-
61. Data: 2018-03-27 12:14:22
Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
Powitanko,
> Zainstalować kamery z analityką obrazu
I co, kamery uczynią tych ludzi nieśmiertelnymi?
Wystarczy światła na przycisk zrobić. 15 min roboty dla początkującego
elektronika.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
-
62. Data: 2018-03-27 19:01:00
Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 26-03-2018 o 20:32, Marek S pisze:
> W dniu 2018-03-25 o 19:22, Cavallino pisze:
>
>> Mam taki przypadek 500 m od domu, więc Ci opowiem co mówią tirowcy.
>> Oni wleką się swoim tempem 80 km/h prawym pasem.
>> Więc ci co chcą zjechać w prawo w nowy pas, tną do końca pasem lewym,
>> a potem wbijają się na prawy.
>> Tirowiec jest tak przestraszony faktem że musi nacisnąć przycisk na
>> tempomacie i zrobić miejsce że zwalnia.
>> A za nim zwalniają wszyscy kolejni.
>> Wskutek tego lewy pas również zaczyna jechać wolniej i skręcający
>> wbijają się jeszcze bliżej przed tira na prawym (bo prędkość mniejsza,
>> więc liczą że tamten zahamuje).
>> I prędkość jeszcze bardziej spada...
>
> Możesz mieć rację. To z pewnością też jest przyczyną. Ale jest ale.
> Obwodnicą jeżdżę 2x dziennie lub częściej a gdy na korek trafiam, to
> często go analizuję z nudów chociażby. Tak więc okazji mam mnóstwo.
> Latem, powyżej iluś tam stopni, TIRy nie mają wjazdu.
Ale ja pisałem o A2 w Poznaniu.
-
63. Data: 2018-03-27 19:54:56
Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 27.03.2018 o 12:14, Pawel "O'Pajak" pisze:
> Powitanko,
>
>> Zainstalować kamery z analityką obrazu
>
> I co, kamery uczynią tych ludzi nieśmiertelnymi?
Tych co już zginęli nie. Następnych już wielu uratuje.
> Wystarczy światła na przycisk zrobić.
Światła na przyciski to najbardziej porąbany pomysł (przynajmniej w
polskim wykonaniu)
> 15 min roboty dla początkującego
> elektronika.
Zainteresuje się jak się to robi i ile projektów, pieczątek i roboty
jest z tym i dlaczego kosztuje potem 300 tysięcy.
Shrek.
-
64. Data: 2018-03-27 22:38:04
Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-03-27 o 19:01, Cavallino pisze:
> Ale ja pisałem o A2 w Poznaniu.
Ok, jasne. Tak czy owak chętnie zobaczyłbym film z drona z różnych
takich miejsc aby zobaczyć jak wygląda geneza powstawania korków przy
zjazdach :-)
--
Pozdrawiam,
Marek
-
65. Data: 2018-03-27 22:48:16
Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
Od: l...@g...com
Śląsk nie był pod zaborami. No chyba że za zabór uznamy, że Prusy odebrały Śląsk
Austrii. -
66. Data: 2018-03-27 23:21:54
Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-03-26 o 23:57, J.F. pisze:
> Byc moze tam gdzie jezdzisz tak jest, na moch trasach na szczescie
> rzadko.
Farciarz! ;-)
Właśnie z pracy w Gdańsku godzinę wracałem vs 30 minut poza szczytem...
> P.S. i nawigacja ma klopot, bo na prawym pasie stoja, a na lewym
> jada 90, to jak ma przed korkiem ostrzec ?
Oczywiście nie ma idealnych rozwiązań.
> Ale jest i film https://youtu.be/J1n2d1kf_R4?t=101
Ostro! Ale trochę nie na temat.
>>> Jak widac - nie rozwiaze 90% problemow :-)
>>
>> Te 10% i tak raduje :-)
>
> A 90% zostanie..
Więc zmiana in plus.
>> Yanosik jest popularny, to też może być
>> przyczyną zamieszania na ulicach.
>
> IMO - radzi sobie i tu, tylko: -jak maja tworcy map to narysowac ...
> tzn narysowac prosto, ale co z tego wyjdzie -jak ma yanosik dobitnie
> powiedziec, skoro drogi sie rozwidlaja, ale skretu nie ma. "trzymaj
> sie prawej" ?
Nic mi nie mów. Mam mega wk...wa na yanosikową nawigację. Musiałem z
niej awaryjnie skorzystać bo wbudowana zawiodła na jakimś odcinku trasy.
Pomimo iż wiedziałem o felerze, że powiadamia o konieczności skrętu
mniej więcej wtedy gdy na nim jestem i w w związku z tym musiałem wracać
po raz kolejny, to za diabła nie potrafiłem wyznaczyć trasy z Poznania
tak aby z A2 wjechać na A1 bo w tym trybie nie pokazuje co jest
autostradą a co drogą przez wiochy. Jechałem przez wiochy więc...
Szczypanie by pomniejszyć obszar w celu rozeznania się w topografii jest
toporne. Trzeba pierdylion razy to zrobić by trochę zooma zmienić.
Korków praktycznie nie pokazuje - chyba, że fosę w poprzek drogi
wykopią. Dobra, długo by fucki rzucać jeszcze. Szkoda gadać. Do
nawigacji googlowej nie umywa się.
> My tez https://silesion.pl/korytarzem-zycia-pod-prad-04-09-
2017
> http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/aktualnosci/kor
ytarzem-zycia-pod-prad-skandaliczne-zachowanie-kiero
wcow-na-a4-film/
>
> :-)
hahaha Widziałem to :-D
--
Pozdrawiam,
Marek
-
67. Data: 2018-03-27 23:23:07
Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-03-27 o 22:48, l...@g...com pisze:
> Śląsk nie był pod zaborami. No chyba że za zabór uznamy, że Prusy odebrały Śląsk
Austrii.
>
Super... a co to ma do rzeczy?
--
Pozdrawiam,
Marek
-
68. Data: 2018-03-27 23:34:32
Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-03-27 o 00:17, J.F. pisze:
> A zabawa w tym, ze jak ruch sie zmniejszy, to nie ma co jechac do
> konca - to wrecz szkodliwe.
Hmmm... bo ja wiem. Szybko jeżdżę poza miastem. Nawet jeśli kilka aut
jest na prawym, to wyprzedzam je lewym w ilości takiej jak się da bez
stwarzania zagrożeń. Zwykle w okolicach końca pasa zjeżdżam w związku z
powyższym. Nie za bardzo wiem co w tym szkodliwego.
>>> IMO - wystarczylaby obecnie tablica w w takich miejscach "prosze
>>> zajmowac oba pasy w korku".
>> Słowo "proszę" byłoby mniej skuteczne od mandatu.
>
> Nasi kierowcy naprawde potrafia jezdzic na zamek, tylko trzeba im dac
> pretekst/pomoc.
Zgadzam się! Mandat będzie bardzo pomocny i edukacyjny :-D
Ale spoko, nikt go nie wlepi bo policja będzie w tym czasie zajęta
mierzeniem tych, którzy szybko jeżdżą. :-/
>> A po drugie napis na
>> tej tablicy powinien być inny jeśli już: "kierowco prawego pasa wpuść
>> proszę tego z kończącego się lewego".
>
> Od d* strony sie zabierasz - problem nie jest na koncu, tylko na
> poczatku, gdy wiekszosc zjezdza na jeden pas.
Właśnie, bo zjeżdża nieprawidłowo - za wcześnie. Powinni na końcu lewego
pasa a nie 500m przed. Zresztą nie bardzo jest o czym gadać bo będzie to
wreszcie wyraźnie w przepisach PoRD zawarte. Bardzo fajnie w DE to
wygląda. Nie ma żadnego problemu by na prawo zjechać na suwak. Co tu
kombinować. Skoro w DE można, to w PL też się powinno dać to wprowadzić.
Jedynie proces edukacji będzie dłuższy.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
69. Data: 2018-03-28 00:00:03
Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
Od: l...@g...com
Śląsk nie był pod zaborami. No chyba że za zabór uznamy, że Prusy odebrały Śląsk
Austrii.
>
Super... a co to ma do rzeczy?
--
Pozdrawiam,
Marek
W jednym z wczesniejszych postów ktoś napisał, że zwyczaje kierowców na Śląsku
wynikają z tego, że był pod zaborami.
-
70. Data: 2018-03-28 01:55:11
Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 27 Mar 2018 23:34:32 +0200, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-03-27 o 00:17, J.F. pisze:
>> A zabawa w tym, ze jak ruch sie zmniejszy, to nie ma co jechac do
>> konca - to wrecz szkodliwe.
>
> Hmmm... bo ja wiem. Szybko jeżdżę poza miastem. Nawet jeśli kilka aut
> jest na prawym, to wyprzedzam je lewym w ilości takiej jak się da bez
> stwarzania zagrożeń. Zwykle w okolicach końca pasa zjeżdżam w związku z
> powyższym. Nie za bardzo wiem co w tym szkodliwego.
No wlasnie chodzi o to, zeby to bylo "w okolicach konca", a nie jak
szkopski przepis kaze "do konca". Glupie 200-500m, a potrafi
zaoszczedzic wiekszego hamowania.
>>>> IMO - wystarczylaby obecnie tablica w w takich miejscach "prosze
>>>> zajmowac oba pasy w korku".
>>> Słowo "proszę" byłoby mniej skuteczne od mandatu.
>>
>> Nasi kierowcy naprawde potrafia jezdzic na zamek, tylko trzeba im dac
>> pretekst/pomoc.
>
> Zgadzam się! Mandat będzie bardzo pomocny i edukacyjny :-D
> Ale spoko, nikt go nie wlepi bo policja będzie w tym czasie zajęta
> mierzeniem tych, którzy szybko jeżdżą. :-/
Na lewym pasie i 80 przed zwezeniem :-)
>>> A po drugie napis na
>>> tej tablicy powinien być inny jeśli już: "kierowco prawego pasa wpuść
>>> proszę tego z kończącego się lewego".
>>
>> Od d* strony sie zabierasz - problem nie jest na koncu, tylko na
>> poczatku, gdy wiekszosc zjezdza na jeden pas.
>
> Właśnie, bo zjeżdża nieprawidłowo - za wcześnie. Powinni na końcu lewego
> pasa a nie 500m przed.
Dlatego wlasnie proponuje tablice "prosze zajmowac oba pasy".
> Zresztą nie bardzo jest o czym gadać bo będzie to
> wreszcie wyraźnie w przepisach PoRD zawarte.
Ale co bedzie zawarte - ze trzeba wpuscic na samym koncu, czy ze nie
wolno zjezdzac za wczesnie ?
> Bardzo fajnie w DE to
> wygląda. Nie ma żadnego problemu by na prawo zjechać na suwak. Co tu
> kombinować. Skoro w DE można, to w PL też się powinno dać to wprowadzić.
> Jedynie proces edukacji będzie dłuższy.
Samo sie nie wprowadzi - to juz sprawdzone w praktyce.
Od ilu lat dyskutujemy na grupie ? Ze 20 :-)
Tak czy inaczej - nadal bedziesz narzekal na korki przy zjazdach :-)
J.