  • 1. Data: 2010-03-09 20:49:16
    Temat: Regulacja amplitudy sinusoidy
    Od: "Robbo" <n...@y...com>

    Witam,

    Chciałbym wykonać układ, który będzie generował sinusiodę
    o zmiennej częstotliwości (od 40Hz do 400Hz) oraz zmiennej
    amplitudzie. Chciałbym, aby wymienione parametry można
    było regulować z poziomu mikrokontrolera.

    Do generowania sinusoidy o zmiennej częstotliwości wybrałem
    wstępnie układ AD9833, który to posiada interfejs SPI.

    Teraz kwestia regulacji amplitudy.
    Czy istnieje jakiś układ, który generowałby sinusoidę
    o regulowanej częstotliwości, a jednocześnie pozwalał
    na regulację amplitudy?
    Jeśli nie, to czy istnieje jakiś układ, który mógłby mi
    posłużyć do regulacji amplitudy sinusoidy otrzymywanej
    z AD9833? Układ taki najlepiej, gdyby można było
    sterować cyfrowo (np. SPI).

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Robbo

  • 2. Data: 2010-03-09 20:57:06
    Temat: Re: Regulacja amplitudy sinusoidy
    Od: "dziadek Ben" <j...@o...pl>

    > Czy istnieje jakiś układ, który generowałby sinusoidę
    > o regulowanej częstotliwości, a jednocześnie pozwalał
    > na regulację amplitudy?

    Ja już od kilku lat dokładnie do tego celu używam AD9852 - też ma SPI.
    --
    dziadek Ben
    [z adresu wytnij co trzeba]

  • 3. Data: 2010-03-09 21:10:01
    Od: Wodi <b...@o...pl>

    dziadek Ben pisze:

    > Ja już od kilku lat dokładnie do tego celu używam AD9852 - też ma SPI.

    Tak ale tym to jest zwykły dds i tym układem nie możesz regulować
    amplitudy na wyjściu otrzymujesz sygnał o stałej amplitudzie to tego
    żeby regulowac amplitudę potrzebujesz jakieś PGA np ad8321 zależy
    jeszcze co kolega chce z tym robić bo może wystarczy potencjometr
    sterowany cyfrowo wzmacniacz operacyjny

  • 4. Data: 2010-03-09 21:30:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robbo" <n...@y...com> wrote in message
    > Chciałbym wykonać układ, który będzie generował sinusiodę
    > o zmiennej częstotliwości (od 40Hz do 400Hz) oraz zmiennej
    > amplitudzie.

    W jakich zakresach ma się zmieniać ta amplituda?

    > Chciałbym, aby wymienione parametry można
    > było regulować z poziomu mikrokontrolera.

    Czy Twoje pytanie jest "podchwytliwe"? Nie bardzo rozumiem...
    Nie wystarczy Ci wzmacniacz operacyjny o cyfrowo ustawianym
    wzmocnieniu?

  • 5. Data: 2010-03-09 22:12:26
    Od: "Robbo" <n...@y...com>

    > Czy Twoje pytanie jest "podchwytliwe"? Nie bardzo rozumiem...
    > Nie wystarczy Ci wzmacniacz operacyjny o cyfrowo ustawianym
    > wzmocnieniu?

    Chodzi o to, żeby to działało dla dodatniej i ujemnej połówki sinusoidy.

    Robbo

  • 6. Data: 2010-03-09 23:11:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Chodzi o to, żeby to działało dla dodatniej i ujemnej połówki sinusoidy.

    Dalej nie widzę problemu... Ktoś Ci powiedział że wzmacniacz
    operacyjny będzie działał wybiórczo tylko z dodatnią lub ujemną?

  • 7. Data: 2010-03-10 09:17:52
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > posłużyć do regulacji amplitudy sinusoidy otrzymywanej
    > z AD9833? Układ taki najlepiej, gdyby można było

    Kiedyś popełniłem takie cudo na PWMie od atmelka, chodziło do 3 kHz.

    JanuszR

  • 8. Data: 2010-03-10 09:40:23
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Wodi" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > regulowac amplitudę potrzebujesz jakieś PGA np ad8321 zależy jeszcze co
    > kolega chce z tym robić bo może wystarczy potencjometr sterowany cyfrowo

    A pin DAC Rset ?
    P.G.

  • 9. Data: 2010-03-10 10:13:42
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-03-09 23:12, Robbo pisze:

    > Chodzi o to, żeby to działało dla dodatniej i ujemnej połówki sinusoidy.
    >
    > Robbo

    Wrzucasz na referencję przetwornika D/A. Poszukaj sobie "four quadrant
    multiplying dac"

    MD

  • 10. Data: 2010-03-10 11:37:28
    Od: "Robbo" <n...@y...com>

    > Wrzucasz na referencję przetwornika D/A. Poszukaj sobie "four quadrant
    > multiplying dac"

    Tak też zrobię. Znalazłem już układ, a nawet schemat kompletnego
    generatora sinusoidy z regulowaną częstotliwością oraz amplitudą.

    Robbo