  • 51. Data: 2018-03-26 20:54:09
    Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
    Od: Marek Panek <m...@g...com>

    On 24.03.2018 20:11, Marek S wrote:
> [...]
    > nie pozwoliła wjechać na jej pas :-D
    >
    > I wiecie co? W 100% zgadzam się z tą opinią. Tak jest głównie na
    > obszarze Gdynia - Wejherowo - Władysławowo. To trójkąt
    > Kaszubsko-Bermudzki :-D Nigdy nie przelatujcie tędy samolotami bo albo
    > zginie samolot albo i cała ich linia, jak OLT :-D
    >
    > Wspólną dla wszystkich regionów cechą jest to, że na autostradach i
    > ekspresówkach tworzą się korki w pobliżu prawych, nie tamujących ruchu
    > zjazdach. Mowa o porach szczytu. W takich miejscach lewy pas stoi (nawet
    > nie wlecze się) a tuż za zjazdem, można jechać z maksymalną prędkością.

    Ja zauważyłem we Wrocku coś czego nikt dotąd nie poruszył. Czerwone
    światła na skrzyżowaniu, dwa albo trzy pasy ruchu, kolejka na prawym
    pasie, pali się zielona strzałka do skrętu w prawo, a "wyrywni", głównie
    ze środkowego pasa, ale zdarzają się też i z lewego - rura i sruu w prawo

  • 52. Data: 2018-03-26 20:57:39
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-25 o 20:20, Shrek pisze:

    > Taa. A potem ta sława dotrze do mojej żony i będę się tlumaczył czemu
    > laski nagrywam. "kochanie, wrzuciłem ją na youtube bo kolega pytał" :P

    No tak... i seksu nie będzie :-D
    Wycofuję sugestię :-D :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 53. Data: 2018-03-26 21:00:48
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-26 o 18:21, J.F. pisze:

    > A moze prawidlowo - ty musisz ustapic, a on ci robi miejsce - z tylu :-)

    Kłopot zaczyna się gdy ten z tyłu też będzie robił Ci miejsce za nim :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 54. Data: 2018-03-26 21:05:36
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Mar 2018 17:04:47 +0200, Myjk napisał(a):

    > Może cyrkowanie odprawiają tylko przy przyjezdnych. Najbardziej mnie zawsze
    > drażni na południu, że sygnalizacja chęci zmiany pasa ruchu zawsze skutkuje
    > przyśpieszeniem tego przed którego chce się wjechać.

    To nie jest ani częste, ani tym bardziej typowe dla Krakowa.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 55. Data: 2018-03-26 22:00:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2018 o 17:19, laisar pisze:

    > Widział, dlatego cytował inaczej niż teraz wpierasz.

    Weź ochłoń i przeczytaj jeszcze taz - najpierw było "szybko ale
    bezpiecznie" z emotkiem a potem "a tak na poważnie".

    Shrek

  • 56. Data: 2018-03-26 22:07:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2018 o 18:10, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Przejścia dla pieszych bez sygnalizacji na wielopasmowych drogach, to
    > makabryczny pomysł, ale niestety jest trochę takich.

    Makabryczne to jest to, że debile wyprzedzają na przejściach. Reszta
    jest tylko tego efektem. Zainstalować kamery z analityką obrazu na
    takich przejściach (wbrew pozorom nie ma ich tak strasznie dużo) i w
    trzy miesiące problem się rozwiąże.

    Shrek

  • 57. Data: 2018-03-26 23:57:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Mar 2018 20:50:24 +0200, Marek S napisał(a):

    > Pewnie tak. Jestem praktycznie pewien, że przy dużym ruchu i odpowiednio
    > dużej atrakcyjności prawego zjazdu (czyli np. nie prowadzi on na
    > wysypisko śmieci wyłącznie) sytuacja nastąpi.

    I malej przepustowosci tego co za nim.

    Byc moze tam gdzie jezdzisz tak jest, na moch trasach na szczescie
    rzadko.

    P.S. i nawigacja ma klopot, bo na prawym pasie stoja, a na lewym jada
    90, to jak ma przed korkiem ostrzec ?

    > Przydałby się filmik z drona. Czy nikt tego nie badał? :-)

    A po co dron, to wystarczy ze dwa razy zobaczyc i pomyslec

    Ale jest i film
    https://youtu.be/J1n2d1kf_R4?t=101

    > Te 10% i tak raduje :-)

    A 90% zostanie..

    > Gadaliśmy o tym kiedyś. To jest właśnie typowe dla nawigacji yanosikowej
    > :-) Właśnie niedawno prezentowałem koledze ten efekt uruchamiając
    > jednocześnie 3 nawigacje: Yanosika, Google i wbudowaną. Może niewiele
    > widziałem rozwiązań, ale to Yanosikowe to jakaś parodia nawigacji.
    > Oczywiście nie zaprzeczę, że jakaś inna też tak ma. Niestety, Yanosik
    > jest popularny, to też może być przyczyną zamieszania na ulicach.

    IMO - radzi sobie i tu, tylko:
    -jak maja tworcy map to narysowac ... tzn narysowac prosto, ale co z
    tego wyjdzie
    -jak ma yanosik dobitnie powiedziec, skoro drogi sie rozwidlaja, ale
    skretu nie ma. "trzymaj sie prawej" ?

    -to ja spojrze na ekran, zobacze "skret za 2 km", i pojade dalej
    lewym.

    Ale to nie tylko yanosik, wszystkie maja te problemy.

    > Z pewnością wiesz jak ma wyglądać jazda na suwak :-)
    > Obrazek na znaku D-52 to ładnie pokazuje. Zjazd z lewego ma być na końcu
    > i tam zaczynać i kończyć się ma suwak.

    > Ba! Oni nawet bez znaku tworzą "pas życia" dla karetek gdy jadą w korku.

    My tez
    https://silesion.pl/korytarzem-zycia-pod-prad-04-09-
    2017
    http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/aktualnosci/kor
    ytarzem-zycia-pod-prad-skandaliczne-zachowanie-kiero
    wcow-na-a4-film/

    :-)

    J.

  • 58. Data: 2018-03-27 00:17:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Mar 2018 20:25:11 +0200, Marek S napisał(a):

    > A jeśli mowa o kończącym się lewym z powiadomieniem 500m wcześniej - to
    > też wałkowane było. Ma jechać aż do końca, gdzie pas zanika i tam
    > dopiero zjeżdżać na prawo metodą na suwak. Trąbi się o tym, że
    > przyhamowywanie / zatrzymywanie na lewym pasie by zjechać na prawo tylko
    > spowalnia ruch. Właśnie to ma uporządkować nowy przepis.

    Ten niemiecki przepis zawiera kilka elemntow, ktore sa istotne.
    A nasi uchwala jakis znak, a o tych elementach zapomna.

    A zabawa w tym, ze jak ruch sie zmniejszy, to nie ma co jechac do
    konca - to wrecz szkodliwe.

    > Słowo "proszę" byłoby mniej skuteczne od mandatu.

    Nasi kierowcy naprawde potrafia jezdzic na zamek, tylko trzeba im dac
    pretekst/pomoc.

    > A po drugie napis na
    > tej tablicy powinien być inny jeśli już: "kierowco prawego pasa wpuść
    > proszę tego z kończącego się lewego".

    Od d* strony sie zabierasz - problem nie jest na koncu, tylko na
    poczatku, gdy wiekszosc zjezdza na jeden pas.

    J.

  • 59. Data: 2018-03-27 10:35:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 26 Mar 2018 21:05:36 +0200, Maciek

    > To nie jest ani częste, ani tym bardziej typowe dla Krakowa.

    Jeździsz na blachach krakowskich (względnie południowych) czy warszawskich?
    Ja na tych pierwszych, to zmień na warszawskie i sprawdź twierdzenie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 60. Data: 2018-03-27 11:50:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-26 o 18:20, J.F. pisze:

    > Ale na nastepnym zjezdzie tez kolejka :-)

    To grzecznie w niej stań żeby nie blokować drugiego pasa.