej próbki. Masz tablicę z próbkami o
    szerokościach na full a do pracy wykorzystujesz tablicę, której każdy
    element został podzielony przez wzmocnienie. Czyli zmiana amplitudy trwa
    tyle co przeliczenie np. 256 próbek stanowiących ćwiartkę sinusoidy. Na
    wyjściu oczywiście kondensator eliminujący składową stałą.
    Ja wykorzystałem tablicę o próbkach 16 bitowych co przy 1024 próbkach
    dało wierną sinusoidę ale przy 3kHz musiałem już przeliczać czas
    realizacji instrukcji na przerwaniach. Implementacja oczywiście w
    assemblerze.

    JanuszR

  • 16. Data: 2010-03-10 22:43:30
    Temat: Regulacja amplitudy sinusoidy
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    JanuszR pisze:

> [...]
    element został podzielony przez wzmocnienie. Czyli zmiana amplitudy trwa
    tyle co przeliczenie np. 256 próbek stanowiących ćwiartkę sinusoidy. Na
    wyjściu oczywiście kondensator eliminujący składową stałą plus filtr,
    wystarczy pierwszego rzędu.

  • 17. Data: 2010-03-10 23:43:09
    Od: "Robbo" <n...@y...com>

    Błędnie podałem. W tych dwóch projektach
    stosują wzmiacniacze o programowalnym wzmocnieniu.
    Natomiast Mario pisał o four quadrant multiplying dac.

    Ja chyba jednak będę stosował to, o czym pisał Mario,
    gdyż tu można uzyskać większą rozdzielczość regulacji
    niż w tych wzmacniaczach (przynajmniej nie znalazłem
    żadnego rozsądnego na stronie Analog Devices).

    Rozważam jeszcze układ AD9852, który ma na pokładzie
    możliwość regulacji programowej zarówno częstotliwości
    oraz amplitudy. Niemniej tu trochę obawiam się problemów
    z lutowaniem takiego układu, a ponadto same peryferja
    wydają się trochę skomplikowane.

    Robbo